free download 78 travel guides written by experts

Noul Mercedes-Benz SLK Roadster: Pasiunea intalneste eficienta

Noul SLK, unul dintre cele mai incitante şi avansate automobile sport a ajuns la cea de-a treia generaţie. Noul roadster ridică plăcerea conducerii la un alt nivel. Acesta combină confortul cu sportivitatea, designul sport impresionant cu funcţionalitatea în uzul zilnic, performanţa de top cu grija exemplară faţă de mediu. Mai mult, SLK se mândreşte cu prezentarea în premieră mondială a plafonului panoramic vario cu funcţia MAGIC SKY CONTROL, care îşi schimbă luminozitatea la simpla apăsare a unui buton. Eficienţa remarcabilă şi flerul sportiv sunt eticheta motoarelor puternice de patru şi şase cilindri prevăzute cu funcţia standard ECO start/stop. Cu nivelele remarcabile de performanţă, noile modele SLK sunt cu 25 de procente mai economice decât predecesorii lor. Un set unic de echipamente de siguranţă conferă noului SLK un statut emblematic în segmentul său, iar gama bogată de inovaţii tehnologice reprezintă, de asemenea, un punct de referinţă în clasa sa.

“Noul SLK ia rolul unui model demn de urmat”, declară Dr Dieter Zetsche, Preşedintele Daimler AG şi Directorul Diviziei Mercedes-Benz Cars. ”Sunt convins că prin designul atractiv, interiorul de înaltă calitate şi eficienţa în consumul de combustibil, noul SLK va continua să ofere un grad ridicat de atractivitate în viitor, consolidându-şi statutul de roadster emblematic.”

Inovaţiile se regăsesc în istoria de succes a modelului Mercedes-Benz SLK:
· În 1996, prima generaţie a creat furori cu plafonul vario, care a transformat roadsterul într-un coupé cu plafon fix la simpla apăsare a unui buton.
· Pentru cea de-a doua generaţie, sistemul AIRSCARF emitea căldură în jurul gâtului şi umerilor în funcţie de preferinţele pasagerilor, asigurând o atmosferă plăcută în perioadele reci, când plafonul era deschis.
· Acum, cea de-a treia generaţie prezintă una dintre elementele sale unice – premiera mondială a plafonului panoramic vario cu MAGIC SKY CONTROL. Prin simpla apăsare a unui buton, în doar câteva secunde, acest plafon revoluţionar poate trece din stare opacă în stare transparentă.

Însă noul Mercedes-Benz SLK oferă mult mai mult decât caracteristici de top individuale. Noul SLK îşi asumă poziţia de lider în fiecare disciplină şi oferă divertisment la volan din toate punctele de vedere, fără jumătăţi de măsură. Acesta impresionează prin asocierea unor caracteristici considerate a fi de nealăturat: reuşeşte să unească confortul excelent şi echipamentul de înaltă calitate cu un stil sportiv categoric. În acelaşi timp, noul SLK este şi automobilul cel mai economic şi, astfel, cel mai prietenos cu mediul dintre autovehiculele din clasa sa, trasând de asemenea noi standarde de siguranţă. Plăcerea de a conduce în orice condiţii – cu plafonul deschis sau închis, în timpul liber sau pentru utilizarea de zi cu zi – este o caracteristică definitorie a noului SLK.

Designul înglobează senzualitatea autovehiculelor sport

Designerii au creat special caroseria noului SLK pentru a se remarca prin proporţiile de roadster clasic, scoase în evidenţă pentru un efect puternic. În spatele capotei prelungite, se află un compartiment compact pentru pasager, iar partea din spate este foarte scurtă. SLK-ul va tenta potenţialii clienţi cu atributele sale cheie prezente la toate roadsterele clasice Mercedes-Benz care s-au numărat printre modelele emblematice ale brandului.

Prima trăsătură captivantă este grila ridicată a radiatorului care impune o prezenţă categorică şi înfăţişează noul aspect definitoriu Mercedes-Benz. Aceasta completează capota lungă şi bine proporţionată, iar liniile de contur accentuează calităţile dinamice ale roadsterului. În centrul grilei prelungite a radiatorului se află steaua Mercedes-Benz, cromată cu un contur foarte fin. Farurile bine definite completează aspectul noului SLK, care seamănă cu cel al legendarului 190 SL din 1959, considerat de mulţi a fi originalul “SLK”.

Însă, cu siguranţă designerii nu şi-au concentrat atenţia asupra trecutului; cu noua parte frontală a SLK-ului, aceştia au creat şi o conexiune vizuală directă cu noile Mercedes-Benz SLS AMG (noul gullwing) şi CLS. Dovada uimitoare şi evidentă a muncii extrem de minuţioase se regăseşte în aspectul mult mai atrăgător al părţii frontale mai abrupte şi mai largi. Valoarea coeficientului de rezistenţă la înaintare – Cd a fost redusă până la 0.30 – o reuşită uluitoare (valoarea Cd a modelului precedent era de 0.32).

Designul părţii laterale împreună cu proporţiile clasice ale roadsterului întruchipează estetica la cel mai înalt nivel şi reprezintă o promisiune vizuală pentru sportivitate şi plăcerea de a conduce. Detaliile fine indică grija sporită a designerilor Mercedes-Benz în proiectarea acestui model. Grilele de ventilaţie cu finisaj cromat din aripile frontale au fost păstrate de la roadsterele faimoase Mercedes-Benz ale anilor ‘50. La noul SLK acestea formează punctul perfect de start al unei noi linii caracteristice care se întinde spre aripa din spate, folosind jocuri de lumină şi umbră pentru un plus de stil. De asemenea, marginea superioară a farurilor – pentru prima oară integral cu tehnologie LED – completează linia estetică.

Interior luxos şi sportiv în acelaşi timp

Având cele mai compacte dimensiuni din clasa sa, noul SLK are un interior extrem de spaţios. Pentru a obţine acest lucru, designerii au dezvoltat funcţii ce oferă şoferului şi pasagerului calitate de neegalat şi precizie avansată. Interiorul este caracterizat prin sportivitate stilată şi materiale autentice de înaltă calitate ce au fost prelucrate cu precizie maximă. Chiar şi în cazul versiunii de bază, consola centrală cât şi alte părţi sunt alcătuite din aluminiu lucios. Lemnul poate fi selectat opţional dintre nuc maron închis lucios sau frasin negru lucios. Patru orificii rotunde integrate în bord accentuează apartenenţa modelului la familia sport Mercedes-Benz, forma acestora fiind asemănătoare cu cea a orificiilor prezente la SLS.

Cadranele rotunde ale planşei de bord încadrează display-ul pe care este afişată informaţia generată de computerul online. Display-ul color pentru funcţiile de comunicare şi divertisment este poziţionat în centrul bordului şi poate fi uşor vizualizat atât de către şofer, cât şi de către pasager. La partea central-superioară a bordului, se află un ceas analogic – un detaliu aparte care subliniează subtil caracterul stilat al roadsterului.

Alte echipamente de înaltă calitate includ un volan sport multifuncţional cu partea inferioară aplatizată , tapiţerie de piele cu capacitatea de a reflecta lumina solară şi astfel cu o rezistenţă mărită în timp, lumină ambientală şi sistem inovativ AIRSCARF pentru încălzirea gâtului, prezent şi la predecesorul său.

Plafon unic: MAGIC SKY CONTROL

Mercedes-Benz oferă pentru prima dată trei versiuni pentru plafonul vario realizat din material uşor: doar în câteva secunde această funcţie transformă roadsterul într-un coupé cu plafon “fix” la simpla apăsare a unui buton – şi vice versa:
· Versiunea de bază este un plafon vopsit în culoarea autovehiculului
· Alternativ, există şi opţiunea unui plafon vario panoramic cu sticlă fumurie
· Cea de-a treia variantă este o premieră mondială – plafonul vario panoramic cu MAGIC SKY CONTROL. Acest plafon din sticlă schimbă luminozitatea la apăsarea unui buton. Când plafonul este transparent, oferă senzaţia de spaţiu deschis. Când este întunecat, plafonul oferă o senzaţie plăcută şi previne supraîncălzirea interiorului atunci când razele soarelui sunt foarte intense. Cu alte cuvinte: o atmosferă plăcută la simpla apăsare a unui buton.

Sistemul inovator AIRGUIDE de protecţie împotriva vântului
O alternativă confortabilă la sistemul convenţional de protecţie împotriva vântului este noul sistem pentru SLK inventat de inginerii Mercedes-Benz specializaţi în aerodinamică. Acesta constă în elemente pivotante din plastic transparent ataşate în spatele barelor roll-over. Şoferul sau pasagerul le poate împinge spre centrul autovehiculului dintr-o mişcare, evitând astfel curenţii turbulenţi de aer.

Spirit şi eficienţă

Iniţial, odată cu lansarea pe piaţă, vor fi disponibile trei modele SLK, toate trei beneficiind de noi motorizări cu injecţie directă. Motorizările în patru cilindri ale SLK 200 BlueEfficiency şi ale SLK 250 BlueEFFICIENCY dezvoltă 135 de kW (184 de cai putere), respectiv 150 kW (204 cai putere) dintr-o capacitate cilindrică de 1.796 centimetri cubi. Modelul SLK 200 BlueEFFICIENCY este cel mai economic roadster din segmentul căruia îi aparţine. Beneficiind de transmisia îmbunătăţită cu şapte raporturi 7G-TRONIC PLUS, acesta consumă numai 6.1 litri de combustibil premium (NEDC, combinat) la o sută de kilometri (ceea ce ar corespunde unei cantităţi de 142 de grame de CO2 per kilometru). Acest model economic ajunge de la 0 la 100 de kilometri pe oră în 7.0 secunde şi atinge viteza maximă la 237 km/h (240 km/h pentru modelele cu transmisie manuală).

Modelul SLK 250 BlueEFFICIENCY are ca dotări standard transmisia automată 7GTRONIC PLUS şi consumă numai 6.2 litri (NEDC, combinat) la 100 de kilometri (144 de grame de CO2 per kilometru). Din repaus acesta ajunge la 100 de km/h în 6.6 secunde, şi poate atinge viteza maximă de 243 km/h.

Motorul V6 al SLK 350 BlueEFFICIENCY dezvoltă 225 kW (306 cai putere) datorită capacităţii sale cilindrice de 3498 centimetri cubi, folosind această putere pentru a accelera de la 0 la 100 km/h în 5.6 secunde (atingând viteza maximă de 250 km/h). Consumul acestuia este de 7.1 litri (NEDC, combinat) la o sută de kilometri (167 de grame de CO2 per kilometru). Motorul V6 este complet nou. Cele mai importante caracteristici ale acestuia sunt injecţia directă de a 3-a generaţie, injectoarele piezo şi aprinderea multi-spark.

Eficienţa exemplară, cu un consum de combustibil redus cu până la un sfert faţă de modelele precedente, se datorează şi sistemului ECO start/stop, care se regăseşte printre dotările standard ale tuturor modelelor.

Suspensii pentru cea mai strânsă legătură cu drumul

Există de asemenea trei versiuni de suspensie pentru care se poate opta:
· O suspensie convenţională din oţel în dotarea standard
· O suspensie sport cu arcuri şi amortizoare mai rigide, care asigură o experienţă sportivă a şofatului
· Ca alternativă, este disponibil un pachet Dynamic Handling, printre ale cărui avantaje se poate menţiona suspensia cu amortizare continuă. Acesta dispune de un sistem de amortizare continuă şi ajustabilă controlat electronic, astfel încât autovehiculul rulează lin chiar şi pe suprafeţe denivelate, oferind în continuare o înaltă dinamică de conducere.

Pachetul Dynamic Handling mai cuprinde şi un sistem Direct Steering precum şi frânele Torque Vectoring dezvoltate de Mercedes-Benz. Sistemul Direct Steer oferă mai multă manevrabilitate şi agilitate decât direcţia standard, reducând în acelaşi timp efort-ul necesar pentru parcare. În situaţii critice, frânele Torque Vectoring produc în fracţiuni de secundă uşoare mişcări de rotaţie bine definite ale vehiculului în jurul axei verticale, prin acţionarea selectivă a frânei la roata din spate în interiorul curbei, ceea ce stabilizează modelul SLK fără niciun compromis din punctul de vedere al dinamismului, maşina urmând direcţia curbei cu precizie şi în condiţii de control deplin.

Combinaţie ingenioasă de materiale şi niveluri superioare de siguranţă

Structura caroseriei noului model SLK a fost perfecţionată, capota şi aripile fiind în prezent confecţionate din aluminiu.Totodată, noul Mercedes-Benz SLK stabileşte noi standarde în ceea ce priveşte siguranţa. Cea de a treia generaţie a puternicului iniţiator de tendinţe va utiliza în sprijinul conducătorului o întreagă gamă de sisteme de asistare de ultimă generaţie, printre care sistemul ATTENTION ASSIST, de depistare a gradului de oboseală, dezvoltat de Mercedes-Benz şi prevăzut ca standard, sistemul opţional PRE-SAFE®, de protecţie anticipativă a ocupantului, unic în lume şi frâna PRE-SAFE®, care poate acţiona frânele în mod autonom în cazul unui pericol iminent de coliziune posterioară. Ca atare, şi cu modelul SLK, Mercedes-Benz depăşeşte în mod consecvent şi semnificativ cerinţele impuse de standardele de siguranţă.

Doritorii îşi pot extinde chiar şi mai mult gama de sisteme de asistare pentru noul SLK.
· Sistemul Intelligent Light oferă cinci funcţii de iluminare (funcţia cornering light, modul country, modul autostradă, funcţia iluminare activă şi lămpile de ceaţă îmbunătăţite), activate în funcţiile de condiţiile de conducere.
· Speed Limit Assist are capacitatea să depisteze semnele de reducere a vitezei prin intermediul unei camere situate în interiorul parbrizului şi să afişeze limita respectivă de viteză pe un ecran din cadrul planşei de instrumente.

Pentru a marca lansarea noului SLK, Mercedes-Benz oferă un model special „Ediţie 1”, cu finisajul special de vopsea SHAPE de nuanţă gri metalizat. „Ediţia 1” beneficiază de o echipare extinsă iar specificaţia standard cuprinde sistemul vario-roof panoramic, pachetul Dynamic Handling, pachetul de caroserie AMG, piele designo nappa în două tonuri cu cusătură contrastantă, AIRSCARF, lumină ambientală şi altele. Costurile suplimentare se situează între 8490 şi 8990 euro, în funcţie de modelul de bază.

Noul SLK este disponibil în România de la sfârşitul lunii martie 2011.
Preţurile, fără TVA, sunt după cum urmează:
SLK 200 BlueEFFICIENCY: 32.500 euro,
SLK 250 BlueEFFICIENCY: 35.150 euro,
SLK 350 BlueEFFICIENCY: 43.950 euro.

Bucuresti, 06.04.2011

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *