free download 78 travel guides written by experts

Noul Porsche 911 GT3 RS

Modelul 911 – cea mai sportivă maşină de stradă

Stuttgart. Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, trimite noul model 911 GT3 RS la linia de start. Dezvoltând o şi mai mare putere a motorului, cu o greutate mai mică şi rapoarte de transmisie mai scurte, precum şi elemente de caroserie şi suspensie la un standard şi mai ridicat, noul model 911 GT3 RS stabileşte bazele pentru omologarea versiunii de curse a modelului 911 GT3. Astfel, marca garantează un nou succes pe pista de curse, continuând seria de modele 911 sport omologate pentru stradă.

„Inima” noului model 911 GT3 RS, grupul motopropulsor, se bazează pe motorul deja folosit la modelul 911 GT3. Ca şi acesta din urmă, grupul motopropulsor RS are acum 3,8 litri în loc de 3,6 litri, şi dezvoltă o putere sporită, cu rotaţii mai rapide şi mai dinamice.

Motorul folosit la noul model 911 GT3 RS dezvoltă cu 15 cai putere mai mult decât echivalentul său folosit la modelul 911 GT3, mai exact o putere maximă de 450 cai putere de la grupul motopropulsor aspirat natural şi cu rotire rapidă. Este vorba despre o putere specifică de peste 118 cai putere la litru de la motorul cu şase cilindri, şi anume o cifră extrem de ridicată pentru tehnologia cu aspirare naturală. Spre deosebire de alte motoare de mare performanţă, grupul motopropulsor al noului model 911 GT3 RS rămâne complet adecvat pentru utilizarea de zi cu zi.

Noul model 911 GT3 RS vine exclusiv cu cutia de viteze manuală în şase trepte optimizată pentru schimbarea scurtă a vitezelor, greutate redusă şi eficienţă sporită. Pentru a îmbunătăţi nivelul de performanţă a întregii plaje de turaţie a motorului şi viteza automobilului, cutiile de viteză vin cu un raport de transmisie mai scurt decât al modelului 911 GT3, făcând concesii deliberate în ceea ce priveşte viteza maximă sporită.

Pentru a îmbunătăţi şi mai mult regimul sport, noul model 911 GT3 RS vine pentru prima oară cu o suspensie PASM dedicată şi specială, cu o punte mai largă nu numai la roţile din spate, ci şi la axa faţă. Astfel, caroseria noului model 911 GT3 RS este mai lată nu numai în spate, ci şi în faţă prin utilizarea de protecţii suplimentare ale pavilionului roţii.

Axa faţă vine cu roţi late de 9” cu anvelope sport 245/35 ZR 19, axa spate având roţi de 12” şi anvelope sport 325/30 ZR 19.

Suporturile dinamice ale motorului din standard servesc şi la îmbunătăţirea dinamicii la condus la un nivel şi mai ridicat. În funcţie de condiţiile de condus, suporturile îşi modifică rigiditatea şi efectul de amortizare, îmbunătăţind legătura dintre motor şi caroserie atunci când se conduce în condiţii foarte dinamice.

Mai mult, aerodinamica maşinii dezvoltă o şi mai mare deportanţă decât modelul GT3, beneficiind astfel de calităţile maşinii pe pista de curse. Calităţile de cursă sunt şi motivul pentru care Porsche introduce o nouă opţiune în 2010, o baterie pe litiu-ion livrată cu maşina; înlocuind bateria obişnuită cu plumb şi reducând greutatea cu peste 10 kg.

Noul model 911 GT3 RS demonstrează strânsa relaţie cu motorsport-ul prin aspectul dinamic al maşinii confirmat de garda sol joasă, noile aripi spate extra late din fibră de carbon cu suporturi special proiectate din aluminiu, ţevile duble caracteristice ale tobei de eşapament sport, foarte uşoare, din titaniu, precum şi componentele faţă şi spate speciale, folosite exclusiv pentru acest model.

În Germania vânzările noului Porsche 911 GT3 RS vor începe în ianuarie 2010. Preţul de bază este de 122.400 EURO, fără TVA inclus. Data de lansare pe piaţă şi preţul diferă în funcţie de regiune sau ţară.

Notă: Imagini Porsche Exclusive şi Tequipment sunt disponibile pentru jurnaliştii acreditaţi din baza de date de presă Porsche pe https://presse.porsche.de, dar şi pe site-ul oficial de presă al Porsche România, www.presa.porscheromania.ro. Înregistrările video sunt disponibile pentru utilizatorii înregistraţi pe //thenewsmarket.com/porsche.

Bucuresti, 24.08.2009

{mosloadposition user9}

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *