Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Optima – până la sfârșitul anului atingem 20 milioane de lei din outsourcing, cu aproape 400 de angajați

Optima logo

Optima, compania de outsourcing cu capital majoritar românesc a înregistrat la 9 luni o creștere de 40% față de aceeași perioadă a anului trecut. „Dacă anul trecut raportam o creștere de 25%, pe aceeași perioadă, iată că anul acesta reușim un avans de 40%, la 9 luni, ceea ce înseamnă destul de mult, chiar dacă activăm într-un domeniu cu o expansiune extrem de rapidă în ultimii ani. Am reușit această performanță mai ales în urma eficientizării proceselor interne și creșterii productivității dar și grație noilor proiecte începute în acest an, care, în esență, se reflectă în creșterea performanței echipelor din proiectele de outsourcing de vânzări. Acestea reprezintă, practic, și baza business-ului nostru”, declară Daniel Mereuță, director general Optima.

Oficialii companiei previzionează că, până la sfârștiul anului, business-ul va depăși 20 de milioane de lei, cu o bază de aproape 400 de angajați, pe toate centrele de activitate din București, Iași și Brașov.

Optima logo

Pe piața din de outsourcing, creșterea rămâne principala direcție, aproape toți jucătorii continuă să-și dezvolte operațiunile, dar vedem că este din ce în ce mai greu să găsești resursele umane necesare. “Criza forței de muncă începe să se manifeste din plin și în acest sector, pentru că ne batem cam pe aceleași resurse cu multe domenii ale economiei și nu există nici o indicație că lucrurile se vor îmbunătăți în viitor, dimpotrivă. Prin urmare, deși piața continuă să crească, am putea să ne confruntăm și cu o încetinire urmată, probabil, de o stagnare. Însă fenomenul nu este unul cu care se confruntă doar țara noastră. Îl regăsim și în alte țări din Europa de Est, cum este Polonia, diferența fiind însă ca Polonia este deja o piață matură, dezvoltată, unde outsourcingul are un impact mult mai mare. Este clar că România încă nu și-a realizat potențialul și ar trebui menținută rata de creștere, însă este foarte dificil, în condițiile prezente, chiar cu o creștere a cererilor de servicii de outsourcing.

În Optima am început deja să lucram la o serie de proiecte, care să lărgească și să consolideze baza de specialiști în industrie. Investim în traininguri încă dinainte de faza de angajare, pentru a reduce ecartul între nivelul actual de pregătire și cel de care avem nevoie în companie. Pentru că ne confruntăm des și cu acest fenomen al unei pregătiri neadecvate pentru cerințele noastre, a celor care vor să se angajeze în domeniu. Mai concret, avem dezvoltat un program propriu de traininguri „iSell” pe care le oferim în mod gratuit tuturor celor care vor sa învețe ceva nou, sau chiar să-si aprofundeze competențele de vânzări și marketing. După absolvirea prin examen a acestui program, dacă vrei să vii să lucrezi la noi, atunci noi avem pregătit un job pentru tine. Cu acest nivel de competențe, coroborat cu procesele interne ale companiei, un angajat poate ajunge de la entry level, la o poziție de management în mai puțin de 2 ani”, explică Daniel Mereuță.

Alte orașe mari, în afara celor consacrate, noi posibile stații pentru companiile de outsourcing

“În prezent, nu sunt foarte multe orașe cu investiții mari în domeniul de outsourcing. Avem trei-patru mari orașe care concentrează, probabil, 80-90% din investiții. Credem că ar mai fi cel puțin trei-patru alte orașe importante care ar putea atrage astfel de investiții, însă avem nevoie de implicare la nivel local, evident, având cadrul legislativ și fiscal necesar. Schemele ajutor de stat sunt și ele foarte importante, iar pe noi ne-au ajutat foarte mult în dezvoltarea centrului de la Iași. Însă acestea ar putea fi adaptate și mai mult noilor cerințe ale pieței, cu susținere de activități noi de reconversie profesională și pregătire. În ciuda aparențelor, sectorul de outsourcing nu este foarte cunoscut la nivelul tinerilor sau nu se bucură de o percepție foarte favorabilă pe anumite categorii. Însă, trebuie subliniat că domeniul are un potențial enorm de reconversie și preluare unei forțe de muncă care nu își găsește spațiul de dezvoltare și, implicit, în diminuarea șomajului, mai ales la nivel local”, mai adaugă Daniel Mereuță.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.