Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Operatorii de cablu – cel mai profitabil segment al industriei de media si divertisment

EY

la nivel global

・ Segmentul operatorilor de cablu este cel mai profitabil din industria de media şi divertisment, cu o marjă a profitului de 41%
・ Sectorul de media interactivă a înregistrat cea mai mare rată de creştere a EBITDA în USD, de 22%
・ Sectorul de film şi televiziune îşi reduce costurile de producţie prin scăderea numărului de produse lansate şi înregistrează venituri în creştere cu 11% din platformele digitale de streaming

Pentru prima dată în ultimii cinci ani, se aşteaptă ca industria de media şi divertisment să înregistreze în 2013 o evoluţie mai bună, peste indicii bursieri, se arată în noul raport EY: Spotlight on Profitable Growth: Media and Entertainment.

Veniturile globale înregistrate şi EBITDA în USD au continuat să crească în mod constant pentru companiile din sectorul de media şi divertisment, în timp ce multe alte industrii continuă să se confrunte cu mari greutăţi în această perioadă economică dificilă.

Raportul oferă o comparaţie între performanţele întregii industrii de media şi divertisment raportate la principalii indici bursieri, precum şi un clasament cu primele 10 segmente din industrie conform profitabilităţii şi ratei de creştere a profitabilităţii.

Se estimează că industria de media şi divertisment va depăşi în 2013 principalii indici bursieri ai industriei (figura 1). Conform calculelor realizate de EY, e de aşteptat ca 10 segmente ale industriei să înregistreze o marjă de profit de 26% în 2013. Prin comparaţie, conform indicelui S&P 500, marja EBITDA a companiilor care fac parte din indice va fi de 24%, conform indicelui FTSE 100 – de 23 %, conform indicelui CAC 40 – de 18%, conform indicelui DAX 30 – de 16% şi conform indicelui Nikkei – de 12%.

Figura 1

”Companiile de media şi divertisment îşi menţin şi îşi dezvoltă afacerile, în primul rând, crescându-şi veniturile din digital şi reducându-şi treptat activităţile din media tradiţionale, în corelaţie cu cerinţele pieţei ", a declarat Elena Badea, Director de Marketing la EY România.

În pieţele emergente, creşterile din publicitate, precum şi creşterea veniturilor şi a consumului media au contribuit la o creştere constantă a cifrei de afaceri, în timp ce, în cazul pieţelor mature, consumatorii au continuat să migreze către digital.

Conform clasamentului privind profitabilitatea generală a celor 10 segmente din industria de media şi divertisment pe parcursul celor cinci ani analizaţi în raport (2009-2013 – figura 2), operatorii de cablu au înregistrat cel mai mare indice al profitului, cu o medie de 41%, urmaţi de canale TV transmise prin cablu, cu o medie a profitului de 37%, media interactivă – 35%, televiziune prin satelit – 26%, jocuri electronice – 25%, conglomerate media – 23%, servicii de dezvoltare de conţinut şi informaţii – 19%, difuzare TV – 17%, producţie de film şi televiziune – 10% şi muzică – 10%.

În ceea ce priveşte estimările de profitabilitate pentru 2013, clasamentul din sectorul de media şi divertisment s-a schimbat comparativ cu media ultimilor cinci ani. Astfel, pe locul întâi trec operatorii de cablu – cu 41%, următoarele clasate fiind: canalele TV transmise prin cablu – cu 38%, media interactivă – cu 33%, jocurile electronice – cu 26%, televiziunea prin satelit – cu 25%; conglomeratele media – cu 25%, difuzarea TV – cu 19%, serviciile de dezvoltare de conţinut şi informaţii – cu 19%, producţia de film şi televiziune – cu 12% şi muzica – cu 10%.

O privire retrospectivă asupra ratelor de creştere anuale pentru perioada 2009-2013 (figura 2) arată că, în termeni de EBITDA exprimat în USD, media interactivă este segmentul cu cea mai rapidă creştere din sectorul de media şi divertisment cu o rată de 22%, urmat de jocurile electronice – cu 14%, producţia de film şi televiziune – cu 11%, reţelele de cablu – cu 10%, conglomeratele media – cu 9%; difuzarea TV – cu 9%, televiziunea prin satelit – cu 8%, operatorii de cablu – cu 6%, serviciile de dezvoltare de conţinut şi informaţii – cu 2% şi muzică – cu 1%.

Figura 2

Raportul include şi o serie de informaţii specifice fiecăruia dintre cele 10 segmente din sectorul de media şi divertisment analizate, prezentând oportunităţile identificate, provocările şi perspectivele de creştere în viitor. Câteva dintre acestea ar fi:
・ Companiile de media interactivă vor înregistra creşteri solide din dezvoltarea publicităţii online.
・ Companiile de jocuri electronice înregistrează creşteri EBITDA (în USD) datorită creşterii consumului pe platformele de jocuri sociale şi ocazionale (casual gaming).
・ În pofida creşterilor de costuri, companiile de televiziune prin satelit înregistrează creşteri constante ca urmare a optimizării costurilor şi a creşterii veniturilor.
・ Publicitarii vor continua să valorifice abilitatea emisiunilor de televiziune de a ajunge la o audienţă mai numeroasă, în ciuda dezvoltărilor înregistrate de platformele concurente.
・ În 2012, veniturile globale din muzică au crescut pentru prima dată din 1999 încoace, datorită serviciilor digitale cu licenţă de furnizare de muzică şi a descărcărilor plătite de muzică.
・ Companiile de print de ziare şi reviste vor continua să se confrunte cu provocări din cauza declinului veniturilor din publicitate şi scăderii numărului de abonamente plătite. Cu toate acestea, companiile care furnizează servicii de informaţii de business au raportat venituri şi marje de profit stabile.

Bucuresti, 28.10.2013
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.