Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Noua ŠKODA Octavia redefineste standardele in materie de spatiu, confort si functionalitate

· Noua Octavia oferă calități specifice clasei medii, la prețuri de clasă compactă
· Noi valori pentru cel mai bun spațiu, atât pentru pasageri cât și pentru bagaje
· Confort și sisteme inovatoare de infotainment

Încă de la prima ediție, din 1996, ŠKODA Octavia a fost un automobil unic în segmentul său. Fiind în elementul său în cadrul clasei compacte, aceasta oferă, din toate punctele de vedere, calitățile specifice clasei medii. Iar acest aspect este evident mai ales în cazul spațiului pe care-l oferă, a tehnologiei de ultimă oră și a funcționalității ridicate a acestui model. Noua ŠKODA Octavia subliniază din nou, într-un mod impresionant, această unicitate și convinge cu o ofertă de spațiu de neegalat, cu un nivel de confort inovator, dar și prin sisteme de infotainment moderne.

Un argument de vânzare al modelului ŠKODA Octavia, unic în cadrul segmentului compact, este combinația dintre forma de limuzină elegantă și avantajele practice ale unei mașini care dispune de o a cincea ușă de dimensiuni mari. "Cu pachetul său, Octavia este întotdeauna ceva ‘mai multă’ mașină," declară Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, Președintele Consiliului de administrație ŠKODA. "Noua Octavia continuă pe acest traseu fără a face compromisuri. Ea indică direcția în care se îndreaptă marca și este mai mult ca oricând un automobil care oferă calitățile specifice clasei medii la un preț compact."

Un punct de reper în ceea ce privește spațiul oferit pasagerilor și bagajelor

Spațiul disponibil pentru ocupanții automobilului și pentru bagaje în noua ŠKODA Octavia convinge prin cele mai bune valori din clasa sa. Niciun alt model din segmentul compact nu oferă o lungime mai mare la interior, mai mult spațiu pentru picioare și mai mult spațiu pentru cap în partea din spate. Lungimea interiorului celei de-a treia generații ŠKODA Octavia a crescut – în comparație cu modelul precedent – cu 33 mm, ajungând la 1.782 mm, în timp ce spațiul pentru picioare pentru pasagerii din spate a crescut cu 47, devenind acum de 73 mm. Spațiul la cap pentru locurile din spate a fost crescut la 980 mm (Octavia II: 966 mm). Lățimea la nivelul coatelor a înregistrat, de asemenea, o creștere considerabilă în față, cu 39 mm, ajungând la 1.454 mm, iar în spate cu 26 mm, devenind 1.449 mm. În mod similar, spațiul la nivelul umerilor a fost optimizat în mod considerabil, în față fiind acum de 1.398 mm, ceea ce înseamnă un plus de 19 mm, iar în spate ajungând la 1.378 mm, ceea ce înseamnă un plus de 4 mm.

Așa cum se întâmplă de obicei la ŠKODA, portbagajul noii ŠKODA Octavia stabilește un nou record în clasa aceasta, volumul spațiului pentru bagaje crescând cu încă cinci litri, la 590 de litri – față de valoarea de top disponibilă în cazul modelului Octavia II, care era de 585 de litri. Capota portbagajului noii Octavia se deschide larg și permite încărcarea cu multă ușurință a bagajelor: lungimea deschiderii portbagajului atinge impresionanta valoare de 1.123 mm – o creștere cu 28 mm în comparație cu cea de-a doua generație Octavia și, în același timp, un nou record în cadrul acestui segment. La valoarea de 699 mm, înălțimea pragului de încărcare este una dintre cele mai reduse din clasa compactă.

În plus, noua Octavia oferă un nivel mai ridicat de variabilitate. În luna mai 2013 va intra în producţie scaunul rabatabil pentru pasager și spătarele locurilor spate, care pot fi pliate din portbagaj. Pentru prima dată într-o ŠKODA, spătarul banchetei poate fi pliat direct din portbagaj, prin simpla apăsare a unui buton. Cu spătarele lăsate jos, volumul de încărcare crește la un maximum de 1.580 de litri – o creștere de 125 de litri în comparație cu cea de-a doua generație Octavia.

La aproape 4,66 metri, noua Octavia este cu 90 mm mai lungă și, la 1,81 metri (fără oglinzile retrovizoare exterioare) este cu 45 mm mai lată decât modelul precedent. În același timp, ampatamentul a crescut cu 108 mm. Noua Octavia dispune de cel mai mare ampatament din segment, acesta fiind de aproape 2,69 metri. Aceste noi dimensiuni nu contribuie doar la imaginea impresionantă a mașinii, ci fac din noua Octavia şi un automobil extrem de spațios.

Tehnologie inovatoare pentru mai mult confort în Octavia

Utilizarea de noi tehnologii nu reprezintă un scop în sine. Scopul suprem al mărcii ŠKODA a fost mereu acela de a face condusul unei mașini cât mai sigur și mai confortabil cu putință. În acest scop, noua ŠKODA Octavia oferă o serie de noi funcții de confort, precum și numeroase sisteme de asistență pentru un plus de siguranță.

Adaptive Cruise Assistant (ACA) este disponibil pentru prima dată la un model ŠKODA. Anterior, controlul automat al distanței era rezervat în principal automobilelor din segmente superioare. Prin noua ŠKODA Octavia, acest sistem debutează acum în automobilul de clasă compactă de la ŠKODA. ACA păstrează o distanță sigură față de autovehiculul din față, la o viteză aleasă, prin controlarea motorului și acționarea frânelor pentru a accelera sau decelera în mod automat, după cum este necesar. Sistemul combină un pilot automat cu un controller al distanței. Un senzor radar montat în partea din față a automobilului oferă datele necesare. ACA funcționează împreună cu transmisii manuale și cu transmisii automatice DSG cu dublu ambreiaj – într-o gamă de viteze cuprinsă între 30 și 160 km/h. Atunci când funcționează la viteze mai mici de 30 km/h, sistemul Front Assistant pentru transmisia manuală, care este o componentă a ACA, se activează automat și, în cazul în care este necesar, oprește rapid Octavia Combi. În cazul modelului Octavia Combi cu DSG, autovehiculul poate fi încetinit automat chiar până la oprirea completă.

În practică, șoferii nu opresc luminile de drum mereu la momentul potrivit. Noul Intelligent Light Assistant (Asistent Inteligent pentru Lumini) controlează în mod automat utilizarea luminilor de drum, îmbunătățind astfel confortul și siguranța în trafic. De la o viteză de 60 km/h și când este suficient de întuneric, acest sistem de asistență pornește automat luminile de drum. La apropierea de un autovehicul care merge în același sens (la o distanță de peste 400 de metri), ori în cazul unui autovehicul care vine din sens opus (la o distanță de până la aproximativ. 1.000 de metri), sistemul reduce automat intensitatea luminilor farurilor pentru a preveni orbirea altor participanți la trafic. Chiar și atunci când sistemul Intelligent Light Assistant este activat, șoferul poate activa sau dezactiva manual luminile de drum și păstrează controlul în orice moment. Sistemul utilizează o cameră de luat vederi încorporată în baza oglinzii retrovizoare din interior, care este fixată ferm de parbriz. Aceasta capturează luminile și trimite datele la dispozitivul de control situat în carcasa oglinzii.

Un alt scop al acestei camere de luat vederi este recunoașterea semnelor rutiere, sistem care debutează în premieră la ŠKODA, odată cu noua generație Octavia. Un modul de procesare a imaginilor inspectează aceste cadre capturate pentru a detecta dacă există semne de limitare de viteză sau de trecere interzisă și caută inclusiv informații suplimentare relevante precum "Limitarea vitezei la 80 km/h pe carosabil umed" sau "Interzisă depășirea camioanelor", precum și semnele care anunță terminarea restricțiilor respective. Grație recunoașterii automate a semnelor de circulație, șoferii se pot concentra mai mult asupra situațiilor din trafic. Afişarea are loc pe ecranul multifuncțional Maxi DOT, situat pe bord și/sau pe ecranul sistemului de navigație din consola centrală.

Cea mai recentă versiune a sistemului Automatic Parking Assistant (Asistentul Automat de Parcare) este disponibilă în premieră la marca ŠKODA, odată cu lansarea noii Octavia. În plus față de intrarea și ieșirea din locurile de parcare paralele cu banda de mers, acesta permite acum accesul cu spatele la locurile de parcare situate perpendicular pe banda de circulație. Iată cum funcționează: Șoferul activează sistemul prin apăsarea unui buton, la viteze de până la 40 km/h, iar apoi activează semnalizarea în funcție de partea de stradă pe care dorește să parcheze. Sistemul utilizează senzori cu ultrasunete pentru a detecta spațiile de parcare disponibile. Apoi, măsoară zona înconjurătoare pentru a găsi un loc de dimensiuni suficient de mari și determină punctul de pornire pentru manevra de parcare, pe care apoi o efectuează automat, după ce șoferul selectează marșarierul și apasă pedala de accelerație. Accelerația și frânarea sunt lăsate în grija șoferului, sistemul executând toate celelalte sarcini necesare pentru realizarea manevrei de parcare, inclusiv virarea mașinii pe traiectoria ideală. Dacă șoferul accelerează la o viteză de peste 7 km/h în timp ce mașina intră în locul de parcare, sau dacă mașina întâlnește un obstacol, sistemul oprește mașina prin intermediul funcției de frânare automată.

Sistemul Intelligent Park Distance Assistant, care a fost complet revizuit, oferă funcții îmbunătățite. Acest sistem funcționează împreună cu sistemul de infotainment radio Bolero sau împreună cu sistemele de navigație și infotainment Amundsen și Columbus. Grație unor senzori speciali pentru determinarea distanței, pe ecranul sistemului de infotainment sunt prezentate notificări acustice și vizuale cu privire la distanța față de autovehiculul din față și din spate. Astfel, sistemul Intelligent Parking Assistant va afișa doar notificările pentru direcția de deplasare a mașinii.

Conducerea unei mașini este o chestiune foarte personală. În timp ce anumite persoane vor să conducă prudent, altele preferă o atitudine sportivă. Funcția Driving Mode Selection (Selectarea Modului de Conducere), nouă atât pentru model cât și pentru marcă, permite șoferilor să ajusteze anumiți parametri de manevrabilitate ai noii ŠKODA Octavia prin simpla apăsare a unui buton. Sunt disponibile patru moduri de condus: NORMAL, SPORT, ECO și INDIVIDUAL. În funcție de modul ales, sunt schimbate mai multe setări, ca de exemplu: parametrii de funcționare ai sistemelor de control pentru motor și transmisia DSG, ai funcţiei de rulare liberă, servodirecției, controlului distanței ACA, controlului farurilor bi-xenon sau modului de funcționare al sistemului Climatronic de aer condiționat.

Modul NORMAL permite un stil de condus relaxat care, în același timp, lasă destul loc și pentru un stil de condus dinamic. Modul SPORT oferă o agilitate deosebită la drum, servodirecția sau modul automat de schimbare a treptelor de viteză al transmisiei DSG sunt modificate în consecință pentru a se obține un răspuns direct și rapid. Modul ECO ajută la reducerea consumului de carburant, de exemplu prin schimbarea mai devreme a treptelor de viteză, un răspuns întârziat al pedalei de accelerație și o setare mai moderată a sistemului de aer condiționat. În modul INDIVIDUAL, șoferul poate configura anumiți parametri ai modelului ŠKODA Octavia conform dorințelor sale.

O dotare foarte comodă este KESSY (Keyless Entry Start and Exit System). Șoferul va purta la el cheia autovehiculului, dar nu mai are nevoie să o țină în mână pentru a deschide și pentru a porni ŠKODA Octavia. Unitatea de control KESSY va recunoaște cheia de la o distanță de până la 1,50 m de mașină. Dacă șoferul acționează mânerul ușii sau al capotei portbagajului, autovehiculul se va debloca automat. Pornirea mașinii este, de asemenea, efectuată prin simpla apăsare a unui buton situat în partea dreaptă a coloanei de direcție.

Trapa panoramică cu funcții de glisare și rabatare este disponibilă opțional pentru noua ŠKODA Octavia. Panoul construit dintr-un singur element este fabricat din sticlă colorată, cu proprietăți de izolare termică și are dimensiunile de 821 × 981 mm. Sticla reflectă 92 de procente din căldura exterioară și 90 de procente din lumină. Cu ajutorul motorului electric, trapa panoramică poate fi rabatată în sus, sau se poate deschide plin glisare în spate. După deschidere, un deflector de vânt se ridică de la marginea frontală pentru a preveni pătrunderea curentului de aer în interiorul maşinii și pentru a reduce zgomotul aerodinamic. Atât șoferul cât și pasagerul din dreapta sa pot acționa trapa panoramică prin intermediul unui buton rotativ cu mai multe funcții, care este poziționat în centrul părții din față a capitonajului plafonului. Sunt disponibile opt setări diferite. În plus, trapa din sticlă poate fi acoperită, când este nevoie, cu o jaluzea de tip rulou.

Noua Octavia dispune de o generație complet nouă de sisteme de aer condiționat, care au o eficiență crescută. Sistemul complet automat Climatronic administrează temperatura din interiorul habitaclului pe două zone de control, în funcție de lumina solară, calitatea aerului și senzorii de umiditate. Senzorul pentru lumina solară determină intensitatea și direcția razelor solare. Senzorul pentru calitatea aerului analizează calitatea acestuia. Senzorul pentru umiditate permite funcționarea compresorului sistemului de aer condiționat în funcție de necesități, sistemul Climatronic pornind sau oprind compresorul atunci când este nevoie. Se ajunge astfel la reduceri semnificative de carburant.

Sisteme de infotainment moderne, cu ecrane tactile de până la 8 inch

Noua ŠKODA Octavia uimește cu noile sale tehnologii în materie de infotainment: pentru prima dată într-o ŠKODA, aceste sisteme avansate dispun de ecran tactil cu senzori de proximitate. Pura plăcere a audiției este oferită de noul sistem de sunet CANTON și de spațiul pentru pasageri optimizat din punct de vedere acustic.

Mai mult și dincolo de simple funcții pentru radio și navigație, toate sistemele de infotainment oferă posibilitatea de modificare a setărilor autovehiculului, care pot fi controlate prin intermediul butonului ‘CAR’ aflat lângă ecran. În funcție de versiunea de dotări a automobilului, geamurile laterale, oglinzile retrovizoare exterioare, senzorii de parcare, luminile, închiderea centralizată sau sistemul auxiliar de încălzire pot fi comandate prin intermediul sistemului de infotainment.

Noile unități radio de bază Blues și Swing dispun de un ecran TFT monocrom cu o rezoluție de 310 × 70 pixeli. Pentru ambele versiuni sunt prezente câte patru boxe în partea din față. Blues dispune de funcții radio de bază și conexiuni USB și AUX-IN prin intermediul cărora poate fi comandat, spre exemplu, un player MP3. Versiunea superioară, Swing, oferă o unitate CD și un slot pentru conectarea card-ului SD, dar și funcție Bluetooth și un Phone Box, disponibile opțional. Pe partea dreaptă și stângă a ecranului TFT există trei butoane, care oferă acces la meniuri și la funcțiile ‘Radio’, ‘Media’, ‘Telefon’, ‘Setări’, ‘Automobil’ și ‘Înapoi’.

Radio/CD-ul Bolero și sistemul de navigație Amundsen dispun de un ecran color tactil, de 5,8 inch, cu o rezoluție de 400 × 240 pixeli. Ecranul dispune de senzori de proximitate: Imediat ce degetul se află în apropierea sa, sistemul comută automat pe modul operare. Funcțiile pinch–to–zoom (glisează pentru a mări), familiare de la smartphone-uri, ușurează operarea sistemului. De exemplu, sistemul radio Bolero este echipat cu radio FM/AM, patru difuzoare în față și patru în spate, unitate CD, conexiuni USB și AUX-IN precum și cu un conector pentru card-uri de memorie SD. Bolero este disponibil opțional cu Bluetooth și Phone Box. Sistemul radio și de navigație Amundsen dispune în plus de ecran 2D pentru navigație, două slot-uri pentru card-uri SD și funcționalitate Bluetooth. Patru butoane la dreapta și patru la stânga ecranului activează meniul precum și funcții adiționale cum ar fi meniurile ‘Telefon’ și ‘Sunet’. Opțional, Bolero și Amundsen pot fi comandate cu radio digital DAB și sistemul de sunet de înaltă calitate Canton.

Sistemul radio și de navigație Columbus nu lasă nicio dorință neîndeplinită în ceea ce privește infotainment-ul. Display-ul său pentru navigație 3D utilizează un ecran tactil mare, de 8 inch, cu o rezoluție de 800 × 480 pixeli. O unitate DVD (audio și video) înlocuiește unitatea CD. În plus, Columbus oferă un ecran cu senzori de proximitate, conexiune media-in, inclusiv funcționalitate video pentru dispozitive Apple, ghid pentru meniuri, opt difuzoare, două slot-uri pentru card-uri de memorie SD, funcționalitate de vârf pentru telefoane prin intermediul conexiunii Bluetooth, control vocal, redare JPEG și o memorie flash internă de 64 GB.

Toate sistemele dispun de interfețe USB și AUX-IN – sau de conexiune Media-In în cazul sistemului Columbus – poziționate separat, sub panoul de operare al instalaţiei de aer condiționat. Această soluție previne încurcarea cablurilor.

Sistemul de sunet CANTON este disponibil pentru a oferi un sunet extraordinar de rafinat şi este compus din opt difuzoare puternice, montate în portierele laterale, un difuzor central poziționat în bord, precum și un subwoofer în portbagaj. Puterea totală a sistemului este de 570 de wați.

Pentru prima dată la un automobil ŠKODA, Octavia oferă Phone Box, un compartiment de depozitare pentru telefonul mobil, poziționat în consola centrală. Punctul său forte este o antenă plată, montată în partea de jos a compartimentului, ceea ce permite o așa numită conexiune inductivă la antena exterioară. Atunci când telefonul mobil stă pe consolă, semnalul se deplasează între telefon și antena automobilului prin intermediul comunicațiilor pe distanțe scurte, oferind astfel caracteristici optime de transmisie și recepție, la fel ca și în cazul unui telefon fix. Phone Box permite utilizarea telefonului mobil chiar și în zone cu semnal slab și reduce consumul bateriei telefonului deoarece conexiunea la antena externă reduce consumul.

Geneva / Mladá Boleslav / Bucuresti, 12.03.2013

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.