free download 78 travel guides written by experts

Noul Golf. Calitate ireprosabila si ergonomie ideala

Calitatea materialului la interior stabileste standardele clasei Golf

La trecerea de la a treia la a patra generatie a modelului Golf, un progres remarcabil s-a realizat in ceea ce priveste materialele folosite la interior. In opiniile multor experti, prin imaginea sa sofisticata, cea de-a patra generatie Golf a eliminat remarcabil distinctiile de clasa. Prin cea de-a sasea generatie a modelului Golf, Volkswagen a realizat un progres similar in ceea ce priveste beneficiul pentru clienti.

Aceasta valoare ridicata este tendinta generala care se reflecta in interiorul redefinit, stabilind noi standarde in clasa Golf, datorita suprafetelor si caracteristicilor optimizate, in special in habitaclu. Textura si aspectul materialelor, detaliile precum ornamentele cromate, volanul si forma rotunda a ceasurilor de bord, preluate de la modelul Passat CC, creeaza impresia unui vehicul dintr-o clasa superioara. Iar aceasta impresie care nu este confirmata doar la noile versiuni superioare ale modelului Golf, “Comfortline” si “Highline”, ci si la varianta de baza “Trendline”.

Aspectul ergonomic al interiorului reprezinta si expresia evolutiei. Modelul Golf este “perfect adaptat”. Toate componentele functionale sunt mai usor de utilizat, inclusiv sistemul de climatizare (Climatronic) disponibil initial la modelul Passat CC, sau butoanele de actionare electrica a geamurilor si a oglinzilor laterale, care, prin dispunerea intr-o pozitie mai avansata pe portiera soferului devin mai accesibile.

Reglajele intuitive au fost intotdeauna un punct forte la modelul Golf. Pentru a aduce un plus de inovatie in aceasta directie, unul dintre echipamentele pe care se bazeaza Volkswagen este simulatorul uman computerizat RAMSIS 3D. Acest simulator permite verificarea tuturor combinatiilor posibile. Soferul care conduce astazi un Golf are intotdeauna impresia ca autovehiculul este adaptat special pentru el, gratie tehnologiilor avansate, precum RAMSIS.

Uneori, cele mai mici detalii produc cele mai importante efecte. De exemplu, pentru prima oara in istoria modelului Golf, la scaunele de piele se foloseste o piele mult mai robusta. Nici pielea de culoare deschisa nu prezinta riscul sa preia culoarea hainelor pasagerului, in special a blugilor. Un alt exemplu concludent este zona portbagajului, unde sunt amplasate patru carlige pentru fixarea bagajelor, care impiedica rasturnarea acestora. Din aceeasi categorie face parte si reglajul volanului.

Reglajul in lungime si inaltime al volanului a fost modificat. Maneta de reglaj a volanului a fost deplasata din partea centrala a axului volanului la stanga acestuia, devenind mai accesibila si mai usor de utilizat. Exemplele continua cu noile elemente la nivelul portierei: in partea soferului a fost integrat un compartiment de depozitare a vestei reflectorizante sensibile, obligatorie in unele tari.

Habitaclu

Plansa de bord a modelului Golf a fost transformata radical in favoarea unei geometrii bine definite si organizate, care asigura operarea facila si un plus de eleganta. La primul contact cu noul Golf, atentia este atrasa de materialele fine si nobile din zona superioara a habitaclului si a portierei, care completeaza designul plansei de bord.

Ceasurile noului Golf prezinta acelasi rafinament intalnit prima oara la modelul Passat CC lansat la inceputul anului 2008. In versiunea de baza, se remarca cele doua ceasuri cu margini cromate: tahometrul pozitionat in stanga si vitezometrul in dreapta. Indicatorul rotund pentru temperatura lichidului de racire este incorporat in partea inferioara a tahometrului. Similar, sub vitezometru, este dispus indicatorul nivelului de carburant. Marcajele ceasurilor sunt iluminate pe un fundal de culoare alb (indiferent daca farurile sunt aprinse sau stinse), iar indicatoarele de schimbare a directiei pe rosu.

De culoare alba este si grafica afisajului multifunctional – pozitionat intre tahometru si vitezometru – inclus in echiparea standard.

De un nou design beneficiaza si butonul pentru faruri. La versiunile “Comfortline” si “Highline”, acesta este metalic. Asemenea ceasurilor principale, suflantele de langa panoul de bord prezinta margini cromate. Este disponibila cate o suflanta in stanga si dreapta bordului si doua pe consola centrala. In plus, pe fiecare panou al montantului anterior, este prevazuta cate o suflanta pentru geamurile laterale. In aceeasi nota cu aspectul cromat al canturilor, marginea inferioara este separata prin linii argintii (“Titanium silver”) de sectiunea superioara a plansei de bord la versiunea de baza “Trendline”.

In versiunea medie “Comfortline”, elementele de accentuare sunt realizate in negru lucios (“Black pyramid”), iar la versiunea “Highline” de top, acestea sunt negru cromat (“Brushed chrome”)

Consola centrala

Toate reglajele dispuse pe consola centrala sunt accesibile in mod direct atat soferului, cat si pasagerului din dreapta. In partea de sus, intre suflante, este pozitionat butonul pentru luminile de avarie. Mai jos este prevazut sistemul audio sau de radionavigatie. Al treilea nivel este destinat reglajelor sistemului de incalzire si ventilatie sau de control al temperaturii.

Butoanele acestor reglaje au fost concepute cu margini din crom periat sau – in cazul butoanelor rotative – din material cromat periat.
Un alt set de comutatoare este amplasat in fata schimbatorului de viteze; prin intermediul acestora se activeaza sau se dezactiveaza sistemele ESP si “ParkAssist”.

Daca autovehiculul este echipat cu Climatronic, este disponibil un nou set de reglaje. In stanga si in dreapta exista un comutator rotativ pe care soferul si pasagerul din dreapta il pot utiliza pentru selectarea separata a temperaturii in unitati de 1 grad. Poate fi activata si incalzirea scaunelor. Fara indoiala, temperatura celor doua compartimente poate fi reglata simultan. Temperatura selectata este afisata pe comutatorul rotativ, iar daca este instalat un sistem de radionavigatie sau un sistem audio RCD 310, RCD 510, RNS 310 sau RNS 510, aceasta este afisata si pe displayul unitatii. Intre butoanele de control sunt dispuse modurile principale de operare ale sistemului Climatronic (“Auto”, complet “Oprit (Off)”, “Dual”, “AC”) si nivelul ventilatiei.

In zona superioara se afla reglajele pentru regimurile de ventilatie, incalzirea lunetei si functiile de recirculare. In partea de jos a consolei, la nivelul franei de mana, este plasat clasicul compartiment de depozitare si un port AUX-IN (standard cu RCD 310 si versiuni superioare), utilizat pentru conectarea unor echipamente precum MP3 player. Optional, portul MEDIA-IN poate fi integrat in compartimentul de depozitare al cotierei centrale.

Acest port USB face posibila conectarea sistemului audio la o gama extinsa de surse de memorie. De exemplu, cu ajutorul unui cablu, in sistem poate fi integrat un iPod ca sursa de muzica, inclusiv functiile speciale ale acestuia de control.

Panouri de comanda la nivelul portierei

Panourile de comanda de pe portiere au fost regandite in intregime. De asemenea, au fost optimizate calitatea materialelor si ergonomia. De exemplu la portiera soferului, zona de reglaje pentru geamurile electrice si oglinzile laterale a fost pozitionata mai sus si mai in fata. La versiunea “Highline”, butoanele superioare pentru actionarea geamurilor si reglarea oglinzilor dispun de margini cromate. Toate versiunile modelului Golf, prezinta in interiorul portierelor, elemente distinctive sub forma unei prelungiri a manerelor cromate ale portierei. La versiunea de baza, partea superioara si cea inferioara a panoului de bord sunt separate prin linii argintii (“Titanium silver”). La versiunea medie “Comfortline”, aceste linii sunt de culoare negru lucios (“Black – Pyramid”), iar la versiunea de top “Highline” – negru cromat (“Brushed chrome”).

Scaune

Volkswagen ofera noul Golf cu patru variante distincte de scaune, in functie de linia de echipare. Versiunea de baza “Trendline” este echipata cu scaune cu un contur ferm, marca “Roxy”.

Aceste scaune sunt disponibile in culorile “Titanium black” sau “Latte Macchiato”. Scaunul confortabil din gama Golf Comfortline ofera o ergonomie superioara. Materialul cusut de pe scaune si bancheta din spate creeaza un contrast vizual evident cu sectiunile exterioare. Modelul materialului este “Scout / Merlin” si este disponibil in culorile “Titanium black” sau “Latte Macchiato”.

Scaunele sport pentru varianta Golf Highline sunt foarte rafinate. Tapiteria este confectionata din Alcantara (panoul central al scaunelor) si material textil (model “Dropmag”). Scaunele pentru versiunea “Highline” sunt disponibile in nuantele “Titanium black” si “Corn Silk”. In plus, Volkswagen echipeaza noul Golf cu scaune sport speciale. Acestea sunt de culoare “Titanium black”; scaunele din fata si bancheta din spate sunt realizate din material cu alternanta alb/negru “Me2”. Optional, scaunele sport pot fi imbracate in piele de calitate superioara “Vienna”. Sunt disponibile culorile “Titanium black”, “Corn Silk” si “Natural brown / Truffle”. In cazul in care se opteaza pentru o combinatie de culori, nuanta plafonului este “Titanium black”.

Cea de-a sasea generatie a celui mai bine vandut autovehicul cu cinci locuri se remarca printr-o oferta generoasa de spatiu, indiferent de versiune. Este foarte important ca dimensiunile sale sunt similare cu cele ale variantelor anterioare. In partea din fata, inaltimea maxima la interior este de 1.033 milimetri (cu scaunele in cea mai joasa pozitie).

Pentru a se putea adapta inaltimii soferului – femeie sau barbat – scaunul poate fi deplasat cu 310 milimetri pe lungime si 61,5 milimetri pe verticala.

Zona scaunelor din spate ofera o inaltime maxima la interior de 979 milimetri. In pozitia “extinsa” a scaunului soferului, spatiul pentru picioare este de 45 milimetri. La confortul si ergonomia autovehiculului contribuie si inaltimea remarcabila a scaunului de 279 milimetri in fata si 321 milimetri in spate. In interior, modelul Volkswagen dispune de o latime de 1.447 milimetri in zona cotierelor frontale si de pana la 1.452 milimetri in spate. Aceste dimensiuni subliniaza modul in care modelul Golf – in ciuda dimensiunilor sale exterioare compacte – ofera suficient spatiu pentru cinci persoane chiar si pentru calatorii lungi.

Portbagaj

Compartimentul portbagajului a fost preluat de la a cincea generatie a modelului, fiind transferat in raport de 1:1 la varianta ulterioara. Cand se utilizeaza toate cele cinci locuri, portbagajul masoara 828 milimetri lungime si are o capacitate de 350 litri. Daca bancheta din spate fractionabila standard 1/3 – 2/3 este rabatata, capacitatea portbagajului creste la 1.305 litri, iar lungimea utila se majoreaza la 1.581 milimetri. Latimea minima dintre pasajele rotilor este de 1.008 milimetri.

Bucuresti, 04.11.2008

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *