Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Noul CrossPolo zguduie clasa compacta!

· Modelul all-around in cinci uşi, cu detalii inteligente şi design off road.
· Noua generaţie CrossPolo cu design individual şi culori unice.

Urmatoarea generaţie CrossPolo este pregatita pentru noi aventuri. Maşina compacta, inteligenta cu design off road şi-a sarbatorit premiera mondiala la Salonul Auto de la Geneva din aceasta primavara. Dupa versiunea de baza a modelului Polo prezentata in 2009 şi dupa Polo BlueMotion (debut 2010) modelul atat de economic incat este pretendent la titlul de record mondial, precum şi dupa modelul Polo GTI prezentat tot la Geneva, CrossPolo completeaza familia, fiind al patrulea model. Datorita design-ului sau proaspat şi indrazneţ, a propriei sale game de culori şi dotari, a trenului de rulare ridicat (plus 15 milimetri) şi a capacitaţii sale de a face faţa fara compromisuri provocarilor zilnice, acest model in cinci uşi se recomanda a fi una dintre cele mai neconvenţionale maşini ale clasei sale.

Propulsia maşinii all-around este asigurata de motorizari extrem de economice, cu un spectru de putere cuprins intre 51 kw / 70 CP şi 77 kW / 105 CP. Sunt disponibile la alegere cate trei motorizari pe benzina şi Common-Rail-TDI. Trei dintre cele şase motorizari pot fi comandate cu cutie de viteze DSG cu 7 trepte, la fel ca cea utilizata la noul Polo GTI.

Fun şi Cross: de la modelul special la modelul de serie

Noul CrossPolo continua tradiţia predecesorilor sai de succes: Polo Fun şi, derivata din acesta, prima generaţie CrossPolo. Iniţial a fost planificat ca modelul special Polo Fun sa fie construit in doar 5.000 de exemplare, dar cererea mare a spulberat toate prognozele. Urmarea: pasul de la modelul special la modelul de serie şi la versiunea Cross.

Exterior:

Caracterul robust şi sportiv al modelului CrossPolo, care se produce in standard cu cinci uşi, se oglindeşte in multe detalii. Deosebit de marcant: spoilerul frontal in culoarea antracit, cu design individual şi cu proiectoare de ceaţa şi priza mare de aer in mijloc.

Apoi mai este grila neagra in forma de fagure, incadrata intr-o rama cromata. In partea de jos, bara are o margine cu design de scut in nuanţa argintiu deschis. De la versiunea clasica a modelului Polo a fost preluata grila superioara a radiatorului cu rama sa cromata şi cu sigla Volkswagen integrata; este valabil şi pentru farurile duble H7 cu lumini de drum permanente in serie.

Calitaţile deosebite de aventurier ale modelului CrossPolo sunt dovedite şi de perspectiva laterala. Designul este conturat aici prin pragurile sportive de culoare neagra, ce se continua in aceeaşi maniera şi deasupra roţilor, dar şi in partea inferioara a uşilor. In afara drumurilor asfaltate şi in jungla parcarilor urbane, aceaste ornamente din plastic protejeaza maşina de avarii. Potrivite caracterului noului CrossPolo sunt şi jantele de aliaj uşor de 17 ţoli (modelul “Budapest”) cu design in 5 spiţe şi anvelope cu dimensiunea 215/40.

Un alt element inconfundabil al modelului CrossPolo: barele de portbagaj argintii eloxate. Sunt in mod tradiţional parte a design-ului acestui model şi nu sunt in niciun caz doar un simplu element de decor, ci pot fi folosite pentru prinderea cutiilor de portbagaj şi a sistemelor de prindere de pana la 75 de kilograme. Ca şi in cazul predecesorului, oglinzile exterioare sunt vopsite cu argintiu pentru toate versiunile, fiind asortate cu barele de portbagaj. In partea din spate, este continuat design-ul robust de teren, prin barele de protecţie care in partea de jos sunt executate de asemenea din plastic negru, solid. In centru se evidenţiaza o secţiune vopsita argintiu, care a fost conceputa cu design de difuzor.

Şase culori de vopsea subliniaza stilul puternic al modelului CrossPolo; exclusiv pentru noul Volkswagen sunt oferite nuanţele “Magma Orange” şi “Terra Beige Metallic”. In principiu parţile superioare ale barelor de protecţie, precum şi manerele (uşi, portbagaj) sunt vopsite in culoarea caroseriei, iar stalpii B şi C, precum şi ramele geamurilor sunt din material negru lucios.

Interior: in spiritul unei clientele deschise

Interiorul CrossPolo, finisat calitativ superior, corespunde aspectului de off road al exteriorului. Mai ales tapiţeriile in doua culori ale scaunelor sport, ale banchetei din spate şi ale uşilor creeaza o ambianţa prietenoasa şi tinereasca. In funcţie de vopseaua caroseriei, pot fi alese pana la patru culori diferite pentru tapiţerie. Marginea exterioara a scaunelor are mereu nuanţa antracit, iar marginile interioare şi centrul scaunelor pot fi “Hot Orange”, “Orange”, “Latte Macchiato” sau “Gri”. In zona suprafeţei de contact cu spatele şi cu picioarele, stofele (design “Dimension”) sunt acoperite cu o plasa neagra, fiind astfel şi mai rezistente.

In ansamblu, habitaclul este prevazut cu materiale placute la atingere. De exemplu volanul: este imbracat in piele fina perforata; pe spiţele volanului sunt aplicate ornamente cromate. Cusaturile volanului şi ale manetei franei de mana, care de asemenea este imbracata in piele, sunt executate in culoarea tapiţeriei. Nivelul calitativ superior al noului CrossPolo este subliniat şi de planşa de bord imbracata prin tehnica “Slush”, cu structura de suprafaţa moale, placuta la atingere.

CrossPolo este generos echipat din standard. Printre dotarile interioare se numara scaunele sport reglabile pe inalţime, bancheta şi spatarul spate rabatabile asimetric, buzunarele pe spatarele scaunelor din faţa şi sertare sub acestea, volanul imbracat in piele, cotiera faţa (cu spaţiu de depozitare), pedale cu aplicaţii de aluminiu, precum şi decor cromat la diferite butoane şi elemente constructive. Printre acestea se numara manerele uşilor, cadrul butoanelor de acţionare a geamurilor şi marginea suflantelor. De asemena in standard: oglinzi exterioare acţionate electric şi incalzite, toate geamurile acţionate electric, oglinzi iluminate la parasolar, display-ul multifuncţional (MFA) inclusiv sistemul de monitorizare a presiunii in pneuri (RKA) şi inchidere centralizata cu telecomanda.

Calitaţi de combi: portbagajul creşte pana la capacitatea de 952 litri

Talentele sale variate sunt dovedite de Noul CrossPolo şi in ceea ce priveşte oferta de spaţiu şi exploatarea spaţiului. Bancheta spate din standard poate fi rabatata 60:40, precum s-a mai menţionat. Daca bancheta este rabatata complet, spaţiul de incarcare se mareşte de la 280 litri la 952 litri. Continuandu-se cu podeaua reglabila pe doua inalţimi a portbagajului, formeaza un spaţiu de incarcare plan pe toata suprafaţa. Patru inele de amarare faciliteaza fixarea sigura a bagajelor, iar doua carlige prinse in peretele lateral au grija ca plasele şi genţile sa nu cada.

Varietate de propulsoare: trei motoare pe benzina, trei diesel şi un DSG cu 7 viteze

Cele şase variante de motorizare disponibile pentru CrossPolo au puteri intre 51 kW / 70 CP şi 77 kW / 105 CP. La cele pe benzina, varianta de pornire este versiunea de 70 CP cu cilindree de 1,2 litri. Urmeaza motorul de 1,4 litri cu 63 kW / 85 CP. Motorul de varf pe benzina este noul 1,2 TSI cu cei 105 CP menţionaţi anterior. Motorul supraalimentat cu injecţie directa accelereaza CrossPolo la 100 km/h in 9,9 secunde, asigura o viteza maxima respectabila de 188 km/h, consuma insa in medie doar 5,5 litri de combustibil (analog 128 g/km CO2).

Highlight-ul: aceste valori nu sunt obţinute de acest model Volkswagen doar cu cutia cu 6 viteze disponibila in standard, ci sunt aceleaşi şi la cutia automata DSG cu 7 viteze. De asemenea, ca versiune DSG opţionala se poate livra şi CrossPolo cu 85 CP.

Printre cele mai silenţioase motoare din categoria lor, se numara şi motorizarile Common-Rail-Turbodiesel cu injecţie directa (TDI) şi cu filtru de particule in standard. Toate au cilindreea de 1,6 litri, şi sunt disponibile cu puteri de 55 kW / 75 CP, 66 kW / 90 CP şi 77 kW / 105 CP. Toate cele trei variante au nevoie in medie doar de 4,3 litri de diesel la 100 km şi emit numai 113 grame de CO2 per kilometru. Versiunea de 90 CP poate fi de asemenea combinata cu cutia cu dublu ambreiaj, in acest caz consumul mediu fiind de 4,6 l/100 km. Toate motoarele CrossPolo respecta valorile normei de emisii Euro 5.

Sursa: Scorpion / Dan Stefan

Bucuresti, 21.05.2010

{mosloadposition user9}

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.