Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Noul BMW R nineT Scrambler – un caracter realist ce sfideaza conventiile

BMW Motorrad prezintă acum noul BMW R nineT Scrambler, o motocicletă care recreează era Scrambler într-un mod foarte special. Are toate elementele care definesc acest timp de motocicletă, completându-le cu un spirit deosebit, creat pentru fanii motocicletelor puriste, reduse la esenţă şi nonconformiste – combinat cu tehnologia şi calitatea unui BMW. Împreună cu R nineT Roadster, BMW Scrambler reprezintă o nouă clasă de motociclete pentru marcă, BMW Motorrad Heritage.

Au fost pilotate de eroii filmelor de acţiune pe ecran şi nenumăraţi piloţi amatori au participat la curse pe munte şi pe plajă în şaua lor: motocicletele Scrambler. Cu anvelope cramponate, evacuare înălţată, o cursă mai lungă a suspensiei şi o poziţie relaxată la ghidon, Scramblerele le-au oferit piloţilor între anii ’50 şi anii ’70 nu doar plăcerea de a conduce pe drumuri virajate de munte, ci şi abilităţi excelente în off-road şi, astfel, o gamă foarte largă de posibile utilizări. Ca motocicletele pe care le conduceau, oamenii care mergeau pe Scramblere nu erau legaţi de convenţiile stabilite. Şi putea fi văzuţi practic peste tot: pe serpentine la munte, prin trecători montane şi – unde era permis – chiar şi pe nisipul plajelor.

Istoria BMW Motorrad este strâns legată de conceptul de Scrambler. În 1951, BMW R 68 a fost prezentat la Salonul Internaţional de Biciclete şi Motociclete IFMA la Frankfurt, cu o evacuare înălţată 2-în-1, identic celui folosit în competiţii de legendarul pilot BMW Motorrad, Georg „Schorsch” Meier. Deşi versiunea standard a lui R 68 avea o evacuare convenţională, instalată într-o poziţie mai joasă, evacuarea înălţată era deja disponibilă încă de pe atunci ca un accesoriu în gama BMW Motorrad. Chiar şi în zilele noastre, mulţi dintre proprietarii acestui clasic şi valoros model BMW Motorrad preferă să-i monteze evacuarea specială în stil Scrambler.

Boxer puternic, răcit cu aer şi rezervă de cuplu impresionantă

Noul BMW Motorrad Scrambler este echipat cu un puternic motor boxer cu doi cilindri răcit cu aer, a cărui configuraţie a reprezentat referinţa pentru design, un cuplu enorm şi un timbru sonor caracteristic mărcii. R nineT Scrambler are un motor boxer răcit cu aer şi ulei, cu o cilindree de 1.170 cmc. Are o putere maximă de 81 kW (110 CP) la 7.750 rpm, dezvoltă un cuplu maxim de 116 Nm la 6.000 rpm şi, cu noul soft de management al motorului şi un sistem de alimentare care include o canistră de carbon, îndeplineşte cerințele normelor de poluare EU4.

Scrambler dinamic cu caracter versatil

Cu noul Scrambler, asemeni lui R nineT, BMW Motorrad a răspuns dorinţelor multor entuziaşti de a putea să-şi modifice motocicleta cu maximă creativitate, în funcţie de gusturile personale ale fiecăruia. Spectrul posibilelor modificări variază de la accesoriile originale BMW Motorrad până la elemente sau accesorii produse de customizatori, cu scopul de a crea o motocicletă unică.

Evacuare înălţată în stil Scrambler pentru un sunet plăcut

Evacuarea înălţată, cu două tobe alăturate, creează un look de Scrambler clasic. Este montată foarte aproape de corpul motocicletei, accentuând silueta îngustă a acesteia. Produce un sunet plăcut de boxer şi respectă noile reglementări legate de zgomot ECE R41-04. Un convertizor catalitic de dimensiuni mari asigură o curăţare şi mai eficientă a gazelor arse.

Tehnologie tradiţională pentru suspensii, roată de 19 inci pe faţă şi o gamă largă de variaţii

Asemeni lui R nineT Roadster, conceptul cadrului este un aspect important în ceea ce priveşte posibilităţile variate de customizare ale modelului Scrambler. Cadrul special dezvoltat din ţeavă de oţel integrează motorul boxer ca element portant şi constă într-o secţiune frontală cu lagărul furcii integrat şi o secţiune spate care include lagărul basculei.

Cadrul şeii pasagerului poate fi demontat, permiţând ca R nineT Scrambler să fie folosit de către două persoane sau – pentru un aspect mai cool – doar de către rider. Conform cu caracterul activ al motocicletei, geometria suspensiei lui R nineT Scrambler este axată în principal pe manevrabilitate bună şi o direcţie neutră – cu alte cuvinte, plăcere maximă a pilotajului pe drumuri virajate.

În pur stil Scrambler, suspensia faţă constă într-o furcă telescopică cu manşoane de cauciuc şi o cursă de 125 de milimetri. Suspensia spate este asigurată de o basculă monobraţ Paralever, ca şi în cazul celorlalte modele boxer. Suspensia şi amortizarea se fac printr-o unitate arc-amortizor montată central. Cursa suspensiei spate este 140 de milimetri.

Noul BMW Scrambler are roţi turnate din aliaj uşor. În stil tipic Scrambler, are o roată faţă mare, de 19 inci, cu dimensiunile pneurilor 120/70-19 pe faţă şi 170/60-17 pe spate.

Având în vedere calităţile dinamice impresionante ale modelului Scrambler, sistemul de frânare – cu ABS în echiparea standard – are etriere cu 4 pistonaşe, conducte de frână îmbrăcate în ţesătură metalică şi discuri de frână de 320 mm pe faţă. În spate, decelerarea eficientă este asigurată de un singur disc de frână cu diametrul de 265 mm şi un etrier flotant cu două pistonaşe.

Ergonomică specială pentru o senzaţie relaxată, tipică unui Scrambler

O poziţie în şa dreaptă şi relaxată este una dintre caracteristicile principale ale unui Scrambler. Din acest motiv, triunghiul ergonomic ghidon-şa-scăriţe a fost redefinit. Cu un ghidon mai înalt decât al lui R nineT, o şa cu capitonaj mai subţire şi scăriţele pilotului poziţionate ceva mai jos şi mai în spate, noul model îi conferă riderului o senzaţie relaxată de pilotaj.

Design purist, atenţie la detalii şi un concept coloristic clasic

Fie cu jantele turnate de aliaj uşor din echiparea standard, fie jantele opţionale cu spiţe – noul R nineT Scrambler are un stil autentic. Un obiectiv important în procesul de design a fost reducerea la minimum a suprastructurilor, pentru un aspect cât mai pur. Din toate unghiurile, BMW Motorrad R nineT Scrambler este definit de combinaţia dintre elementele clasice şi moderne ale designului moto.

Farul rotund îi conferă o expresie de libertate şi independenţă, în timp ce vitezometrul cu display analog are un stil simplu, ce reflectă foarte bine principiile clasice aplicate în procesul de dezvoltare al modelului BMW R nineT Scrambler. Elementele atrăgătoare sunt rezervorul de 17 litri din oţel vopsit şi capacul realizat din aluminiu cu inscripția R nineT în relief, amplasat pe priza de aer din partea dreaptă.

Noul membru al lumii BMW Motorrrad Heritage transmite senzaţia unui produs de înaltă calitate datorită nivelul crescut al detaliilor. Acestea includ piesele rafinate din aluminiu forjat, cu suprafaţă sablată cu sticlă şi apoi vopsită în câmp electrostatic sau prinderea ghidonului cu secţiune dublă, realizată din aluminiu, cu o inscripţie BMW Motorrad gravată. Şaua cusută pentru două persoane, cu un look de piele vintage în culoarea Saddle Brown demonstrează calitatea fabricaţiei prin folosirea materialelor nobile.

Noul BMW R nineT Scrambler este disponibil în culoarea Gri Monolit mat metalizat. Caracterul clasic şi pur al motocicletei este accentuat de componentele vopsite în negru, precum cadrul, bascula, jantele, manşoanele furcii şi carterul motorului.

Elementele principale ale noului BMW R nineT Scrambler:

  • Design purist.
  • Concept coloristic clasic.
  • Şa cusută, cu aspect de piele vintage.
  • Calitate ridicată a fabricaţiei, cu mare atenţie la detalii.
  • Motor boxer răcit cu aer/ulei cu 2 cilindri şi o capacitate de 1.170 cmc. Putere maximă de 81 kW (110 CP) la 7.750 rpm, cuplu maxim de 116 Nm la 6.000 rpm.
  • Gândit pentru a fi customizat.
  • Concept modular al cadrului şeii, cu cadrul pasagerului demontabil, oferind multiple posibilităţi.
  • Suspensie clasică, cu furcă telescopică pe faţă şi Paralever pe spate.
  • Roată mare de 19 inci pe faţă, în stil tipic Scrambler.
  • Poziţie dreaptă în şa, în stil clasic Scrambler.
  • Evacuare înălţată, montată aproape de corpul motocicletei, cu două tobe.
  • Etriere de frână cu 4 pistonaşe montate axial, conducte de frână îmbrăcate în ţesătură metalică, discuri de frână de 320 mm şi ABS standard.
  • Accesorii speciale realizate individual, cu un nivel înalt al calităţii, tipic BMW Motorrad.
Bucuresti, 17.11.2015
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.