free download 78 travel guides written by experts

Noul Golf. Cel mai silentios Golf din toate timpurile

Noul Golf se caracterizeaza prin proprietati acustice de prima clasa. In parbriz este integrata o pelicula speciala care atenueaza zgomotul, efect obtinut si prin noul design etans al usilor si gemurilor laterale. O atenuare semnificativa a zgomotului este obtinuta si prin noua forma a oglinzilor laterale. In plus, s-au efectuat modificari speciale pentru o mai buna izolare acustica a motorului fata de habitaclu. Folie fonoizolanta disponibila standard si geamuri mai groase pentru parbriz. Anvelopele silentioase si noii rulmenti ai motorului completeaza programul de reducere a zgomotului.

Cea de-a sasea generatie de Golf pastreaza configuratia excelenta a caroseriei si nivelul ridicat de utilitate. Echipa de cercetare a pus accent pe optimizarea detaliilor. Sa luam spre exemplu noile manere ale portierelor. Acestea sunt in ton, sunt mai usor de utilizat, au un aspect elaborat si, ce este mai important, au caracteristici optime de deschidere in cazul unui accident. Un alt exemplu de rafinament in adevaratul sens al cuvantului sunt noile oglinzi laterale. Conceptual, acestea se bazeaza pe designul oglinzilor de la noul Passat CC. Rezultatul: proprietatile aerodinamice mult mai bune, zgomotul provocat de vant este mult mai redus, iar in conditii meteorologice nefavorabile se murdaresc mult mai greu.

Realizarea celor mai bune proprietati acustice pentru noul Golf a reprezentat prioritatea principala pentru Volkswagen. In acest context, caroseria a fost echipata cu noi solutii de detaliu. Pelicula de atenuare a sunetelor de la nivelul parbrizului, precum si conceptul nou dezvoltat de etansare a portierelor si a geamurilor laterale, a redus zgomotul provocat de vant in timpul mersului. Si oglinzile laterale, gratie noului concept, atenueaza substantial zgomotul cauzat de vant. In plus, s-au facut modificari speciale pentru o mai buna izolare acustica a habitaclului fata de motor. La planul de reducere a zgomotului contribuie si anvelopele silentioase la rulare si noii rulmenti de motor. Pe langa modificarile aduse caroseriei, imbunatatirea confortului acustic s-a realizat si prin utilizarea unei noi generatii de motoare diesel cu sistem de injectie common rail, precum si prin integrarea motoarelor TSI pe benzina, cunoscute pentru silentiozitatea lor (a se vedea capitolul Motoare).

Pelicula de atenuare a sunetelor de la nivelul parbrizului, si conceptul de etansare a geamurilor laterale fata.

Modificari acustice detaliate

In toate demersurile avand ca scop reducerea zgomotului, a fost luat in considerare factorul “greutate”. In acest context, Volkswagen a inlocuit materialele grele de atenuare a zgomotului cu noi materiale, mult mai usoare. Tehnologiile si materialele utilizate pentru amortizarea zgomotului au fost imbunatatite in special in zona aripilor, a peretelui dintre compartimentul motor si habitaclu, a pedalelor, tunelului central, a sistemelor de incalzire si climatizare, precum si in zona portbagajului. In prealabil, s-au efectuat masuratori ultrasonice speciale, realizandu-se asa numita holografie a campului proxim pentru a analiza zonele in care se poate reduce zgomotul la noul model Golf.

In plus, au fost eliminate sau reduse multe dintre zgomotele secundare, actionandu-se direct la sursa acestora. In particular, acest lucru s-a realizat la toate curelele de transmisie, la turboalimentator, la sistemul de distributie a aerului turbionat, precum si la ventilatorul sistemului de racire si incalzire. Rezervate in general autovehiculelor de lux, geamurile modelului Golf au fost supuse masurilor de reducere a zgomotului. Pentru prima oara in aceasta clasa, Volkswagen a folosit o pelicula de atenuare a zgomotului montata in parbriz, pelicula care elimina aproape toate sunetele de inalta frecventa din banda de frecvente de 3 KhZ; aceasta scara decibelica este tipica pentru vehiculele cu motoare diesel. In paralel, grosimea geamurilor laterale fata s-a majorat cu zece procente.

In acest demers, echipa a implementat un nou concept de etansare a usilor. Spre exemplu, noul cheder dublu de etansare confera mai multa liniste interiorului.

Ultimele modificari aduse aspectelor aerodinamice au perfectionat confortul acustic al autovehiculului. Pe langa aerodinamica fundamental imbunatatita si designul oglinzilor laterale, se adauga si noul design al analelor colectoare de pe montantul anterior, care atenueaza zgomotele produse de vant si, in acelasi timp, sporeste valoarea coeficientului cw de rezistenta aerodinamica. In acest fel, noul Golf atinge cel mai bun confort acustic disponibil la automobilele scumpe.

Bucuresti, 31.10.2008

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *