free download 78 travel guides written by experts

Noul model Skoda Yeti ofera performante remarcabile

Există oameni care povestesc mereu cu plăcere despre personajele de legendă acoperite cu blană albă şi cu dinţi ascuţiţi care trăiau în peşterile îngheţate din munţi . Există poveşti cu locuitori binevoitori ai acestor înălţimi care le arătau călătorilor rătăciţi drumul pentru a ieşi din zonele gheţurilor veşnice şi a ajunge în văile sigure. Şi regele alpiniştilor, Reinhold Messner, a vorbit în toate prezentările călătoriilor sale despre întâlnirea sa cu Yeti.
Škoda Auto sărbătoreşte extinderea gamei de produse cu noul model care poartă numele legendarului om al zăpezilor: Škoda Yeti. Numele ales are o semnificaţie deosebită. Yeti este puternic, pregătit să se deplaseze în condiţii dificile, şi îşi conduce pasagerii acolo unde alte modele sunt obligate să capituleze. Reuşeşte să se impună şi în faţa personajului care i-a dat numele. Dar, spre deosebire de acesta, se simte foarte bine şi în zonele mai calde şi nu se remarcă numai pe terenuri dificile şi în condiţii de off-road, ci, în aceeaşi măsură, şi pe drumurile publice.
 
Acestea au fost obiectivele urmărite de creatorii modelului Škoda Yeti: cea de-a cincea serie a gamei de modele trebuia să concentreze toate trăsăturile transpuse în realitate numai de autovehicule provenind din categorii complet diferite, nu însă de un singur model. Cu o manevrabilitate şi un confort de rulare demne de limuzinele obişnuite din clasa medie, combinate cu compatibilitatea nelimitată la rularea pe teren accidentat. Faptul că un asemenea automobil trebuia să asigure şi o ofertă de spaţiu peste medie, capacităţi ridicate de încărcare şi, nu în ultimul rând, o sarcină de remorcare semnificativă, nu a făcut decât să sporească exigenţele impuse acestui proiect.
 
Rezultatul reprezintă o nouă etapă în istoria marcată de evenimente parcursă de Škoda. Este adevărat că au existat şi vehicule de teren care purtau marca producătorului tradiţional, dar acestea nu au fost concepute niciodată fără restricţii pentru a permite rularea şi pe drumurile publice obişnuite.
 
Primul model demn de menţionat, compatibil pentru rularea pe teren accidentat, care făcea faţă bine şi pe suprafeţele asfaltate, a fost un prototip al modelului Škoda Superb 3000 – auto 15 (tip 956). Între 1942 şi 1943 a fost creat modelul Škoda Superb 3000 – o limuzină cu un motor de 3,1 litri cu şase cilindri în serie şi tracţiune integrală. Autovehiculul de teren de tip 973 a fost produs între 1952 şi 1956 şi a impresionat încă din acele vremuri prin capacitatea de rulare pe teren accidentat, o adâncime de trecere prin vad de 600 mm  şi o capacitate de a urca rampele de 85%, precum şi o manevrabilitate ireproşabilă pe drumurile publice.
 
La realizarea modelului Yeti este valorificată experienţa acumulată în peste 100 de ani de producţie a automobilelor, concentrată şi accentuată prin intermediul unui model pe cât de confortabil, pe atât de performant, care impune noi standarde la clasa SUV-urilor compacte. Yeti se prezintă concurenţei ca un model în cinci uşi cu unghi larg de deschidere , care asigură un acces facil în habitaclu, precum şi depozitarea fără probleme a bagajelor, cu o tracţiune integrală permanentă care asigură o distribuţie inteligentă a forţei şi cu garda la sol compatibilă pentru suprafeţe offroad de 180 mm .
 
Lungimea sa totală de 4223 mm  permite parcarea şi în spaţii mai puţin generoase. Lăţimea autovehiculului de 1793 mm  garantează posibilitatea unei deschideri suficiente a portierelor şi în spaţii reduse de parcare. La rularea pe teren neconsolidat şi mai dificil, un avantaj suplimentar este oferit de silueta modelului Yeti. Înălţimea de 1691 de mm , masa proprie cu şofer de 1520 kg(1,8 TSI 4×4) şi o capacitate de încărcare de minimum 545 kg permit o valorificare generoasă a volumului portbagajului, cuprins între 416 litri şi 1760 litri. O sarcină de remorcare de până la 1800 kg transformă modelul Yeti într-un vehicul sigur şi eficient de tracţiune.
 
La clasa SUV-urilor compacte, Škoda Yeti concurează cu modele bine definite pe piaţă precum Kia Sportage, Hyundai Tucson, Nissan Qashqai şi Suzuki Grand Vitara. Noul Škoda Yeti intenţionează să se plaseze pe primele locuri la această clasă foarte iubită de public şi dominată de numeroase modele. În plus faţă de performanţele sale remarcabile atât în regim off-road, cât şi pe drumuri naţionale şi autostrăzi, comparabile fără probleme cu cele oferite de o limuzină compactă, noul model Škoda dispune de cea mai nouă gamă de motorizare pentru acest segment şi, prin aceasta, de un nivel maxim de economie de carburant şi de valori minime de emisii de noxe. În opinia proiectanţilor acestui model – clasa SUV-urilor se va bucura de succes pe termen lung numai în baza unei strategii cu propulsoare ecologice şi rentabile. Din acest motiv, gama de propulsoare pentru Škoda Yeti se bazează pe strategia de downsizing, reprezentând reducerea capacităţii cilindrice cu creşterea simultană a puterii, graţie tehnicii moderne de supraalimentare. Cuplul motor ridicat disponibil şi la un nivel redus de turaţii reprezintă rezultatul acestor eforturi inovatoare pentru perfecţionarea propulsoarelor. În acelaşi timp, scade şi consumul, un efect benefic pentru şoferii de Yeti, dar şi pentru nivelul de noxe produse de motor. Emisiile de CO2, NOx, precum şi de HC sunt simţitor reduse, ceea ce ajută la protecţia mediului. Pentru şoferii care nu sunt atraşi de avantajele oferite de tracţiunea integrală, Škoda Auto oferă modelul Yeti cu o versiune exclusiv cu tracţiune frontală. Cu toate acestea, garda generoasă la sol a noului SUV compact garantează o deplasare mai facilă şi mai sigură pe drumuri neconsolidate şi neîntreţinute.

DESIGNUL NOULUI YETI
 
Yeti este gata să intre în competiţie. Caracteristicile sale specifice pentru designul offroad transformă acest model într-un însoţitor sigur de sine şi se impune în condiţii cotidiene şi la rezolvarea de sarcini speciale. Cu toate acestea, cea de-a cincea serie de modele creată de Škoda se remarcă prin caracteristicile specifice ale mărcii, conferind noului SUV compact identitatea clară a familiei conturate încă din anul 2005 prin conceptul cu acelaşi nume. În acest context, este evidenţiată în primul rând grila expresivă a radiatorului cu inserţia cromată bine conturată şi emblema mărcii, dispusă la nivel central. Liniile care pornesc din acest punct, de-a lungul capotei, îmblânzesc suprafaţa şi îşi regăsesc echivalentul vizual în consola centrală a planşei de bord din habitaclu. În stânga şi în dreapta, farurile amplasate la un nivel ridicat, cu dimensiuni generoase, conferă o personalitate aparte modelului Yeti. Secţiunea laterală este dominată de linii clare şi bine conturate, iar pasajele pronunţate ale roţilor şi aripile conferă un caracter inovativ modelului SUV compact. Pragurile din plastic în secţiunea inferioară a caroseriei reprezintă caracteristici clasice pentru un autovehicul compatibil cu suprafeţele off-road. Montanţii posteriori sunt mascaţi de suprafeţe vitrate de culoare neagră, iar barele suport montate pe plafon disponibile în serie întregesc conturul marcat de linii drepte.
 
La fel de simplu este realizată şi secţiunea posterioară. Un element tipic sunt stopurile cu o suprafaţă luminoasă în formă de C . Hayonul drept şi perpendicular se ridică uşor şi creează un unghi generos de deschidere. Nici şoferii înalţi nu vor avea probleme cu hayonul deschis. Geamul hayonului care poate fi deplasat lateral, de-a lungul caroseriei, dă impresia unei suprafeţe vitrate continue către faţă, până la montantul central. Această caracteristică aminteşte de aspectul deschis care s-a impus de multă vreme ca element de identificare a clasei compacte la Škoda. În faţă şi în spate, scuturile de protecţie demonstrează capacitatea de rulare pe teren accidentat asigurată de modelul Yeti. Proiectoarele de ceaţă de mari dimensiuni contribuie la îmbunătăţirea aspectului frontal.
 
