Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Noul MINI Cooper SE: în modul Green prin “Infernul Verde”

Pur şi simplu nu poţi fi mai eficient. Datorită generării ajustabile în două faze, activată printr-un comutator, primul MINI integral electric poate parcurge legendara Nordschleife de la Nürburgring fără ca frâna să fie folosită măcar o dată.

Bucureşti/München. Nordschleife Nürburgring, 20,8 kilometri de istorie a motorsportului, a fost botezată cândva “Green Hell” (Infernul Verde) de către triplul campion mondial de Formula 1 Jackie Stewart. Continuă să fie locul obişnuit pentru testul suprem de anduranţă chiar şi la 43 de ani de la ultimul Grand Prix auto organizat aici. Fiecare nou model al mărcii MINI brand trebuie să-şi arate caracteristicile de performanţă pe circuitul dificil localizat în Masivul Eifel. Iar legendarul circuit este poligonul potrivit pentru noul MINI Cooper SE. Testează calităţile excepţionale ale maşinii prin complexitatea, lungimea şi vremea foarte variată care se poate întâlni aici. Cu toate acestea, decât să spere pentru noi recorduri pe tur, primul automobil electric de la constructorul auto premium din Marea Britanie este în căutarea unor recorduri de o cu totul altă natură. Eficienţa maximă şi un nivel ridicat de sensibilitate a piciorului drept sunt necesare dacă noul MINI Cooper SE vrea să parcurgă “Infernul Verde” în modul Green fără ca frâna să fie folosită.

Noul MINI Cooper SE este primul model electrificat de la BMW Group în care conducătorul poate determina individual nivelul de generare şi efectul de decelerare asociat. În funcţie de modul ales, motorul electric furnizează mai multă sau mai puţină energie către bateria de înaltă tensiune imediat ce conducătorul ridică piciorul de pe acceleraţie. Efortul de frânare, asociat cu comutarea motorului electric în funcţia de generator, este prin urmare unul ridicat sau redus. Inovaţia tehnologică oferă beneficii pentru un tip foarte special de provocare. Cât de repede poate aborda noul MINI Cooper SE viraje precum cel de dreapta de la Bergwerk, Caracciola-Karussell sau combinaţia dreapta-stânga din Stefan Bellof S în drum, spre Schwalbenschwanz, iar conducătorul să nu atingă frâna nicio dată?

În mod ideal, noul MINI Cooper SE ar parcurge testul de eficienţă pe Nürburgring în modul Green. Alături de curba caracteristică a direcţiei orientată spre confort, această setare pentru MINI Driving Modes cuprinde şi o reacţie mai puţin spontană din partea actuatorului. Există şi opţiunea de a activa modul Green+ prin utilizarea comutatorului dreapta de pe panoul de comandă caracteristic aflat sub instrumentul central. Suplimentar, acesta dezactivează controlul automat al climei şi încălzirea scaunelor pentru a economisi mai multă energie. Modul de generare este selectat cu un alt comutator din stânga butonului Start/Stop. Acesta permite conducătorului să utilizeze aşa-numitul control cu o pedală (“one-pedal feel”) specific noului MINI Cooper SE pentru adaptarea preferinţelor individual pentru a creşte simultan eficienţa şi performanţele dinamice la parcurgerea virajelor rapide în regim electric.

MINI Cooper SE - Green Mode @ Green Hell

Nivelul de generare a energiei la frânare şi, prin urmare, decelerarea pot fi armonizate cu stilul de condus şi pentru a se potrivi profilului pistei. Comutarea la timp asigură o generare uşoară înaintea virajelor largi şi o generare completă a energiei cu decelerarea corespunzătoare înaintea virajelor strânse fără ca piciorul conducătorului să atingă pedala de frână. Dacă luăm ca exemplu Brünnchen de la kilometrul 16, profesioniştii recomandă să vă apropiaţi de virajul de dreapta strâns pe partea stângă a pistei şi să începeţi devreme intrarea în viraj. Generarea completă este necesară aici pentru a evita trecerea peste vibratoare pe latura stângă. În schimb, o decelerare uşoară este potrivită înainte de al doilea viraj de dreapta al acestei secţiuni a circuitului, mai ales că nu există aproape nici un moment de accelerare la maximum. Acest lucru îi duce pe conducători cu multă energie în Eiskurve şi ies plini de vervă spre Pflanzgarten.

Tot ceea ce merge la Nürburgring va oferi şi o doză suplimentară de plăcere a condusului în traficul cotidian, lucru atât de tipic stilului MINI pentru mobilitatea locală cu emisii zero. Specifice modelului, afişajele din cockpitul noului MINI Cooper SE ajută şi ele în timpul trecerii rapide prin viraje strânse şi largi atunci când selectaţi cel mai potrivit mod de generare a energiei. Reglajul standard înseamnă o generarea foarte intensă a energiei la frânare care are ca rezultat o decelerare negativă de 0,19 g. Trecerea la generare uşoară, cu o valoare de 0,11 g, este confirmată de răspunsul din panoul de instrumente digitale al noului MINI Cooper SE. În plus, doar unul dintre cele două câmpuri luminoase LED este încă activ pe afişajul de generare. În acelaşi timp, o lampă LED galbenă se aprinde pe partea frontală a comutatorului.

Primul tur în “Infernul Verde” dezvăluie deja măsura în care generarea în două etape amplifică plăcerea condusului în tandem cu eficienţa. Acest lucru devine evident chiar în spatele virajului Galgenkopf. Aici, noul MINI Cooper SE poate folosi din plin toată energia care a fost stocată în bateria de înaltă tensiune în timpul decelerării recuperative, în loc să fie consumată în timpul frânării. Acum, nimic nu stă în calea unui final strălucitor peste Döttinger Höhe.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.