Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Numarul persoanelor fizice care apeleaza la servicii IT, in crestere cu 50%

Începând cu sfârşitul lui 2008, numărul clienţilor Computer Troubleshooters – persoane fizice ce au apelat la service pentru calculatoare şi consultanţă IT – a crescut cu 50%

Computer Troubleshooters, franciza numărul 1 în servicii şi consultanţă IT din lume, prezentă şi în România în 12 oraşe, anunţă rezultatele obţinute în diversele zone ale ţării în care activează. Zonele cu cele mai importante creşteri sunt: vestul ţării, Transilvania, precum şi capitala. Numărul persoanelor fizice ce au apelat la serviciile IT ale companiei Computer Troubleshooters a crescut între 10 şi 50% în funcţie de regiune, iar cel al persoanelor juridice este previzionat să crească cu acelaşi procent (50%) până la sfârşitul anului 2009.

“La sfârşitul anului 2008, specialiştii previzionau o scădere a pieţei de servicii şi consultanţă cu 5 – 8%, apreciind că aceasta a fost, în 2008, undeva la 365 de milioane Euro şi va ajunge undeva la 350. Piaţa a demonstrat că tocmai criza a dus la creşterea numărului companiilor şi persoanelor fizice care au apelat până acum la servcii IT. În primul trimestru al anului 2009, creşterea pe servcii IT a fost între 10 şi 50% pentru persoanele fizice ce apelează la companii specializate, şi 5 -8% în cazul companiilor. Această creştere a companiilor ce apelează la servicii IT ar trebui sa fie, conform unui studiu realizat de Anteea Consulting pentru Computer Troubleshooters, de aproximativ 50%, ea venind dinspre întreprinderile mici şi mijlocii care se aşteaptă la o reducere semnificativă a costurilor prin externalizarea serviciilor.”, spune Emanuel Nechita, Director Computer Troubleshooters Cluj.

În ceea ce priveşte rezultatele obţinute de companie pe zone, acestea sunt următoarele:

Bucureşti şi oraşele apropiate:

În Bucureşti, numărul celor care apelează la servicii de consultanţă IT se împarte în procente egale, între persoanele fizice şi cele juridice. Începând cu sfârşitul anului 2008, s-a observat o schimbare în sensul creşterii cu 50% a numărului de persoane fizice care apelează la specialişti. Raportul de persoane fizice şi juridice care apelează acum la specialist este 50%-50%.

Media de vârstă a celor care se folosesc de servicii specializate este, în Bucureşti, în mare parte, încadrată în categoria de vârstă cuprinsă între 25 şi 45 de ani. O explicaţie ar fi faptul că cei mai tineri de această vârstă îşi pot rezolva singuri problemele nu foarte grave ce pot apărea, iar cei ce trec de această vârstă folosesc în numar mai mic computerele.

În cazul persoanelor juridice, prima data când apelează la servicii de consultanţă este în momentul în care se confruntă cu reale probleme. Aproape invariabil, toţi îşi crează ulterior abonamente de mentenanţă.

Problemele pentru care se apelează la specialiştii Computer Troubleshooters aparţin mai multor categorii. Cele mai des întâlnite de specialiştii IT din toate zonele în care s-a desfăşurat studiul sunt legate de funcţionarea defectuoasă a programelor software, datorata: blocării nejustificate a calculatorului sau virusării acestuia. De asemenea, utilizatorii de tehnologie apelează des la service IT pentru reinstalarea programului de operare Windows sau recuperare de date – acest lucru aplicându-se în special în cazul companiilor sau a persoanelor ale căror venituri depind de folosirea computerului.

Pe locul doi ar fi funcţionarea defectuoasă a componentelor hardware, cele mai mari probleme fiind generate de fluctuaţia de curent electric ce afectează sursele de alimentare, care ulterior trebuie înlocuite. De asemenea, proprietarii computerelor mai apelează la asistenţă specializată pentru plăcile video şi plăcile de bază.

“Pentru Bucureşti, s-a observat o creştere a numărului de abonamente realizate la începutul anului 2009. Cu toate acestea, majoritatea celor care apelează la consultanţă specializată o fac doar atunci când se confruntă cu probleme mai serioase.”, declară Marius Stanca, Director General Computer Troubleshooters Bucureşti.

Regiunea apropiată Bucureştiului nu este cu mult diferită faţă de capitală. Raportul între persoanele fizice şi cele juridice care apelează la asistenţă IT este tot de ½. Persoanele juridice sunt, ca şi în cazul celorlalte oraşe, cele care încheie contracte de mentenanţă. Din nou, persoanele fizice care apelează la service IT sunt trecuţi de vârsta de 35 de ani. Faţă de anul 2008, nu s-a resimţit nici o schimbare în ceea ce priveşte atitudinea utilizatorilor de tehnologie faţă de consultanţa specializată. Numărul celor care apelează la servicii a crescut într-un procent de 10%.

Transilvania

Aici, numărul persoanelor fizice ce apelează la specialist IT, chiar şi pentru instalarea unui router, a crescut considerabil pentru Computer Troubleshooters. “Putem spune că avem o creştere ce se apropie de cea a Bucureştiului (adică 50%)”, spune Emanuel Nechita, Director Computer Troubleshooters Cluj. “În ce priveşte persoanele fizice care recurg la aceste servicii, putem spune că la sfârşitul anului 2008, 80% dintre acestea erau reprezentate de membrii familiilor cu unul sau doi copii. Începând cu 2009, la numărul acestora s-au adăugat persoane cu vârstă cuprinsă între 24 şi 45 de ani.

Va creşte, de asemenea, în semestrul 2 al anului 2009, şi numărul persoanelor juricice care apelează la servcii IT; este de aşteptat ca această creştere să fie undeva la 20 -25% în Transilvania până la sfârşitul acestui an.”, declară Emanuel Nechita.

În Vestul ţării, situaţia stă un pic diferit faţă de cele de mai sus. În primul rând, persoanele juridice sunt cele mai numeroase în portofoliul companiilor care oferă asistenţă IT. Astfel, 95 % este procentul acestor companii, ce au un număr de calculatoare cuprins între 10 şi 30. “Aceste companii preferă să apeleze la specialişti în momentul în care se confruntă cu o problemă în loc să aleagă varianta mai economică a abonamentului – mentenanţa regulată ducând şi la prevenirea incidentelor de IT”, declară Ioan Sîrbu, Director Computer Troubleshooters, Timişoara. Şi aici, media de vârstă a persoanelor fizice care apelează la service IT este cuprinsă în categoria 35-45 de ani, cu venituri peste medie.

În ceea ce priveşte situaţia faţă de anul 2008, în Timişoara, numărul celor care apelează la service specializat a crescut cu până în 10 %, în ciuda crizei care se resimte şi aici. Se previzionează, ca şi în Transilvania, o creştere de 20-25% până la sfârşitul anului, aceasta urmând să vină atât dinspre persoanele fizice, cât şi dinspre IMM-uri.

Bucuresti, 16.03.2009

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.