Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Oamenii de afaceri din Sibiu sunt optimisti in fata crizei

Dezbaterea “Sibiu: de la capitala culturala europeana la sansa economica a unui judet fanion”, a doua din seria The Money Channel Business Tour, a reunit astazi la primaria Sibiu autoritati locale, centrale si pe cei mai importanti oameni de afaceri din regiune.

“Criza nu a afectat pana acum veniturile la bugetul Sibiului. Mai mult, acestea chiar au crescut usor in primele trei luni ale anului in comparatie cu aceeasi perioada din 2008. Din 2000 pana in prezent, veniturile primariei Sibiului au crescut de peste 20 de ori”, a declarat, in cadrul dezbaterii The Money Channel Business Tour Sibiu, Klaus Johannis, primarul municipiului Sibiu. Potrivit acestuia municipiul Sibiu va aloca 40% din bugetul pe acest an pentru sprijinirea economiei judetului: "Noi am planificat investitii foarte mari in acest an. La un buget de circa 400 de milioane, ne-am planificat investitii de 160 milioane, peste 40% din bugetul local este alocat pentru investitii”.

El considera ca reabilitatea si dezvoltarea infrastructurii este vitala pentru Sibiu, un oras unde turismul are un mare potential de dezvoltare. “Diversificarea e o reteta a succesului, in conditiile in care zonele monoindustriale au dat faliment”, a conchis edilul sef al Sibiului.

Municipalitatea sibiana a alocat sume semnificative pentru investitiile in infrastructura generala, precum lucrari de gaze, canalizare si reabilitarea strazilor. De asemenea, primaria Sibiului doreste sa construiasca in acest an un spatiu expozitional de arta moderna, plus doua poduri si un viaduct. Pe lista de proiecte se mai afla si centura orasului, care urmeaza sa fie terminata in 2011.

Investitorii din Sibiu sunt optimisti in privinta crizei, care nu reprezinta, in opinia lor, decat o temperare a ritmului de crestere, nicidecum o scadere. Pe de alta parte, ei spun ca isi vor continua planurile de afaceri cu mai multa prudenta.

Oamenii de afaceri din Sibiu mai spun ca actuala criza ii ofera statului posibilitatea de a-si dovedi abilitatile de manager: "In ceea ce priveste infrastructura sunt foarte multe de facut. Este o oportunitate pentru statul roman sa arate ca este un bun manager", spune Mircea Bulboaca, Presedinte Con-A.

"Din punctul meu de vedere nu este o criza reala, ci este o criza de comunicare. Noi nu inregistram o scadere, inregistram o reducere a ritmului de dezvoltare", spune si Ilie Carabulea, presedinte ATLASSIB si actionar al Bancii Comerciale Carpatica. Potrivit acestuia, sistemul trebuie deblocat pe linia de finantari si atunci companiile vor gasi solutii pentru a se dezvolta. In opinia sa, Banca Comerciala Carpatica trebuie sa se  mentina ca o entitate romaneasca si sa-si majoreze capitalul.

La eveniment au mai participat Ilie Sirbu – Ministrul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, Mircea Geoana- Presedintele Senatului, Ion Bazac – Minsitrul Sanatatii, Martin  Bottesch – Presedintele Consiliu Judetean, Eugen Iordanescu – Presedintele Camerei de Comert, Industrie si Agricultura Sibiu, Radu Gratian Ghetea- Presedinte CEC Bank, Emil Hurezeanu- Presedinte Realitatea-Catavencu, cei mai importanti oameni de afaceri locali, reprezentanti ai asociatiilor patronale, reprezentanti ai pietei financiare si ai agentiilor guvernamentale, comentatori, jurnalisti si autoritati de reglemetare.

The Money Channel Business Tour este un program itinerant de dezbateri nationale pe teme economice de interes major, desfasurat in cele mai importante centre economice si financiare ale Romaniei. Obiectivul proiectului consta in identificarea necesitatilor la nivel local, satisfacand astfel nevoia de comunicare din perspectiva prioritatilor de dezvoltare locala si regionala. Autoritati locale si centrale fata in fata cu reprezentanti cheie ai comunitatii de afaceri, analisti si experti economici dliscuta despre argumentele competitive ale fiecarei regiuni, necesitati si oportunitati economice. Dezbaterile sunt transmise live de postul de televiziune The Money Channel.

Proiectul a debutat pe 20 martie la Cluj-Napoca cu dezbaterea “Cluj-Napoca, centru financiar si economic al Romaniei europene”. Urmatoarele judete in care sunt programate dezbateri in cadrul The Money Channel Business Tour sunt: Alba, Dambovita, Maramures, Suceava, dar vor urma si altele.

Mai multe informatii pe www.tmctv.ro/businesstour.

Bucuresti, 06.04.2009

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.