Designul funcţional al caroseriei cu lungime de 4223 mm şi lăţime de 1793 mm conferă o notă de supleţe. Deşi secţiunea laterală, cu aripi proeminente, jante din aliaj uşor cu dimensiuni de până la 17 ţoli şi garda la sol de  180 mm conferă un aspect robust modelului Yeti, acesta nu poate fi considerat greoi. Afirmaţia este confirmată prin consultarea tabelelor de date tehnice. Masa modelului Yeti 1,8 TSI 4×4 este de numai 1520 kg, inclusiv şofer. Varianta cu propulsor diesel cu o putere de 103 kW (140 CP) cântăreşte cu numai 25 kg mai mult.
VERSATIL ŞI ATRACTIV: HABITACLUL
 
Un aşa-numit „Packaging“ inteligent (configuraţia habitaclului şi dispunerea elementelor sau a componentelor individuale) asigură modelului Yeti, în condiţiile unei înălţimi totale de 1691 mm şi a unui ampatament de 2578 mm, o ofertă foarte generoasă de spaţiu. Astfel sunt asigurate condiţii optime pentru o deplasare confortabilă şi o şedere plăcută la bord. Atmosfera de calitate este subliniată şi prin alegerea foarte inspirată a materialelor. Butoanele şi tastele plăcute la atingere, tapiţeriile şi capitonajele care încântă simţul tactil la fiecare contact sunt doar câteva caracteristici care asigură modelului Yeti un plus în faţa concurenţei. Formele şi culorile sunt adaptate cu atenţie. Comenzile au fost realizate în baza designului specific Škoda: se vede clar din ce familie face parte acest SUV compact.
 
Scaunele faţă oferă suporturi generoase pentru umeri şi o bună stabilitate laterală pentru o deplasare relaxată. În versiunea de echipare Experience este disponibil şi un suport lombar şi un sistem de reglare electrică a scaunului pentru şofer, la cerere. Volanul poate fi reglat axial şi vertical. Indiferent de statura şoferului de Yeti, acesta va beneficia de o poziţie confortabilă şi, mai ales, sigură la volan . Poziţia ridicată a scaunului care oferă o vizibilitate mai bună asupra caroseriei şi a traficului facilitează urcarea şi coborârea comodă la bord. Pasagerii de pe locurile din spate beneficiază de o poziţie înălţată cu doi centimetri faţă de cei din faţă. Astfel se creează un „efect de tribună“: la fel ca într-un cinematograf, persoanele de pe locurile din spate se bucură de o vizibilitate optimă, peste capul şoferului şi al pasagerului din dreapta. Versatilitatea şi confortul de rulare pentru locurile din spate sunt îmbunătăţite de conceptul de VarioFlex. Graţie sistemului de scaune spate preluat de la Roomster, modelul Yeti asigură o versatilitate a habitaclului unică până în prezent la categoria SUV-urilor compacte. Cele trei scaune spate separate pot fi rabatate sau demontate individual, scaunele exterioare sunt reglabile pe lungime şi – în cazul demontării scaunului central – pot fi împinse cu 80 mm  către interior. Astfel, Yeti se transformă dintr-un model cu cinci locuri în unul cu patru locuri, dar se îmbunătăţeşte libertatea de mişcare pentru pasagerii din spate la un nivel specific clasei superioare.
 
Graţie acestui concept de habitaclu versatil, Yeti este pregătit şi pentru sarcini complexe de transport. Cu scaunele spate demontate, portbagajul oferă o capacitate pentru până la 1760 de litri. Din echiparea de serie nu poate lipsi de la Škoda prelata pentru portbagaj, cârligele de fixare, precum şi un set de plase pentru asigurarea bagajelor. Pentru nivelul de echipare Active cu set de remediere în caz de pană, setul de plase este disponibil la cerere. În plus, Yeti oferă o serie de soluţii inteligente care îmbunătăţesc simplu, dar eficient, confortul cotidian şi siguranţa de operare. De exemplu, sistemul de fixare din portbagaj cu cârlige mobile reduce timpul necesar la încărcare şi previne alunecarea bagajelor în timpul deplasării.

MODERN, SIMPLU ŞI PUTERNIC. DOUĂ PROPULSOARE PE BENZINĂ ŞI TREI DIESEL
 
Gama de propulsoare disponibilă pentru Yeti oferă cinci motoare în patru cilindri cu o putere cuprinsă între  77 kW şi 125 kW (105 CP până la 170 CP). Aceasta include două motoare pe benzină şi trei diesel, toate respectând cerinţele impuse de normele EU 5.
 
Baza este reprezentată de motorul TSI de 1,2 litri pe benzină, disponibil pentru prima dată la bordul unui model Škoda. Acest propulsor complet nou dezvoltă 77 kW (105 CP) şi oferă un cuplu motor maxim de 175 Nm între 1500-3500 min-1. Opţional este montată şi cutia manuală de viteze cu şase trepte sau cutia inovatoare în şapte trepte DSG.
 
Cel de-al doilea motor pe benzină pentru modelul Yeti este puternicul propulsor în patru cilindri 1,8 TSI, care dezvoltă 118 kW (160 CP). Acesta atinge cuplul motor maxim de  250 Nm de asemenea la un nivel foarte redus de turaţii. Puterea maximă este disponibilă între 1500-4500 min-1. Consumul acestei versiuni cu tracţiune integrală permanentă este în medie de numai 8,0 litri la 100 de km (189 g/km emisii de CO2). Consumul redus de carburant se datorează unor măsuri precum pompa de ulei în două trepte, care necesită până la 3500 min-1 o presiune de 1,8 bar şi care funcţionează la o presiune de 3,3 bar cu o cantitate mai mare de ulei pentru lubrifiere. O a doua sondă lambda asigură îmbunătăţirea calităţii gazelor de ardere, având în vedere că, prin intermediul acestui sistem, este posibil un control mai precis asupra secvenţelor de injecţie şi a cantităţilor. În plus, au fost optimizate şi îmbunătăţite pentru funcţionarea în regim de frecare lagărul principal al arborelui cotit, inelele de piston şi alte componente mobile ale motorului.
 
Un alt element de noutate este şi propulsorul 2,0 TDI disponibil pentru Yeti, oferit la trei trepte de putere, în toate cazurile cu injecţie directă Common-Rail, precum şi un filtru de particule diesel(DPF) în echiparea de serie . Versiunea de bază este reprezentată de motorul cu 81 kW (110 CP), urmat de cel cu 103 kW (140 CP). Cuplul motor maxim este de 250 Nm, respectiv 320 Nm, fiind disponibil între 1500-2500 min-1 şi 1750-2500 min-1. Consumul în regim combinat al motorului 2.0 TDI cu 103 kW şi tracţiune integrală permanentă este de 6,1 litri diesel, ceea ce înseamnă 159 g/km emisii de CO2. Motorul de top din seria celor trei propulsoare cu autoaprindere este cel în patru cilindri de 125 kW (170 CP) cu un cuplu motor impresionant de 350 Nm, atins între 1750-2500 min-1. Recircularea gazelor de evacuare, care, în funcţie de turaţie şi de sarcina la care este expus motorul, amestecă o cotă de până la 60% din amestecul la aerul de ardere, precum şi un catalizator de oxidare garantează valori minime de noxe. Pentru toate versiunile de motorizare cu tracţiune integrală sunt utilizate cutii manuale în şase trepte, numai pentru motorul 2,0 TDI CR DPF cu 81 kW şi tracţiune frontală este disponibilă o cutie în cinci trepte.
Prezentare generală a gamei de motorizare a modelului Yeti:
Motoare pe benzină:   
 1,2 TSI/77 kW (tracţiune frontală) – cutie manuală în 6 trepte / 7° DSG
 1,8 TSI/118 kW (4×4) – cutie manuală în 6 trepte
Motoare diesel: 
 2,0 TDI CR DPF/81 kW (tracţiune frontală) – cutie manuală 5 în trepte
 2,0 TDI CR DPF/81 kW (4×4) – cutie manuală în 6 trepte
 2,0 TDI CR DPF/103 kW (4×4) – cutie manuală în 6 trepte
 2,0 TDI CR DPF/125 kW (4×4) – cutie manuală în 6 trepte

PLĂCEREA CONDUSULUI ŞI DINAMICA: TREN DE RULARE
 
Conceptul de bază pentru trenul de rulare garantează plăcerea condusului şi dinamismul. Model Yeti se remarcă prin caracteristici de rulare care impresionează prin agilitate şi oferă cele mai înalte standarde de siguranţă. O construcţie inteligentă pentru puntea faţă şi o punte faţă realizată sub formă de construcţie uşoară, cu stabilitate de rulare, conferă şoferului şi pasagerilor o senzaţie de siguranţă, asociată cu un nivel ridicat de confort la rulare .

Trenul de rulare al modelului Yeti valorifică tehnologia utilizată şi la modelele Octavia şi Octavia Scout. Puntea faţă este realizată conform principiului McPherson, combinând amortizoarele cu suspensiile care antrenează roţile împreună cu balansierele transversale. Osia spate cu antrenare multiplă a fost modificată în comparaţie cu Octavia. Ecartamentul este mai lat cu 30 mm. Un avantaj pentru un automobil compatibil pentru rularea în regim off-road, reducând semnificativ ruliul caroseriei în curbe, împreună cu un stabilizator de torsiune cu un diametru de 23 mm montat la nivelul punţii faţă. Această configuraţie este identică la ambele versiuni – Yeti cu tracţiune frontală, precum şi varianta cu tracţiune integrală permanentă. Pentru reducerea volumului de vibraţii transmise, puntea spate este montată pe un cadru auxiliar, fixat la nivelul caroseriei cu ajutorul unui număr de patru rulmenţi flexibili care atenuează transferul acustic şi vibraţiile. Rezervorul modelului Yeti prezintă o capacitate de 60 de litri, ceea ce permite parcurgerea unor distanţe lungi.
 
Jantele de 16 ţoli şi pneurile cu dimensiunea de 215/60 R16, care fac parte din echiparea versiunii de bază a modelului Yeti , asigură o traiectorie perfectă în linie dreaptă, precum şi un confort ridicat al suspensiilor. Pentru toate nivelele de echipare sunt disponibile jante din aliaj uşor de 17 ţoli şi pneuri de 225/50 R17. Dimensiunile pneurilor au fost selectate ţinând cont atât de un confort de rulare cât mai ridicat şi de o tracţiune puternică pe teren accidentat, cât şi de performanţele deosebite de rulare pe suprafeţe consolidate. Structura profilurilor şi dimensiunile pneurilor nu contribuie doar la majorarea gărzii la sol, ci asigură şi un nivel superior de confort şi siguranţă în caz de pană pentru toate tipurile de suprafeţe de rulare.

VERSIUNEA CU TRACŢIUNE INTEGRALĂ

Škoda Yeti respectă cele mai ridicate exigenţe şi în afara suprafeţelor consolidate, nu doar prin garda sa ridicată la sol de 180 mm, ci în special prin tracţiunea integrală cu un cuplaj haldex din cea de-a patra generaţie. Motorul se bazează pe tehnologia modelelor Octavia Combi 4×4 şi Superb 4×4. Cuplajul multilamelar Haldex controlat electrohidraulic este montat la nivelul punţii spate într-o carcasă comună cu angrenajele osiilor şi un diferenţial pentru puntea spate. În condiţii bune de tracţiune – de exemplu pe carosabil uscat – 96% din cuplul motor sunt transmise asupra roţilor faţă. În funcţie de situaţia de rulare, sistemul electronic de comandă al cuplajului Haldex poate transfera până la 90% din putere către puntea spate. Un diferenţial automat de blocare previne patinarea unei roţi spate cu un nivel redus de tracţiune. Astfel este garantată permanent stabilitatea optimă a direcţiei şi un control perfect asupra modelului Yeti atât pe suprafeţe accidentate, cât şi pe şosele acoperite de polei.
 
Pentru controlarea punţii spate, sistemul de comandă al cuplajului haldex apelează la numeroase date transmise de senzori :
 •      de la sistemul de comandă al motorului (senzor de turaţie şi senzorul pentru poziţia pedalei de acceleraţie),  sistemul de comandă ABS/ESP (senzori pentru turaţia roţilor, comutator pentru stopurile de frână, senzorii de acceleraţie transversală şi longitudinală),
•      senzorul de rotaţie a volanului.
 
Sistemul de tracţiune integrală, cu nivel ridicat de sensibilitate, este compatibil 100% cu sistemele electronice pentru stabilitatea de rulare (ABS, ESP). La acţionarea sistemului ESP, disponibil în echiparea de serie pentru versiunile 4×4, controlul cuplajului haldex este preluat de sistemul de comandă pentru ABS/ESP. La acţionarea sistemului ABS, cuplajul Haldex este activat automat.
 
Pentru deplasările pe suprafeţe neconsolidate, Yeti 4×4 îşi modifică semnificativ caracterul. O simplă apăsare a butonului cu inscripţia „Off-Road“ de pe planşa de bord este suficientă pentru ca sistemele de asistenţă precum ABS, ASR şi EDS să treacă în regimul de rulare pe teren accidentat. Pedala de acceleraţie reacţionează mai sensibil şi permite astfel un demaraj mai bine controlat pe teren neconsolidat. Sistemul de asistenţă la pornire cu reducerea turaţiei şi sistemul de asistenţă la coborârea în pantă sunt pregătite să acţioneze imediat. Prin intervenţii sensibile asupra sistemului de frânare, sistemul de asistenţă la coborârea în pantă menţine o viteză constată de rulare în pante pronunţate, iar şoferul se poate concentra deplin asupra selectării traiectoriei în condiţiile unui teren dificil.
SIGURANŢA IREPROŞABILĂ A MODELULUI YETI
 
Unul dintre cele mai importante obiective la proiectarea modelului Yeti a fost acela de a îmbina caracteristicile impresionate ale unui SUV cu performanţele remarcabile oferite de o limuzină. În ciuda unei mase reduse în comparaţie cu alte modele din clasa sa, Yeti este robust şi îmbină rezultatele exemplare în caz de impact cu rezervele maxime de siguranţă la capitolul protecţia pietonilor.

Construcţia caroseriei a fost adaptată consecvent la cerinţele impuse de testele exigente de impact  Euro-NCAP. În acelaşi timp, Yeti respectă numeroasele cerinţe de siguranţă impuse de pieţele mondiale pe care urmează a fi comercializat acest model. Prin utilizarea de oţeluri foarte rezistente pentru celula pasagerilor, aceasta formează un spaţiu vital de supravieţuire a pasagerilor în cazul unor accidente grave. Prin intermediul unor elemente de preluare a sarcinilor, energiile survenite sunt deviate pe lângă această celulă, fără deformarea periculoasă a acesteia. ABS cu sistemul de asistenţă la frânare şi sistemul de reglare a momentului de rotaţie a motorului (MSR) reprezintă numai câteva dintre dotările de serie ale modelului Yeti. ESP este disponibil în principiu la toate versiunile 4×4. În plus, în caz de impact, maşina este prevăzută cu până la noul airbaguri ce oferă protecţie maximă pasagerilor. Din această categorie face parte şi un airbag în zona genunchilor pentru şofer, precum şi airbaguri laterale pentru locurile din spate.
 
La declanşarea airbagurilor, Yeti oferă măsuri preventive pentru situaţii de urgenţă.  Alimentarea cu carburant şi cu energie electrică ale motorului sunt întrerupte automat, măsură care reduce pericolul unui incendiu. Închiderea centralizată şi sistemul de iluminat în habitaclu sunt activate automat pentru a facilita eventuale măsuri de salvare în caz de întuneric.
 
În cazul unei coliziuni din spate, tetierele active faţă (WOKS) previn o traumă în zona cervicală pentru şofer şi pasagerul din dreapta. Tetiera cu formă perfectă previne mişcarea de pendulare a capului şi, prin aceasta, o hiperextensie a vertebrelor. În cazul unei frânări de urgenţă la o viteză de rulare de peste  60 km/h, la modelul Yeti se activează automat stopurile pentru a indica participanţilor la trafic din spate, precis şi evident, existenţa unei situaţii de pericol. La oprirea autovehiculului, se aprind automat luminile de avarie. Pentru locurile din spate sunt disponibile elemente de ancorare Isofix pentru scaunele pentru copii, la cerere sistemul Isofix este disponibil şi pentru scaunul pentru pasagerul din dreapta. În cazul în care copiii sunt transferaţi într-un scaun special pe acest loc, airbagul pentru pasager poate fi dezactivat din motive de siguranţă. Din perspectiva tuturor dotărilor de siguranţă, Yeti este unul dintre cele mai sigure modele din clasa din care face parte.
 
Un câştig semnificativ la capitolul siguranţă este oferit de Yeti graţie trenului de rulare reglat perfect şi, în special, capacităţii de tracţiune oferite de sistemul de tracţiune integrală. Acesta garantează o traiectorie sigură şi în condiţii dificile ale carosabilului, nu doar în cazul suprafeţelor acoperite de polei şi zăpadă, garantând astfel controlul asupra autovehiculului . Chiar şi la viteze ridicate, Yeti îşi menţine traiectoria în siguranţă şi stabilitatea în viraje. Pe teren accidentat, precum şi pe suprafeţe cu condiţii limitate pentru tracţiune, SUV-ul compact se impune cu un "pas sigur". Distribuţia variabilă a forţei şi blocajul electronic al diferenţialului conferă modelului Yeti caracteristici de tracţiune şi de rulare pe teren accidentat care ies în evidenţă la clasa din care face parte.
 
O vizibilitate îmbunătăţită în raport cu alţi participanţi la trafic este asigurată de luminile de drum .
 
În cazul unei coliziuni cu participanţii la trafic mai expuşi – este vorba despre pietoni – măsurile suplimentare, de exemplu secţiunea frontală mai moale şi zona de siguranţă între tabla dintre capotă şi elementele dure ale motorului , reduc riscul de rănire în cazul unui impact în zona capului sau al toracelui.
 
Un imobilizator pentru motor disponibil în echiparea de serie previne furtul maşinii; la cerere poate fi comandată o protecţie suplimentară .
Numeroase detalii de echipare garantează un nivel ridicat de siguranţă:
•    luminile de drum,
•    proiectoarele de ceaţă cu funcţie Cornering,
•    farurile adaptive Bi-Xenon,
•    suprafeţele generoase ale semnalizatoarelor,
•    catadioptri suplimentari în bara de protecţie spate,
•    Light-Check (verificarea funcţionării luminilor de drum),
•    afişaj pentru presiunea din pneuri.

PENTRU CELE MAI ÎNALTE EXIGENŢE: ECHIPAREA DE SERIE, DOTĂRILE SPECIALE
 
Echiparea de serie a modelului Yeti corespunde în cazul modelelor produse de Škoda nivelului ridicat obişnuit. Chiar şi versiunea Yeti Active se remarcă prin dotările extinse la capitolul confort. Linia superioară de echipare Ambition oferă în special detalii funcţionale suplimentare, în nivelul de echipare Experience, numeroase soluţii de design contribuie la o nouă îmbunătăţire a imaginii modelului Yeti.

Nivelul de echipare Active oferă, printre altele:
•    Airbag pentru şofer şi pasager,
•    Airbaguri laterale faţă,
•    ABS inclusiv EBV+MBA+MSR+ASR,
•    ESP pentru motorizările 4×4,
•    Volan cu patru spiţe (reglabil pe înălţime şi lungime),
•    Funcţia Day Light,
•    Suporturi pentru băuturi în compartimentele de depozitare ale capitonajelor portierelor faţă şi spate,
•    Afişaj al temperaturii exterioare,
•    Light-Check (verificarea funcţională a sistemului exterior de lumini),
•    Sistem VarioFlex,
•    Cotieră centrală rabatabilă pentru locurile din spate cu deschidere pentru încărcare,
•    Bare suport plafon,
•    Închiderea centralizată,
•    Scaun pentru şofer şi pasager reglabil pe înălţime,
•    Geamuri acţionate electric faţă,
•    Oglinzi exterioare reglabile electric,
•     Jante de oţel Rif 7J×16”,
•    Radio-CD&MP3-player.
Nivelul de echipare Ambition oferă suplimentar:
•    Airbaguri cortină,
•    Airbag în zona genunchilor pentru şofer,
•    Proiectoare de ceaţă,
•    ESP pentru toate motorizările,
•    Planşă de bord MFA cu afişaj multifuncţional (computer de bord),
•    Telecomandă pentru închiderea centralizată,
•    Masă rabatabilă în spătarul scaunului central,
•    Sistem de fixare în portbagaj cu cârlige mobile,
•    Set de plase pentru fixarea încărcăturii (trei plase),
•    Instalaţie de climatizare Climatic cu reglare automată a filtrului combi,
•    Oglinzi exterioare reglabile electric şi încălzite,
•    Geamuri fumurii,
•     Jante din aliaj uşor 7J×16”
•    Oglinzi exterioare şi mânerele portierelor în culoarea caroseriei,
•    Bandouri laterale de protecţie,
•    Mânere interioare cromate ale portierelor.
Yeti Experience oferă opţional:
•     Tasta Off-road – asistenţă la rulare Off-Road (numai pentru 4×4),
•    Proiectoare de ceaţă cu funcţie Cornering,
•    Pachet sumar piele (volanul, maneta schimbătorului de viteze si frâna de mână îmbrăcate în piele),
•    Compartiment de depozitare Jumbo Box cu cotieră centrală reglabilă faţă,
•    Suport pentru ochelari,
•    Afişaj Maxi DOT,
•     Instalaţie de climatizare cu două zone Climatronic cu reglare electronică, filtru de miros şi control automat al recirculaţiei ,
•    Geamuri spate acţionate electric,
•    Sistem de iluminat în zona de acces cu Boarding Spots (integrate în oglinzile exterioare),
•     Jante din aliaj uşor 7J×17",
•    Faruri adaptive Bi-Xenon.
 
Lista de dotări opţionale include numeroase sisteme electronice de asistenţă care, prin manevrabilitatea facilă şi integrarea atentă în reţeaua de date a modelului Yeti, asigură un confort şi o siguranţă sporite . Capacitatea sa de rulare pe teren accidentat este subliniată prin funcţiile sistemului de navigaţie Columbus adaptate special. Acesta permite înregistrarea şi memorarea traseului parcurs şi în afara hărţii digitale a drumurilor. Firimiturile de pâine pe care le lăsa să cadă Gretel în basmul fraţilor Grimm pentru a putea găsi drumul de ieşire din pădure sunt înregistrate de modelul Yeti în format digital. Din echiparea de serie a versiunilor Yeti cu tracţiune integrală face parte ESP cu EDS. În regim urban, este disponibil la cerere – în plus faţă de senzorii de parcare faţă şi spate – sistemul de asistenţă la parcare care facilitează parcarea autovehiculului într-un spaţiu restrâns: spaţiul necesar pentru parcare corespunde lungimii autovehiculului, la care se adaugă un plus de 80 cm.
 Instalaţia de climatizare Climatronic cu sistem inteligent de comandă cu două zone, precum şi un senzor pentru calitatea aerului, asigură o atmosferă optimă în habitaclul modelului Yeti. În cazul în care calitatea aerului din exterior scade sub valorile programate, de exemplu la rularea printr-un tunel sau în traficul aglomerat la orele de vârf, sistemul automat activează funcţia de recirculare până când este aspirată o cantitate suficientă de aer curat .
 
Afişajul pentru presiunea din pneuri, farurile adaptive bi-xenon sau trapa panoramică reprezintă alte dotări opţionale . Printre altele, Yeti poate fi individualizat cu următoarele dotări opţionale:
•    Airbaguri laterale spate,
•    Light Assistent (Coming home, Leaving home, Tunnel light),
•    Bare suport plafon, argintii,
•    Încălzire staţionară,
•    Sisteme radio Blues, Swing şi Bolero sau sistemul de navigaţie Columbus,
•    MDI (Mobile Device Interface),
•    Sistem de sonorizare (12 difuzoare, egalizator digital),
•    Sistem de asistenţă la parcare,
•    Sistem hands-free GSM II cu bluetooth,
•    Scaune faţă încălzite,
•    Scaun reglabil electric pentru şofer cu funcţie de memorie,
•    Interior Antilope (Alcantara/piele/piele sintetică),
•    Interior Lynx (piele/piele sintetică),
•    Decor Boreal Wood.

 
Yeti, produs împreună cu modelele Superb şi Roomster la fabrica Škoda din Kvasiny, va ajunge la primii clienţi la începutul celei de-a doua părţi a anului 2009. Performanţele remarcabile de rulare, agilitatea remarcabilă, precum şi compatibilitatea deosebită de rulare pe teren accidentat şi puterea ridicată de antrenare a versiunilor 4×4 îndeplinesc toate condiţiile pentru o carieră de succes. Prin consumul său foarte rentabil şi prin valorile remarcabile ale emisiilor de noxe, Yeti este ideal pentru acceptarea pe termen lung a segmentului SUV, mai ales în contextul economic actual.

Bucuresti, 27.07.2009

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *