Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Noul Peugeot E-208 GTi

PEUGEOT_E208_GTi_2506STYP_006_FR

Mai multă plăcere. Mai GTi ca niciodată

Astăzi, pe circuitul emblematic 24h de la Le Mans, PEUGEOT a dezvăluit noul său E-208 GTi.

Alain FAVEY, CEO PEUGEOT, Jean-Marc FINOT, CEO Stellantis Motorsport și Matthias HOSSANN, șeful departamentului de design al PEUGEOT, împreună cu Paul Di RESTA, șoferul oficial al echipei Peugeot TotalEnergies, au luat parte la acest eveniment excepțional din zona PEUGEOT Fan, destinat atât presei, cât și fanilor PEUGEOT.

Sigla GTi revine pe una dintre cele mai de succes mașini din segmentul B, PEUGEOT E-208. Punând accentul pe senzațiile de condus, E-208 GTi se mândrește cu cele mai bune performanțe de pe piața hot hatch-urilor electrice, cu 280 CP și un 0 – 100 km/h în numai 5,7 secunde.

În urmă cu 40 de ani, PEUGEOT intra în istoria automobilului prin introducerea modelului 205 GTi. În versiunea sa de 1,6 l (1984) și apoi în versiunea de 1,9 l (1986), 205 GTi a fost pionierul unui nou concept de hatchback sportiv de mici dimensiuni, combinând performanțele excepționale și plăcerea de a conduce cu un design sportiv, dar subtil, și o versatilitate unică.

PEUGEOT_E208_GTi_2506STYP_006_FR

De-a lungul a patru decenii, sigla PEUGEOT GTi a marcat istoria automobilelor sport cu mai multe modele de serie apreciate pentru performanțele și calitățile lor dinamice – 306, 206, 207, 208… – și istoria sporturilor cu motor cu numeroase victorii, în special în raliuri și rally raids. GTi nu este doar o siglă; este o distincție care validează excelența unora dintre cele mai emblematice modele PEUGEOT.

Astăzi, PEUGEOT continuă să scrie legenda GTi prin reinterpretarea ADN-ului acestei sigle într-un mod distractiv, modern și asertiv. Noul PEUGEOT E-208 GTi este primul GTi 100% electric. Este expresia plăcerii contemporane și sustenabile de a conduce, combinând performanțe unice și de top în segmentul B cu o versatilitate excepțională în viața cotidiană.

E-208 GTi este deci mai GTi ca niciodată! Pentru că PEUGEOT, mai mult ca oricând, ia în serios plăcerea condusului. E-208 GTi deschide o nouă eră pentru PEUGEOT GTi.

ELEGANȚĂ, INGENIOZITATE, FARMEC: EXPRESIA CARISMEI FRANCEZE

Rezultat al muncii inginerilor PEUGEOT Sport și a designerilor PEUGEOT, noul E-208 GTi oferă cele mai bune performanțe din categoria sa cu eleganță și discreție. O mașină prietenoasă și oarecum modestă… pentru cunoscători.

ADN-ul GTi la baza modelului E-208 GTi

  • Atitudine mai îndrăzneață

Ca toate GTi-urile din ultimii 40 de ani, E-208 GTi se distinge în primul rând prin poziția sa puternică pe șosea, datorită caroseriei coborâte cu 30 mm și a ecartamentelor extinse cu 56 mm în față și 27 mm în spate.

Jantele mari de 18 inci, semnate „PEUGEOT GTi“, contribuie la postura puternică. Structura lor perforată este o aluzie la jantele emblematice cu „găuri“ ale modelului 205 GTi. Dar pe un GTi, designul servește și performanței: aceste găuri contribuie și la optimizarea răcirii frânelor.

  • Design exterior emblematic și discret

Pasajele roților sunt un alt punct de întâlnire între estetică și eficiență. Acestea au fost mărite pentru a se adapta ecartamentelor extinse și evidențiate cu o linie roșie elegantă și sportivă – o altă aluzie la 205 GTi. Partea lor inferioară este evazată pentru a elibera pneurile, ceea ce contribuie la accentuarea stilului sportiv al mașinii… fără să exagereze.

Detaliile de design realizate pe părțile inferioare ale părților din față și din spate consolidează în continuare cu mare talent poziția sportivă a modelului PEUGEOT E-208 GTi. Un spoiler a fost adăugat în partea inferioară a barei de protecție față. Difuzorul aerodinamic specific situat sub bara de protecție spate, care integrează un nou far de ceață mic cu LED, a fost colorat în negru lucios pentru mai multă eleganță și discreție.

În cele din urmă, pe E-208 GTi, culoarea este roșu! Acesta primește o culoare de caroserie exclusivă, roșu aprins, care reprezintă o trimitere puternică la vopseaua roșie emblematică utilizată pe primele 205 GTi.

  • Atmosferă interioară captivantă și inspirațională

Culoarea roșie emblematică a PEUGEOT GTi conferă dinamism și energie interiorului modelului E-208 GTi.

Mocheta, covorașele și centurile de siguranță de culoare roșu aprins ale modelului E-208 GTi, la fel ca cele ale modelului 205 GTi, creează imediat o atmosferă sportivă în habitaclu.

Designul sportiv și elegant al scaunelor față specifice, cu tetiere integrate, aduce un omagiu designului scaunelor 205 GTi 1.9, cu o garnitură roșie centrală care se extinde pe scaun și spătar. Iar plasa roșie de pe partea dreaptă a scaunelor amintește de cea a modelului 205 GTi 1.6.

Volanul compact, un element cheie PEUGROT pentru plăcerea de a conduce, prezintă piele roșie perforată combinată cu Alcantara® și o siglă centrală care devine de asemenea roșie.

PEUGEOT_E208_GTi_2506STYP_402_FR

E-208 GTi accentuează eleganța modelului original E-208

  • Siluetă compactă și dinamică

Stilul dinamic al modelului E-208 original, unul dintre elementele cheie ale succesului modelului, a înlesnit munca designerilor modelului E-208 GTi. Caroseria compactă a modelului E-208, cu umerii săi generoși și proeminențele scurte, a fost o bază ideală, a cărei poziție este accentuată pe E-208 GTi prin coborârea mașinii și extinderea ecartamentelor.

  • Semnătură luminoasă emblematică

PEUGEOT E-208 GTi prezintă semnătura luminoasă reprezentativă cu trei gheare a tuturor modelelor 208. Efectul de iluminare este spectaculos. În față, efectul impresionant al celor trei gheare luminoase integrate în bara de protecție este extins în funcția de iluminare a farurilor „full LED“ prin utilizarea a trei module optice independente. În spate, cele trei gheare orizontale, formate din trei linii LED elegante, subliniază în continuare poziția mașinii.

  • Aspect deosebit de rafinat

Ca toate PEUGEOT GTi, E-208 GTi combină sportivitatea și eleganța. Rafinamentul specific GTi se exprimă prin mici tușe de roșu aplicate cu finețe, dar cu entuziasm pe mai multe elemente ale modelului E-208 GTi: în grilă, în jurul siglelor PEUGEOT, în faruri, pe pasajele roților, pe etrierele frânelor față, sub spoilerul spate, pe cusăturile care se întind pe planșa de bord…

„Savoir-faire” francez, excelență franceză

  • Conceput de PEUGEOT Sport și designerii PEUGEOT

E-208 GTi a fost proiectat integral de echipele PEUGEOT Sport din Satory (regiunea pariziană), în colaborare cu echipele de proiectare PEUGEOT din Vélizy, de asemenea în apropiere de Paris. Cu experiența lor unică în materie de competiții, inginerii PEUGEOT Sport nu au făcut compromisuri în ceea ce privește eficiența și performanța. Rezultatul este convingător: E-208 GTi este cel mai puternic și performant model din segmentul B.

E-208 GTi este prima mașină 100% electrică concepută de PEUGEOT Sport.

Experiența acumulată de echipă în Campionatul Mondial de Anduranță (WEC) cu hibrizii PEUGEOT 9X8 care concurează în categoria Hypercar a fost valoroasă pentru proiectarea modelului E-208 GTi, în special pentru optimizarea gestionării termice și a recuperării energiei. De asemenea, inginerii PEUGEOT Sport au lucrat intens la șasiul și frânarea modelului E-208 GTi (vezi mai jos). Dezvăluirea modelului E-208 GTi în inima motorsportului francez și internațional, pentru unul dintre cele mai importante evenimente sportive ale anului, 24 de ore de la Le Mans, nu este o coincidență. Expertiza de pe pistă este aplicată pe șosea.

Motor electric „Made in France”

Motorul electric puternic al modelului E-208 GTi este produs la Trémery, în estul Franței, o fabrică specializată istoric în fabricarea motoarelor, dedicată acum sistemelor de propulsie electrică, în cadrul întreprinderii comune Emotors dintre Stellantis și Nidec Leroy-Somer.

  • Un efort de echipă cu parteneri francezi

PEUGEOT a cerut ce este mai bun pentru E-208 GTi, apelând la furnizori francezi pentru elemente specifice. Acesta este în special cazul pneurilor, elemente fundamentale ale eficienței: Michelin, un partener de cursă lungă al PEUGEOT, a furnizat pneuri de înaltă performanță pentru E-208 GTi, Michelin Pilot Sport Cup 2 în 215/40-18.

AGILITATE, DINAMISM, PLĂCERE: SENZAȚII UNICE DE CONDUS

Pentru PEUGEOT, a lua în serios plăcerea de a conduce înseamnă în primul rând să ofere performanțe și senzații de condus excepționale, unice în segment…

Cele mai bune performanțe electrice din segmentul B

  • Motor electric de 280 CP

PEUGEOT E-208 GTi este echipat cu motorul electric M4+ care dezvoltă 280 CP și oferă un cuplu impresionant de 345 Nm. E-208 GTi oferă astfel cele mai bune performanțe dintre toate modelele de segment B: accelerație de la 0 la 100 km/h în numai 5,7 secunde și o viteză maximă de 180 km/h.

  • Diferențial cu alunecare limitată

PEUGEOT E-208 GTi dispune de un diferențial cu alunecare limitată integrat în reductor care optimizează comportamentul în viraje, oferind agilitate, eficiență și stabilitate.

  • Baterie de 54 kWh

Bateria electrică CATL cu o capacitate brută de 54 kWh din E-208 GTi beneficiază de un management optimizat care o protejează în utilizarea sportivă și de un sistem de răcire specific adaptat la performanțe înalte.

Expertiza PEUGEOT Sport în sprijinul unei experiențe de condus unice

  • Șasiu de înaltă performanță

PEUGEOT E-208 GTi oferă cel mai bun raport putere/greutate din segmentul său (5,7 kg/CV). Un avantaj care poate fi exploatat perfect datorită numeroaselor modificări aduse șasiului de inginerii PEUGEOT Sport.

Ecartamentele extinse, 56 mm în față și 27 mm în spate, împreună cu nivelul coborât cu 30 mm al caroseriei, combinate cu arcuri și amortizoare cu opritoare hidraulice dedicate, pneurile Michelin Pilot Sport Cup 2, precum și bara antiruliu spate, oferă un compromis ideal între eficiența conducerii sportive și confortul zilnic.

Sistemul ESP al modelului E-208 GTi oferă un mod Sport specific care suspendă sistemele de asistare a șoferului pentru maximizarea senzațiilor, de exemplu pe pistă.

  • Sistem de frânare de înaltă performanță

E-208 GTi dispune de discuri față cu un diametru de 355 mm cu etriere fixe cu 4 pistoane special concepute pentru optimizarea răcirii și asigurarea unei puteri de frânare optime și constante în toate circumstanțele.

Proiectarea acestor frâne performante excepționale a fost supervizată de inginerii PEUGEOT Sport. Prin urmare, etrierele lor vopsite în roșu poartă această semnătură de excelență. Nu este cazul etrierelor discurilor din spate, care sunt cele ale modelului E-208 original: E-208 GTi nu este un model de spectacol, ci de eficiență.

PEUGEOT i-Cockpit® pentru senzații de condus îmbunătățite

  • Scaune specifice, sportive și confortabile

E-208 GTi dispune de scaune față concepute pentru a permite utilizatorilor să „devină una“ cu mașina. Acestea sunt deosebit de cuprinzătoare, atât la nivelul șezutului, cât și lateral, și integrează tetierele. Oferind o susținere eficientă în conducerea sportivă, acestea sunt, de asemenea, confortabile și practice în viața de zi cu zi, asigurând versatilitatea care face parte din ADN-ul PEUGEOT GTi.

  • Volan specific

Senzitivitatea direcției modelului E-208 GTi a fost special calibrată să ofere un răspuns deosebit de direct, potrivit pentru condusul dinamic. Cu ajutorul volanului compact specific (a se vedea mai sus), acesta contribuie la oferirea unor senzații unice de condus.

  • Interfață imersivă

Când utilizatorul dorește să se cufunde într-o atmosferă cu adevărat sportivă, E-208 GTi este gata de acțiune! Grafica panoului de bord digital și a ecranului central este roșie în configurația standard, fiind disponibile pagini specifice de indicare a performanțelor.

Iluminarea ambientală este, de asemenea, roșie în mod implicit (sunt disponibile alte șapte culori). Această iluminare roșie sportivă este însoțită de o experiență sonoră imersivă unică la bord, care trezește toate simțurile. Derivat din performanța motorului, furnizează senzații suplimentare de condus și poate fi activat sau dezactivat cu ușurință, îm functie de preferințele șoferului.

CALITATE, SERVICII, LOIALITATE: UN E-208 GTi CONCEPUT SĂ DUREZE

Sigla GTi a fost întotdeauna o etichetă a excelenței în toate domeniile, de la performanță la nivelul de echipare, la finisare și calitatea fabricației. Numeroasele PEUGEOT GTi aflate încă în circulație astăzi sunt o dovadă în acest sens. GTi-ul anului 2025 este mai performant ca niciodată, o adevărată vitrină a plăcerii condusului electric.

Cele mai bune echipamente și materiale

  • O echipare extrem de completă

E-208 GTi oferă cele mai bune dotări ale modelului E-208, atât în ceea ce privește confortul, cât și asistarea șoferului. Acesta dispune de sistemul de informații PEUGEOT i-Connect Advanced cu navigație conectată TomTom de înaltă performanță, recunoaștere vocală „OK PEUGEOT” și funcție de oglindire wireless (Apple CarPlay/Android Auto).

  • Materiale de înaltă calitate

Alcantara® pe volan și pe părțile laterale ale consolei centrale, țesături noi de înaltă calitate pe scaune, covorașe groase specifice… E-208 GTi beneficiază de cele mai bune materiale, adaptate la utilizarea intensivă în timp.

Un ecosistem electric complet

  • Baterie de capacitate mare pentru autonomie corespunzătoare

Datorită bateriei sale cu o capacitate brută de 54 kWh cu gestionare optimizată și calităților naturale de eficiență ale E-208*, versiunea GTi oferă o autonomie de 350 km în ciclu mixt WLTP, ideală pentru utilizarea zilnică.

  • Încărcare rapidă și ușoară adaptată la toate utilizările

E-208 GTi poate fi reîncărcat în 4h40 la un WallBox (7,4 kW). Funcția „Limitare încărcare 80%”, disponibilă în curent alternativ (AC), permite, de asemenea, adaptarea nivelului de încărcare la utilizarea zilnică. Pentru utilizări mai intensive, cum ar fi pe circuit, E-208 GTi poate fi încărcat de la 20% la 80% în mai puțin de 30 de minute la o stație de încărcare de 100 kW.

  • Servicii care simplifică viața cotidiană

Ca toate modelele PEUGEOT E-208, GTi este echipat cu un planificator de călătorii asociat sistemului de navigație conectat, care optimizează călătoriile pentru maximizarea autonomiei mașinii și facilitarea încărcării.

E-208 GTi oferă funcția V2L care permite alimentarea unui dispozitiv electric prin intermediul bateriei de voltaj înalt a mașinii. De exemplu, pentru încărcarea unei biciclete electrice sau funcționarea iluminatului mobil.

Aplicația pentru smartphone MyPEUGEOT® permite accesul de la distanță la mai multe funcții: preclimatizarea termică a habitaclului, programarea încărcării bateriei, programarea navigației integrate înainte de plecarea la drum etc.

GARANȚIA ELECTRICĂ PEUGEOT

Ca toate modelele PEUGEOT 100% electrice, E-208 GTi beneficiază de GARANȚIA ELECTRICĂ PEUGEOT, concepută pentru a reasigura clienții cu privire la fiabilitatea și încărcarea modelelor 100% electrice:

  • Garanție 8 ani / 160.000 km pentru vehicul prin programul PEUGEOT Care, cea mai bună acoperire din Europa.
  • Garanție de 8 ani / 160.000 km pentru baterie.
  • Un Wallbox pentru încărcarea la domiciliu inclus.
  • Un card de încărcare Free2Move care oferă acces la aproape un milion de puncte de încărcare din toată Europa.

Alain Favey, CEO PEUGEOT, a declarat: „Suntem încântați să prezentăm noul PEUGEOT E-208 GTi, un nou capitol revoluționar dintr-o poveste emblematică GTi. Acest model reprezintă o fuziune a moștenirii noastre bogate cu tehnologia de ultimă oră, oferind performanțe și senzații de condus inegalabile, deoarece la PEUGEOT suntem preocupați serios de plăcerea de a conduce. Cu acest nou GTi, stabilim standarde noi în cadrul pieței hot hatch-urilor.”

Jean Marc Finot, Vicepreședinte Senior Stellantis Motorsport, a declarat: „Noul PEUGEOT E-208 GTi întruchipează angajamentul nostru pentru performanță și inovație, pornind de la lunga noastră tradiție în curse, inclusiv o moștenire de realizări în raliuri și acum concurând în Campionatul Mondial de Anduranță. După ce am fost implicat în crearea modelului original 205 GTi în urmă cu 40 de ani, această nouă eră a inovației cu E-208 GTi este deosebit de importantă pentru mine și mă bucur să regăsesc agilitatea tipică PEUGEOT GTi și senzația direcției. Sunt mândru să prezint o mașină care combină excelența în curse cu plăcerea modernă de a conduce.”

* PEUGEOT E-208 a fost clasat „Cea mai eficientă mașină” în cadrul ADAC Ecotest 2024.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.