Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Noul BMW X3 pe scurt

BMW

• A doua generaţie a modelului Sports Activity Vehicle are ergonomie îmbunătăţită şi spaţiu interior mărit semnificativ pentru mai mult confort.
• Consolidarea poziţiei de lider în ceea ce priveşte agilitatea şi eficienţa printr-o nouă gamă de motoare, transmisie automată cu opt trepte, tehnologie inovatoare de suspensie şi tehnologii BMW EfficientDynamics.
• Două versiuni de motorizare la momentul lansării pe piaţă: BMW X3 xDrive20d cu motor diesel cu patru cilindri (135 kW/184 CP) şi BMW X3 xDrive35i cu motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie (225 kW/306 CP).
• Funcţia Auto Start Stop disponibilă în premieră în combinaţie cu propulsorul cu şase cilindri dispuşi în linie şi transmisia automată cu opt trepte.
• Tehnologia BMW xDrive de transmisie integrală disponibilă standard, optimizată pentru performanţe dinamice superioare, opţional Performance Control (Controlul Performanţelor).
• Tehnologie nou concepută a suspensiei, servodirecţie asistată electric oferită în premieră la un model din gama BMW X, opţional Active Steering (Direcţie Activă).
• Primul model BMW X care dispune opţional de Damper Control (Controlul Amortizoarelor) şi de Dynamic Drive Control (Controlul Dinamic al Transmisiei).
• Cel mai înalt grad al versatilităţii interioare prin posibilitatea de rabatare şi al modului de împărţire a spătarului banchetei în raport 40 : 20 : 40. Volum maxim al compartimentului de bagaje: 1.600 litri.
• Gamă de opţiuni BMW ConnectedDrive unice în acest segment: Head-up Display, acces la internet, trei camere video pentru manevre de parcare cu vedere Top View.
• Variante de motorizare:

BMW X3 xDrive20d: motor diesel, cu patru cilindri dispuşi în linie, cu carte din aluminiu, turbocompresor şi injecţie directă Common Rail. Cilindree: 1.995 cmc, putere: 135 kW/184 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 380 Nm între 1.750 şi 2.750 rpm. Acceleraţie [0 – 100 km/h]: 8,5 secunde, viteză maximă: 210 km/h. Consum mediu de combustibil în ciclu de testare EU: 5,6 litri/100 km, emisii CO2 în ciclul de testare EU: 149 g/km. Standard de emisii: EU5.

BMW X3 xDrive35i: motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, cu BMW TwinPower Turbo, injecţie directă şi VALVETRONIC. Cilindree: 2.979 cmc, putere maximă: 225 kW/306 CP la 5.800 rpm, cuplu maxim: 400 Nm la 1.300 rpm. Acceleraţie [0 – 100 km/h]: 5,7 secunde,viteză maximă: 245 km/h. Consum mediu de combustibil în ciclu de testare EU: 8,8 litri/100 km, emisii CO2 în ciclul de testare EU: 204 g/km. Standard de emisii: EU5.

Plăcerea condusului fără compromisuri: noul BMW X3.

Noul BMW X3 este succesorul unui model cu rezultate de top la vânzări şi va adăuga o nouă dimensiune plăcerii condusului unui Sports Activity Vehicle din această clasă. Mai mult ca niciodată impune noi standarde în privinţa agilităţii şi eficienţei. Designul noului BMW X3 combină caracterul tipic pentru gama BMW X cu o siluetă dinamică. Graţie unui nivel generos al spaţiului şi unui grad ridicat de versatilitate la interior, modelul se adaptează situaţiilor individuale de transport. Tehnologia BMW xDrive de transmisie integrală optimizează tracţiunea şi asigură o dinamică sporită. Noul BMW X3 oferă calităţi excepţionale de all-rounder fără compromisuri, combină plăcerea condusului şi eficienţa cu confortul şi funcţionalitatea, robusteţea cu eleganţa.

Noul BMW X3 oferă două variante ultramoderne de motorizare. Propulsorul diesel cu patru cilindri, disponibil la noul BMW X3 xDrive20d, dezvoltă un maxim al puterii de 135 kW/184 CP, cu 5 kW/7 CP mai mult decât generaţia anterioară. În acelaşi timp consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU a scăzut cu 14 procente, la 5,6 litri/100 km. Noul BMW X3 xDrive35i este propulsat de un motor pe benzină cu şase cilindri dispuşi în linie ce dezvoltă 225 kW/306 CP.

Noul model îşi va face debutul în România o dată cu lansarea în Europa, la finalul acestui an.

Design

Designul caroseriei noului BMW X3 reuneşte eleganţa urbană, robusteţea şi agilitatea. Combinaţia unei părţi frontale plate şi a zonei înalte din spate produce, atunci când automobilul este privit din lateral, o formă dinamică ce denotă caracteristicile sportive ale automobilului. Suprafeţele convexe şi cele concave sunt accentuate cu linii structurate distinct, ceea ce oferă caroseriei impresia unei sculpturi modelate cu grijă. Pragurile de culoare neagră din partea inferioară a caroseriei noului BMW X3 – specifice pentru gama de modele BMW X – au un design discret şi elegant.

În partea din faţă a noului BMW X3, grila tipică BMW – înclinată spre înainte -, ansamblul masiv de faruri, scutul din faţă cu aspect ce degajă forţă şi capota compartimentului motor, pe care se regăsesc şase linii de contur ce se preling spre grila radiatorului, semnalizează o prezenţă ce taie răsuflarea. Împreună cu farurile rotunde, proiectoarele de ceaţă care sunt poziţionate mult spre exterior, formează aranjamentul triunghiular al surselor de lumină, o caracteristică pentru modelele din gama BMW X. Muchia superioară a ansamblului de faruri are un ornament cromat, care creează aspectul concentrat specific automobilelor BMW. În combinaţie cu farurile opţionale cu xenon, modelul dispune şi de lumini pentru timp de zi care funcţionează prin intermediul unor inele de lumini LED.

Imaginea laterală a noului BMW X3 este caracterizată de asemenea de o interpretare unică a particularităţilor de design specifice modelelor BMW X. Pasajele roţilor, puternic evazate, şi consolele reduse sunt un indiciu al caracterului robust al acestui Sports Activity Vehicle. Apariţia dinamică a siluetei este accentuată suplimentar de trei linii caracteristice. La noul BMW X3, linia de contur de la nivelul mânerelor uşilor – specifică mărcii – urcă abrupt din zona pasajelor roţilor faţă, apoi curge fluent spre spatele automobilului. Două linii mai puţin pronunţate urmează traseul liniei de deasupra pasajelor roţilor.

Spatele maşinii este caracterizat de linii orizontale care accentuează lăţimea noului BMW X3 pentru o notă sportivă. Liniile aplicate cu acurateţe şi suprafeţele special modelate creează efecte atrăgătoare de lumini şi umbre. Stopurile, care sunt amplasate mult spre exterior, au forma literei T, element distinctiv pentru modelul BMW X3. Combinate cu luminile Xenon opţionale, panoul de lumini LED reflectă un design specific BMW pe timp de noapte.

Interior

Un concept generos şi variabil ca spaţiu, materiale de calitate şi un design cu o suprafaţa tridimensională definesc interiorul noului BMW X3 cu o ambianţă modernă, premium şi funcţionalitate inteligentă. Structurarea pe orizontală a panoului de instrumente accentuează lăţimea interiorului. Orientarea bordului către conducător, specifică mărcii, este întărită de consola centrală cu design asimetric faţă de axa verticală. Poziţia ridicată a scaunelor facilitează o vizibilitate optimă în trafic. Display-ul sistemului opţional de control BMW iDrive este integrat armonios în panoul de instrumente. Ecranul de înaltă rezoluţie cu diagonala de 8,8 ţoli (22,4 centimetri) al sistemului de navigaţie Professional este cel mai mare monitor de bord din acest segment.

Atât partea frontală, cât şi cea din spate a noului BMW X3 dispun de un număr larg de spaţii de depozitare, sertare şi suporturi de pahare. Cele trei locuri din spate oferă un confort remarcabil pentru călătoriile pe distanţe mari şi un spaţiu mult mai mare pentru picioare comparativ cu modelul predecesor. Cu un volum ce variază între 550 şi 1.600 litri, compartimentul de bagaje al noului BMW X3 este cel mai generos din segment. În acelaşi timp, versatilitatea este de neegalat în ceea ce priveşte modularitatea spaţiului interior.

Spătarul banchetei poate fi împărţit în raport 40 : 20 : 40 şi cele trei segmente pot fi rabatate individual. În acest fel, este posibil ca portbagajul să fie extins treptat în funcţie de necesităţi.

Motorizări

Noul BMW X3 xDrive20d oferă acum performanţe mai bune şi o eficienţă sporită în comparaţie cu oricare dintre competitori. Propulsat de un motor turbo diesel de 2,0 litri, cu patru cilindri, cu carter din aluminiu şi injecţie directă Common Rail, modelul atinge un maxim al puterii de 135 kW/184 CP la 4.000 rpm şi un vârf al cuplului de 380 Nm pe o plajă a turaţiilor cuprinsă între 1.750 şi 2.750 rpm. Motorul dezvoltă suficientă putere pentru a permite accelerarea de la 0 la 100 km/h în 8,5 secunde, cu o viteză maximă de 210 km/h. Cu un consum mediu de combustibil de 5,6 litri/100 km şi un nivel al emisiilor CO2 de 149 g/km, BMW X3 xDrive20d stabileşte noi standarde de eficienţă în acest segment de piaţă. Noul BMW X3 xDrive20d cu transmisie automată reuşeşte aceeaşi acceleraţie, viteză maximă şi consum de combustibil, dar cu un nivel al emisiilor CO2 de 147 g/km.

Răspunsul spontan, caracteristicile de turaţii înalte, liniaritatea deosebită şi economia de combustibil caracterizează motorul din echiparea versiunii BMW X3 xDrive35i. BMW TwinPower Turbo, High Precision Injection şi controlul variabil al supapelor VALVETRONIC au fost combinate pentru prima dată la acest propulsor. Motorul de 3,0 litri furnizează un maxim de 225 kW/306 CP la 5.800 rpm, cu un vârf al cuplului – 400 Nm – disponibil deja de la 1.300 rpm. Propulsorul permite ca X3 xDrive35i să sprinteze de la 0 la 100 km/h în doar 5,7 secunde. Viteza maximă este de 245 km/h. BMW X3 xDrive35i oferă nu doar cele mai dinamice caracteristici, dar şi cel mai bun consum şi nivel de emisii pentru această clasă de motoare. Consumul mediu în ciclul de testare EU este de 8,8 litri/100 km şi nivelul emisiilor CO2 este de 204 grame per kilometru.

BMW EfficientDynamics: premieră pentru funcţia Auto Start Stop în combinaţie cu transmisia automată.

Noul BMW X3 xDrive35i este echipat standard cu o transmisie automată cu opt trepte. Această opţiune, unică în acest segment deosebit de competitiv, este disponibilă şi pentru BMW X3 xDrive20d, ca alternativă la cutia de viteze manuală cu şase trepte oferită în echiparea standard.

Transmisia automată este combinată în premieră cu funcţia Auto Start Stop. Atunci când automobilul se opreşte la intersecţii sau în blocajele din trafic, motorul este deconectat automat. Imediat ce conducătorul ridică piciorul de pe pedala de frână, propulsorul reporneşte. Dacă funcţia Auto Hold este activată, este suficientă o uşoară apăsare a acceleraţiei.

Funcţia Auto Start Stop este disponibilă standard şi la modelul X3 xDrive20d cu cutie de viteze manuală. Automobilul este echipat suplimentar cu un indicator al punctului de schimbare optim al treptei de viteză. În plus, echipamentele disponibile la toate variantele de model, printre care se află Brake Energy Regeneration (recuperarea energiei la frânare), EPS Electric Power Steering (servodirecţie asistată electric), componente auxiliare electrice controlate inteligent, construcţia cu materiale uşoare şi pneurile cu rezistenţă redusă la înaintare contribuie la scădere consumului de combustibil şi a nivelului de emisii.

Suspensie nou dezvoltată, xDrive optimizat.

Noul BMW X3 este echipat standard cu tehnologia BMW xDrive de transmisie integrală permanentă. Acest sistem controlat electronic asigură o distribuţie variabilă a cuplului între cele două punţi. Unitatea de control, care se află în legătură cu DSC Dynamic Stability Control (Control Dinamic al Stabilităţii), contracarează orice tendinţă de supravirare sau subvirare prin reacţii rapide şi precise. Prin utilizarea unui reglaj inovator conceput să îmbunătăţească dinamica, tehnologia inteligentă de transmisie integrală optimizează nu numai tracţiunea, dar, mai important, manevrabilitatea în viraje. În timpul unei virări bruşte, de exemplu, un procent important din cuplul de tracţiune este transferat către roţile spate.

Opţional, Performance Control sporeşte şi mai mult comportamentul agil al modelului BMW X3. Frânarea precisă a roţii spate din interiorul virajului şi creşterea simultană a puterii transmise către puntea spate asigură automobilului un comportament deosebit de agil. Aceasta duce la o sporire a dinamicii în viraje şi o tracţiune optimizată.

Noul BMW X3 dispune, de asemenea, de o tehnologie a suspensiei care reprezintă o dezvoltare complet nouă. Combinaţia dintre axul faţă, cu dublă legătură arc-lonjeron, şi cel spate, cu ansamblu multibraţ, oferă condiţia ideală pentru agilitate şi confort al călătoriei optimizate. EPS Electric Power Steering (servodirecţia asistată electric), care include şi funcţia Servotronic cu varierea gradului de asistare al direcţiei în funcţie de viteză, este oferit în premieră la un model BMW X3 şi contribuie semnificativ la asigurarea unui comportament exact al direcţiei. Active Steering, nou concepută şi disponibilă opţional, variază raportul dintre unghiul de rotaţie al volanului şi cel al roţilor pentru manevre mai uşoare la parcare sau slalom şi control mai bun la viteze mari.

Dynamic Damper Control (Controlul Dinamic al Amortizoarelor) este disponibil opţional la noul BMW X3. Amortizoarele controlate electronic se adaptează la suprafaţa drumului şi la stilul de condus al celui de la volan. Conducătorul are posibilitatea de a influenţa programul specific de control al amortizoarelor prin utilizarea sistemului de Dynamic Driving Control.

Această funcţie, care este disponibilă în premieră la gama de modele BMW X, permite conducătorului să opteze pentru unul din modurile "NORMAL", "SPORT" şi "SPORT+" prin utilizarea unui buton amplasat pe consola centrală. Acest sistem modifică comportamentul amortizoarelor, răspunsul acceleraţiei, reacţia cutiei de viteze, răspunsul direcţiei şi modul de funcţionare DSC. Toţi factorii sunt combinaţi într-un reglaj general bine echilibrat în funcţie de setarea aleasă.

Asemenea tuturor modelelor BMW X, noul BMW X3 dispune de o caroserie cu o rezistenţă torsionară foarte mare, cu structuri de susţinere bine definite şi cu zone de deformare foarte mari. Pachetul echipamentelor de siguranţă cuprinde airbaguri frontale şi pentru torace, airbaguri laterale tip cortină pentru cap, centuri pretensionate cu trei puncte de prindere pentru toate locurile, limitatore de forţă pentru centuri şi tetiere active în caz de accident la scaunele faţă, precum şi sistem ISOFIX de prindere a scaunelor de copii la bancheta spate.

Opţiuni inovatoare şi o gamă extinsă de funcţii BMW ConnectedDrive.

Alegerea dotărilor opţionale poate începe cu controlul automat al climei cu gestiune pe două zone, acoperiş panoramic, echipament audio de top şi sistem de navigaţie Professional cu stocare pe hard disc şi poate ajunge la operare automată a haionului sau la cârlig de remorcare cu cârlig pivotant electronic. Sistemele de asistenţă ale conducătorului auto BMW ConnectedDrive sunt fără echivalent în segment. Noul BMW X3 poate fi echipat, printre altele, cu sisteme Head-up Display, Adaptive Cornering Headlights (faruri adaptive la viraj), High-beam Assistant (asistare automată a fazei lungi), Cruise Control (tempomat) cu funcţie de frânare (standard la BMW X3 xDrive35i) şi trei camere video pentru manevre de parcare cu vedere Top View.

Producţie la uzina BMW din Spartanburg.

Agilitate şi confort, sportivitate şi eficienţă, durabilitate şi eleganţă, modularitate şi ambianţă premium – noul BMW X3 îndeplineşte cerinţele variate ale unui model modern din segmentul Sports Activity Vehicle. Prin calităţile sale automobilul stabileşte noi standarde în segmentul deschis de generaţia anterioară BMW X3 în anul 2003.

Noul BMW X3 este produs la uzina BMW din Spartanburg, în conformitate cu standardele înalte de calitate ale BMW Group. Prin producţia modelelor BMW X5 şi BMW X6, locaţia, aflată în statul american Carolina de Nord, a devenit centru de competenţe pentru modelele din gama BMW X în cadrul reţelei mondiale de producţie BMW Group.

Un element distinctiv al fabricii BMW de la Spartanburg este soluţia pentru alimentare cu energie. În prezent 63% din necesar este generat prin utilizarea gazului metan reciclat de la depozitul de deşeuri din apropiere. Aceeaşi soluţie este folosită şi pentru încălzirea apei utilizată în fabrică.

Proiectul, intitulat "Gas to Energy", a fost lansat în 2003 şi extins în 2009 în urma unei investiţii de 12 milioane $. Se preconizează că această soluţie asigură o reducere a costurilor cu 7 milioane $ anual. În acelaşi timp, emisiile de CO2 au fost reduse cu 92 000 tone pe an, echivalentul plantării cu copaci a unei suprafeţe de 93 km pătraţi anual.

În urma unui proiect de expansiune a fabricii de 750 milioane $ desfăşurat în 2009 au fost create noi zone de producţie şi implementate noi tehnologii. Acestea asigură în procesul de vopsire al automobilelor scăderea consumului de apă cu 50% şi a cantităţii de deşeuri generate cu 80%. Un nou sistem de ventilaţie asigură o reducere a consumului de energie cu 31% faţă de un sistem convenţional. În acelaşi timp, 83% din totalul de deşeuri reciclate în fabrică sunt reciclate.

Bucuresti, 15.07.2010

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.