Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

Olanda – Germania, lider de audienta la EURO 2012

Aproape un milion şi jumătate de români au urmărit aseară meciul de la TVR 1

Meciul dintre Olanda şi Germania din cadrul EURO 2012, disputat miercuri, 13 iunie, şi transmis în direct de TVR 1, TVR HD şi euro2012.tvrinfo.ro, a adus Televiziunii Române poziţia de lider de audienţă pe toate segmentele de public, aseară, între orele 21.45 şi 23.36. Duelul dintre cele două echipe a stârnit interesul a aproape un milion şi jumătate de români, meciul înregistrând cea mai mare audienţă de până acum la EURO 2012.

Partida Olanda – Germania, disputată la Harkov, în Ucraina şi comentată de Emil Hossu-Longin, a adunat în faţa micilor ecrane 1.464.000 de telespectatori la nivel naţional (ceea ce corespunde unui rating* mediu de 7,7% şi 19,1% cotă medie de piaţă**). Dintre aceştia, 871.000 sunt din mediul urban, TVR 1 înregistrând, pe tronsonul orar menţionat, un rating mediu de 8,3% şi un share mediu de 20,3%. TVR 1 şi-a alocat poziţia de lider de audienţă şi la nivelul publicului comercial, unde a înregistrat un rating mediu de 7,7% şi o cotă medie de piaţă de 21%.

Minutul cu cea mai mare audienţă a meciului s-a înregistrat la 22.59, când, la nivel urban, 1.077.000 de români urmăreau, la TVR 1, partida din Campionatul European de Fotbal (rating 10,3% şi cotă de piaţă 25,4%).

În această seară, de la ora 21.45, TVR 1, TVR HD şi euro2012.tvrinfo.ro transmit live partida Spania – Irlanda, în direct de la Gdansk, Polonia şi comentată de Marian Olaianos. De asemenea, site-ul euro2012.tvrinfo.ro, care şi-a păstrat de la începutul EURO 2012 un trafic de cel puţin 115.000 de utilizatori unici pe zi, transmite live, de la ora 19.00, meciul disputat între echipele Italiei şi Croaţiei. Înregistrarea acestei partide va fi difuzată de la ora 0.00, la TVR 2 şi TVR HD.

Ambele meciuri pot fi văzute de microbiştii din Capitală în Zona Suporterilor EURO 2012 din Piaţa Sf. Anton, în Centrul Vechi (în spatele Hanului lui Manuc), unde TVR şi Primăria Generală a Municipiului Bucureşti au pregătit un ecran de 20 mp, pe care se transmit în direct toate cele 31 de meciuri ale Campionatului.

*
Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din targetul analizat.
** Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).

Sursa: Kantar Media, date prelucrate de Compartimentul de Strategie şi Cercetare de Piaţă, Direcţia Marketing şi Vânzări, TVR.

Bucuresti, 14.06.2012

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *