Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Novo Nordisk lanseaza programul “Transforma diabetul”

Primul proiect de educare şi responsabilizare a populaţiei cu privire la gravitatea şi incidenţa diabetului

Cu ocazia Zilei Mondiale a Diabetului, compania Novo Nordisk anunţă iniţierea campaniei “Transformă diabetul”, primul proiect din România de educare şi responsabilizare a populaţiei cu privire la gravitatea şi incidenţa diabetului.

Campania a demarat vineri, 14 noiembrie 2008, prin organizarea “Zilei Mondiale a Diabetului” în Parlamentul României. Acţiunea s-a desfăşurat sub înaltul patronaj al Camerei Deputaţilor, beneficiind, de asemenea, de sprijinul Societăţii Române de Diabet. Membrii Parlamentului au fost invitaţi să îşi testeze nivelul glicemiei transmiţând prin acest gest un semnal clar cu privire la gravitatea acestei afecţiuni. Iniţiativa a continuat cu un program similar, dedicat publicului larg, desfăşurată în Parcul Unirii. În cadrul evenimentului persoanele interesate au primit informaţii cu privire la diabet şi au beneficiat de o consultaţie gratuită oferită de un specialist diabetolog. De asemenea, persoanelor cu diabet prezente la eveniment li s-a alcătuit un regim alimentar personalizat de către specialiştii în nutriţie prezenţi.

“Considerăm că tot ceea ce am realizat de Ziua Mondială a Diabetului 2008 reprezintă un punct de plecare excelent pentru programul ”Transformă Diabetul”. Suntem convinşi că în lunile următoare, acest amplu proiect de educaţie şi responsabilizare cu privire la diabet va aduce la cunoştinţa opiniei publice complexitatea acestui fenomen, prea puţin discutat. De asemenea, avem semnale din partea specialiştilor, a factorilor de decizie şi a liderilor de opinie din România că vom primi sprijin pentru a oferi celor 1,5 milioane de pacienţi diabetici din România şansa la o viaţă normală alături de familiile lor.”, declară Bogdan Viaşu, General Manager Novo Nordisk România.

Compania Novo Nordisk doreşte să crească atenţia asupra diabetului şi să propună soluţii pentru reducerea semnificativă a efortului uman şi financiar, prin investirea în detectarea rapidă a bolii. Acest demers se impune în contextul în care, statisticile dovedesc că diabetul poate deveni cea mai mare provocare medicală a secolului 21. În prezent, în România se estimează că mai mult de 1.500.000 persoane au diabet, ceea ce reprezintă un procent de aproximativ 9.4% din populaţia adultă a ţării.

Studiile internaţionale demonstrează faptul că peste 200 de copii dezvoltă diabet tip 1 zilnic, în timp ce un număr ridicat de copii cu diabet, din ţările în curs de dezvoltare, îşi pierd viaţa imediat după diagnosticare.

De asemenea, diabetul reprezintă principalul factor de risc în survenirea infarctului miocardic.

În prezent, una dintre problemele pe care le implică diabetul la nivel global, este aceea a costurilor sanitare directe ale bolilor legate de diabet, care se situează între 2.5% şi 15% din bugetul anual al unei ţări alocat sănătăţii, depinzând de prevalenţa locală a diabetului şi de gradul de sofisticare al tratamentelor disponibile. Acestea pot creşte de la 7-13%, până aproape de 40% în ţările cu prevalenţă ridicată. Chiar şi în ţările industrializate, unde diabetul este tratat cu prioritate, aceste costuri sunt exorbitante – aproximativ 25% din cheltuielile din domeniul sănătăţii pentru diabet vizează tratarea nivelurilor înalte ale glicemiei din sânge, 25% vizează tratarea complicaţiilor pe termen lung, în special boli cardiovasculare, iar 50% reprezintă cheltuieli suplimentare generate de diabet.

În ţările dezvoltate, precum Statele Unite ale Americii, persoanele asigurate medical cu diabet plătesc din surse proprii 10-15% din costurile medicale, în timp ce 20% dintre oamenii cu diabet nu au asigurare medicală guvernamentală sau privată. În ţările cu venituri scăzute, se estimează că aproape toate cheltuielile pentru diabet sunt direcţionate către medicamentele pentru prevenirea morţii datorate unor niveluri glicemice ridicate.

În România, în anul 2006 a fost alocat un buget de 90 milioane EUR (reprezentand 2% din totalul bugetului destinat sănătăţii în 2006).

Deşi diabetul afectează toate vârstele, peste  50% din diabetul de tip 2 poate fi prevenit în condiţiile unei monitorizări permanente şi prin urmărirea unui stil de viaţă sănătos.

Ziua Mondială a Diabetului se desfăşoară anual, pe data de 14 noiembrie. Prin acţiunile demarate cu această ocazie, compania Novo Nordisk urmăreşte creşterea calităţii vieţii persoanelor cu diabet, prin facilitarea accesului la medic şi la tratament, dar şi conştientizarea publicului larg şi a autorităţilor cu privire la prevalenţa în creştere a diabetului în România.

Bucuresti, 14.11.2008

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.