Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Din 23 mai, Observator lansează campania RoMândria

Avem o Românie frumoasă, profundă, autentică, iar cei care au început să se reîndrăgostească de ea, să iubească tot ce este cu adevărat autentic sunt tot mai mulți. Din 23 mai Observator Antena 1 își propune să atragă atenția românilor asupra valorilor țării lor, asupra a ceea ce este românesc veritabil, printr-o campanie despre comorile acestei țări:

RoMândria. O serie de reportaje dedicate diverselor zone ale țării, variatelor meșteșuguri care încă mai dăinuie prin diverse colțuri ale țării, printr-o trecere în revistă a peisajelor fabuloase și a personajelor de poveste cu care te poți întâlni în superba Românie, Campania RoMândria va readuce în casele românilor bucuria tradițiilor și a valorilor autentice.


Cu toții suntem fascinați de portul popular românesc, de iile și ilicele cu motive tradiționale, de poveștile spune pe covoarele țesute cu migală, de ștergarele cu care vrem să ne acoperim din nou mesele în familie. Cu toții admirăm în vacanțe operele sculptate sau lucrate în lut de talentații meșteri din Bucovina sau Maramureș. Cu toții prețuim oalele sau farfuriile pictate manual pe care bunicii noștri le-au păstrat cu sfințenie, în speranța că generațiile viitoare nu se vor îndepărta de spiritul românesc. România are o comoară care dăinuie chiar şi în era vitezei şi a consumerismului. O comoară veşnic în tendinţe: tradiţia. Și pentru că România autentică din care vin tradiţiile e atemporală, meşterii populari sunt ambasadorii țării noastre, cei pe care Campania Observator RoMândria vrea să îi readucă în prim plan. Cu nenumărate îndeletniciri, de la sculptatul în lemn şi ţesut, până la ceramica dacică, artizanii asigură păstrarea tehnicilor şi a obiceiurilor tradiţionale, precum şi transmiterea acestora din generaţie în generaţie. Tehnologia îi ajută pe unii dintre ei să treacă valorile româneşti peste oceane, în vreme ce pe alţii, modernitatea nu i-a atins şi riscă, odată cu pieirea lor, să îngroape şi ultima fărâmă de autenticitate din zonele în care s-au născut. Campania Observator scotoceşte prin zonele istorice ale ţării, Transilvania, Moldova, Muntenia sau Dobrogea și îi caută pe ambasadorii tradiţiilor româneşti, pentru a-i scoate „în lume”.


De la Daniel Leș, poate cel mai vestit olar român, care a dus modelarea lutului aproape de perfecţiune și care vinde lucrări peste tot în lume cu zeci de mii de euro, dar continuă să rămână modest, în atelierul său din Maramureş, la Viorica Hojbotă, țesătoare de la Mănăstirea Humorului, care după 50 de ani se aşează la războiul de ţesut cu aceeaşi dragoste, la Mark Tudose, un tânăr de 39 de ani din Sighișoara care lucrează cu blândețe lemnul de tei, talent moștenit de la bunicul său – pentru a enumera doar o parte dintre ambasadorii tradiției românești – telespectatorii Antena 1 vor cunoaște în campania RoMândria o serie de personaje care fac cinste acestui loc.


Campania RoMândria este susținută și de vedete pentru care tradiția este parte din viața de zi cu zi. Așa se face că Anca Lungu este o mare susținătoare a artiștilor și valorilor din Bucovina, regiunea sa natală, în vreme ce Nicolai Tand este iremediabil legat de Maramureșul său atât de drag. Chef Cătălin Scărlătescu respiră Dobrogea prin toți porii, iar tradițiile, bucatele și localnicii de aici nu mai au niciun secret pentru el. Răzvan și Dani știu că Banatul e locul de unde au plecat, pe când Andreea Berecleanu reprezintă cu mândrie Muntenia.

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.