Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

O aplicatie Facebook ofera date despre prieteni oamenilor de marketing

Aplicatiile de Facebook, conform regulilor clare, pot colecta date despre utilizator cu acordul acestuia.

Se pare insa ca lucrurile au mers mai departe in cazul Swaylo, un nou instrument de masurare a influentei sociale, care colecteaza atat date despre utilizator, cat si despre prietenii acestuia. Informatiile sunt grupate apoi in rapoarte despre fani (fara a se mentiona nume de persoane) care le sunt oferite brandurilor.

Swaylo, care exista din ianuarie, are deja 6,2 milioane de utilizatori, ceea ce aduce, in final, date despre sute de milioane de oameni de pe Facebook.

Este adevarat, la fel ca in cazul altor aplicatii, utilizatorii trebuie sa fie de acord sa ofere informatiile despre ei si prieteni.

Regulile Facebook spun ca datele obtinute nu pot fi vandute catre terti. Swaylo este insa un instrument creat in jurul ideii de monetizare.

CEO-ul Swaylo, Rob Goldman, a spus insa ca ei ofera brandurilor produse de cercetare de piata si nu date celor care fac publicitate. El a adaugat ca intentia Facebook era aceea de a interzice vanzarea de date retelelor de publicitate, sistemelor de schimburi de reclame si sa de a se proteja fata de competitori precum Google si Yahoo.

Dar, ma intreb, avand in vedere ca multi oameni nu citesc termenii si conditiile si spun deseori "da" fara sa verifice toate implicatiile acelui raspuns afirmativ, oare cati stiu de intentiile si finalizatile Swaylo?

21.03.2012

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *