Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Operatorii accepta benevol deblocarea terminalelor codate in retea

Autoritatea Nationala pentru Comunicatii a stabilit, in cadrul unei intalniri cu industria de comunicatii electronice, ca deblocarea terminalelor  captive („codate”) in retelele de telefonie mobila sa se faca dupa un cod de bune practici elaborat de catre specialistii ANC impreuna cu reprezentantii tuturor operatorilor de telefonie mobila.  

“In maxim trei saptamani vom avea un cod de bune practici pentru deblocarea terminalelor, care va fi aplicat de toti operatorii de telefonie mobila. Codul va prelua majoritatea prevederilor prevazute in reglementarea propusa de ANC, permitand in acelasi timp dezvoltarea unor proceduri proprii pentru fiecare operator”, a declarat Liviu Nistoran, presedintele ANC.

Patru dintre operatorii de telefonie mobila (Cosmote, Orange, Vodafone si Zapp) si-au exprimat acceptul de a adera la acest cod de bune practici si de a participa la elaborarea sa, pornind de la proiectul de decizie propus de ANC. Astfel, orice terminal achizitionat impreuna cu serviciile de comunicatii si codat pentru a functiona numai in reteaua unui anumit furnizor va fi deblocat gratuit de catre acest furnizor, la cererea utilizatorului. Deblocarea se va face gratuit daca perioada minima obligatorie de ramanere in retea stabilita prin contract s-a terminat.

Daca utilizatorul cere deblocarea inainte de incetarea contractului, furnizorul va realiza deblocarea, dar numai dupa ce utilizatorul si-a indeplinit obligatiile asumate prin contract (achitarea unor diferente de pret sau penalitati de reziliere).

Deblocarea terminalelor a caror valoare nu a fost subventionata si care au fost achizitionate de catre utilizatorii finali inainte de adoptarea codului de bune practici, este posibila si se realizeaza in mod gratuit, la solicitarea utilizatorului final.

Furnizorul va avea totodata obligatia ca, inaintea incheierii contractelor de furnizare a serviciilor de comunicatii electronice, sa informeze utilizatorul cu privire la costurile ce vor trebui suportate in situatia deblocarii terminalului inainte de implinirea perioadei pentru care a fost incheiat contractul, in categoria costurilor intrand atat cheltuielile legate de deblocarea terminalelor, cat si sumele suportate de furnizor pentru subventionarea terminalului blocat.

Bucuresti, 17.03.2009

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.