Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Obor21.ro: Creștere cu 55% a cifrei de afaceri în 2021

OBOR21-0257

Comanda medie: 230 lei, 35-40% clienți recurenți

Obor21.ro, prima cooperativă țărănească digitală din România, încheie cel de-al doilea an de activitate cu o cifră de afaceri de 155.000 Euro, marcând astfel o creștere cu 55% față de anul precedent. Evoluția semnificativă a fost susținută atât de accelerarea comerțului online în pandemie, cât și de schimbarea comportamentului de consum al românilor, creșterea gradului de recurență al comenzilor plasate fiind un indicator cheie în 2021. Pentru anul 2022, cei doi fondatori vizează diversificarea portofoliului de produse și extinderea zonei de livrare, preconizând astfel dublarea cifrei de afaceri.

Comanda medie a coșului s-a menținut la aproximativ aceeași valoare ca în anul precedent în 2021, respectiv 230 lei, arată datele Obor21.ro. Diferența vine însă din comportamentul de consum. Astfel, dacă în 2020, contextul pandemic a creat agitație, iar achiziționarea produselor alimentare a fost accelerată cu scopul de a crea provizii, în 2021 comportamentul de achiziție a fost mai relaxat.

OBOR21-0257

Cifrele la final de an arată că în 2021 au fost plasate comenzi de valori mai mici, dar cu un grad de recurență mai mare. Acesta tendință transmite un semnal pozitiv în ceea ce privește schimbarea comportamentului de achiziție și consum: clienții își planifică cumpărăturile și respectiv mesele cu produse din carne, consumând mai multe produse fresh în detrimentul obiceiului de a comanda mai mult și de a congela, a precizat Florian Mateiță, cofondator Obor21.ro.

35-40% dintre clienți revin pentru o nouă comandă, iar peste 20% sunt clienți cu mai mult de 4 comenzi plasate la nivelul anului 2021. Numărul mediu de produse comandate pe Obor21.ro se menține la 5-6 produse/coș, la fel și sezonalitatea comenzilor, aprilie fiind cea mai dinamică lună din punct de vedere al vânzărilor. Totodată, Obor21.ro raportează la nivel de an, creșteri semnificative la vânzările cărnii de ied (60% creștere față de anul precedent) și de miel (16% creștere).

De departe, cea mai bună lună din 2021 a fost aprilie, datorită Paștelui. Dacă de Crăciun românii cumpără carne de porc, Paștele este prin excelență dedicat cărnii de miel și mai nou și de ied, o alternativă mai sănătoasă pentru miel și o carne destul de rar solicitată în anii precedenți. Mai mult, după un 2020 în care clienții noștri s-au obișnuit să găsească în ofertă carne de caprine și ovine oricând, în 2021 am remarcat o creștere a interesului, mai ales pentru prima categorie, aceasta fiind prezentă și în comenzile care nu au avut legătură cu masa de Paște, a detaliat Florin Mateiță, cofondator Obor 21.

Florian Mateiță, cofondator Obor21.ro
Florian Mateiță, fondator Obor21.ro

Schimbarea comportamentului de consum- motor de creștere în 2021

Potrivit datelor unui sondaj realizat online în Obor21.ro în a doua jumătate a anului trecut, la nivel național, cei mai mulți români achiziționează carne de la supermarket, însă peste o treime preferă băcăniile și magazinele specializate, online sau offline, 19% cumpără de la surse private (de la țărani), iar 7% de la ferme. Atunci când cumpăra carne de la țară, indiferent că este de la ferme, persoane fizice sau magazine specializate, aproape jumătate aleg carnea proaspătă, nu congelată, de preferință în bucăți mici. Alegerile confirmă tendința din ultimul an spre un consum echilibrat, evitând risipa alimentară și cheltuielile inutile.

Cei care achiziționează produse de la Obor21.ro sunt, în general, consumatori cu o cultură dezvoltată în privința alimentației, interesați de proveniența și trasabilitatea produselor. Creșterea apetitului de cumpărături pentru carne de oaie și în special de capră și zahana, produse care nu se regăsesc în mod obișnuit în portofoliul supermarketurilor sau magazinelor specializate, conturează un nou segment de clienți- cei pasionați de gătit, care comandă produse custom ca tip de tăiere pentru a prepara acasă specialități. În acest sens, investiția în aparatura dedicată pentru prepararea acestor produse speciale a reprezentat o prioritate pentru Obor21.ro în anul precedent.
2021 a fost în mod cert anul iubitorului de carne bună, relaxat, adept al explorărilor în bucătărie, capabil să imagineze bunătăți și să depună efortul de a le găti cât mai gustos. Dinamica pozitivă a vânzărilor generate a fost influențată, desigur, parțial și de contextul pandemic ce a favorizat segmentul de comerț online, dar mai ales de schimbarea comportamentului de consum al românilor. În zona HoReCa, relaxarea condițiilor nu a readus același apetit al clienților pentru restaurante, ci, din contră, mulți au continuat să comande online și să gătească acasă, a explicat Florin Mateiță.

Planuri de extindere: portofoliu de produse și zona de livrare

Pentru 2022, Obor21.ro își propune să continue și să extindă colaborarea cu magazinele de specialitate și HoReCa, segmente ce au reprezentat 26% din vânzările la nivel de an, și să diversifice portofoliul de produse, investind, totodată, în extinderea capacității și zonei de livrare. Cei doi fondatori preconizează dublarea cifrei de afaceri în 2022, bazându-se pe creșterea constantă a numărului de clienți și pe gradul ridicat de recurență al clienților existenți, alături de extinderile menționate.

Lucrăm la extinderea zonei de livrare și către nordul țării, unde am avut solicitări constante pentru livrare în 2021, și sperăm să reușim acest lucru în prima jumătatea a lui 2022. În măsura posibilităților logistice ne dorim diversificarea portofoliului către noi categorii de produse, care să susțină conceptul de cooperativă țărănească digitală. Este un an al creșterii, prin urmare avem în plan și mărirea numărului de zile de livrare – în prezent două/săptămână -, respectând principiul meatbooking – rezervare înainte de sacrificare – și promisiunea de a livra carnea proaspătă, în maximum 72 de ore, a mai precizat Florian Mateiță.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.