Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Noua gama MINI, MINI Clubman si MINI Cabriolet 2011

Prezentare pe scurt

• MINI va oferi gamei sale de modele un nou impuls pentru a continua povestea de succes în segmentul automobilelor mici, iar aceasta va însemna modificări de design, variante adiţionale de motorizare, o selecţie complet nouă de propulsoare diesel şi dotări inovatoare. Schimbările introduse la MINI, MINI Clubman şi MINI Cabriolet vor evidenţia atât caracterul premium unic al mărcii, cât şi poziţia de lider pe piaţă pentru fiecare model în ceea ce priveşte plăcerea condusului şi eficienţa. Gama de opţiuni de personalizare specifice MINI este mai largă ca niciodată.

• Lansarea pe piaţă, eveniment care va avea loc la 18 septembrie 2010, va consemna apariţia a două noi motoare diesel. La versiunile pe benzină s-au operat îmbunătăţiri. Motoarele diesel cu patru cilindri se evidenţiază prin puterea de tracţiune mai mare, eficienţă şi cursivitate – calităţi dezvoltate pe baza experienţei remarcabile pe care BMW Group o are în domeniul propulsoarelor. La acestea se adaugă tehnologia revoluţionară MINIMALISM, care contribuie la reducerea consumului de combustibil şi a nivelului emisiilor. Noul MINI One D (66 kW/90 CP) şi noul MINI Cooper D (82 kW/112 CP) stabilesc noi standarde de eficienţă prin consumul mediu de combustibil de 3,8 litri per 100 kilometri pe care îl ating în ciclul de testare EU5 şi prin nivelul emisiilor CO2 de 99 g/km. Diversitatea în cadrul gamei de modele este extinsă prin noul MINI One D Clubman şi noul MINI Cooper D Cabriolet, primul model decapotabil de la MINI ce beneficiază de motor diesel.

• Printr-o serie de detalii, modificările de design de la MINI, MINI Clubman şi MINI Cabriolet întăresc imaginea sportivă a celor trei modele. În acelaşi timp, o serie de detalii inteligente, împreună cu noi jante, culori şi dotările opţionale sunt menite să accentueze atât eleganţa, cât şi caracterul premium al gamei MINI. Noua geometrie a spoilerului îmbunătăţeşte nivelul de protecţie a pietonilor. Toate modele vin echipate cu lumini LED pentru stopuri şi frâne, precum şi cu funcţia de iluminare dinamică pentru frânare.

• În interiorul automobilului, butoanele de control, cu un design nou pentru sistemul audio şi aer condiţionat, asigură o optimizare a ergonomiei. Culorile armonioase şi materialele de calitate subliniază caracterul premium al mărcii. Gama de tapiţerie pentru scaune (adaptată fiecărui model), elementele de echipare şi paletele de culori au fost şi ele actualizate.
• Noi culori pentru exterior şi noi versiuni design al jantelor sunt disponibile pentru MINI, MINI Clubman şi MINI Cabriolet. Disponibilă până acum doar pentru versiunile MINI John Cooper Works şi MINI John Cooper Works Clubman, culoarea Chili Red poate fi acum comandată ca nuanţă de contrast pentru acoperiş şi capacele oglinzilor retrovizoare.

• În premieră sunt prezentate trei "universuri de design" – Rally, Classic şi Scene. Fiecare cuprinde o combinaţie pentru culoare exterior, acoperiş, jante, tapiţerie, elemente de echipare, palete de culoare şi alte particularităţi vizuale. Universurile de design reprezintă o recomandare din partea echipei de design MINI şi oferă automobilului un stil clar, în funcţie de tema aleasă. În plus, personalizarea poate fi realizată prin varierea componentelor individuale ale fiecărui univers de design şi prin adăugarea altor echipamente şi accesorii.

• Toate modele dispun de echipamente inovatoare pentru mai mult confort, siguranţă şi care întăresc personalitatea tipică mărcii MINI. Spre exemplu, farurile cu xenon pot fi comandate cu carcasă neagră sau cu funcţia Adaptive Headlights (lumini adaptive). La interior lumina ambientală opţională utilizează un trio LED pentru a furniza un spectru larg de culoare.

• Noile sisteme audio şi de navigaţie şi integrarea dispozitivelor pentru playere externe de muzică şi telefoane mobile oferă capacităţi extraordinare de entertainment şi comunicare. Toate sistemele radio vin echipate cu un player CD cu suport MP3 şi conexiune AUX IN, în timp ce radioul MINI Visual Boost şi sistemul de navigaţie MINI beneficiază de un afişaj color de înaltă rezoluţie, amplasat în Centre Speedo (vitezometrul central), şi de un sistem hands-free cu tehnologie Bluetooth completat de interfaţă audio USB. Acestea permit redarea fişierelor video pe monitorul de la bord, de pe un terminal compatibil Apple iPod. Dacă un client a comandat preechiparea Bluetooth pentru telefoane mobile care include şi interfaţă USB, ambele sisteme pot fi conectate cu dispozitive compatibile pentru a permite funcţii aşa cum sunt streaming audio via Bluetooth, afişarea coperţilor de albume şi funcţii inovatoare de tip “office” precum afişarea şi citirea automată a e-mail-urlior sau mesajelor SMS.

Noua gamă MINI: MINI, MINI Clubman, MINI Cabriolet 2011

MINI va oferi gamei sale de modele un nou impuls pentru a continua povestea de succes în segmentul automobilelor mici, iar aceasta va însemna modificări de design, variante adiţionale de motorizare, o selecţie complet nouă de propulsoare diesel şi dotări inovatoare. Lansarea mondială este programată pentru 18 septemebrie, ziua care marchează debutul noilor modele şi în showroom-ul oficial MINI din România.

Una dintre cele mai importante modificări este reprezentată de motoarele diesel complet noi care asigură o putere de tracţiune mai mare combinată cu o eficienţă îmbunătăţită. Atât noul MINI Cooper D, cât şi noul MINI One D ating un nivel al consumului mediu de combustibil în ciclul de testare EU5 de numai 3,8 litri per 100 km şi un nivel al emisiilor CO2 de 99 g/km, depăşind în premieră pargul de 100 g/km. Lansarea noii game MINI aduce cu ea şi premiera noilor modele MINI One D Clubman şi MINI Cooper D Cabriolet.

Noile propulsoare diesel cu patru cilindri se alătură propulsoarelor cu benzină care au fost mult revizuite. Gama de motoare MINI acoperă un maxim al puterii cuprins între 55 kW/75 CP la MINI One şi 135 kW/184 CP la MINI Cooper S.

Modificările de design bazate pe detalii introduse la MINI, MINI Clubman şi MINI Cabriolet reprezintă puncte de atracţie care scot în evidenţă atât capacitatea sportivă îmbunătăţită a modelelor, cât şi caracterul premium. De exemplu, prizele de aer aflate în spoilerul faţă accentuează impactul vizual, în special la MINI Cooper S, în timp ce galeriile de aer adaugă un plus de stil versiunii MINI Cooper S. Pe de altă parte, particularităţi precum stopurile LED, cu un design nou, şi semnalizatoarele restilizate adaugă o notă de eleganţă.

Materialele de calitate şi paleta de culori marchează caracterul contemporan şi exclusivist al interiorului. Butoanele de control de la sistemele audio şi de aer condiţionat, cu un nou design, asigură o ergonomie optimizată. O serie de noi opţiuni sunt acum disponibile pentru clienţii dornici să-şi personalizeze automobilele în funcţie de stilul lor personal. Varietatea de tapiţerii, elementele de echipare şi paletele de culoare au fost revizuite şi extinse, la fel şi gama de culori pentru exterior şi de jante. "Universurile de design" Rally, Classic şi Scene sunt un reper excelent când vine vorba de combinarea acestor particularităţi cu un efect armonios. Chiar dacă universurile de design sunt definite pe baza unor recomandări din partea echipei de design MINI, ele lasă un loc pentru variaţiuni şi adăugări în funcţie de preferinţele clienţilor.

Caracterul inovator al gamei MINI este evidenţiat de paleta largă de echipamente disponibile. Farurile adaptive pot fi acum comandate în combinaţie cu farurile opţionale cu xenon. Pe lângă acestea, noile lumini ambientale acoperă un spectru foarte larg de nuanţe coloristice. Totodată, pachetul de echipamente pentru entertainment şi comunicare – care include funcţiile inovatoare MINI Connected – intră într-un nou teritoriu. MINI Connected cuprinde o tehnologie unică la nivel mondial care permite integrarea terminalelor Apple iPhone în arhitectura sistemului din automobil, iar telefonul, playerul de muzică şi funcţiile online sunt operate prin intermediul unui joystick, a butoanelor de pe volan şi a monitorului de la bord.

O aplicaţie disponibilă la Apple App Store permite utilizatorilor să primească mesajele de pe Facebook şi Twitter direct în automobil, afişarea lor pe ecranul de la bord şi citirea lor prin intermediul funcţiei opţionale MINI Connected de redare vocală. Aplicaţia vine şi cu funcţia web radio, capacitatea de recepţionare a fluxurilor de ştiri RSS, utilizarea pachetului pentru căutare locală Google şi servicii Google Send to Car, precum şi funcţia Dynamic Music.

Noile motoare diesel: putere crescută de tracţiune, emisii CO2 reduse la 99 g/km.

O nouă generaţie de motoare turbodiesel permite membrilor gamei MINI să-şi întărească poziţia în ceea ce priveşte eficienţa atinsă. Propulsorul cu patru cilindri, capacitate de 1,6 litri, reflectă experienţa în dezvoltare pe care o are BMW Group. Camerele de combustie au acelaşi raport optim între alezaj şi cursă ca şi un motor de 2,0 litri aflat în echiparea unui model BMW, cu un bloc motor special conceput, precum şi cu o chiulasă potrivită astfel încât propulsoarele montate transversal să fie perfecte pentru modelele MINI. Motoarele dispun de injecţie common-rail şi de turbocompresor cu geometrie variabilă a turbinei, ceea ce furnizează o dezvoltare exactă a puterii de-a lungul intervalului de turaţii. Carterul din aluminium le face să fie foarte uşoare şi înseamnă o premieră pentru segmentul automobilelor mici în ceea ce priveşte acustica.

Atât modelul MINI Cooper D, cât şi MINI One D sunt echipate cu filtru de particule diesel şi cu convertor catalitic de oxidare. Acestea sunt plasate în aceeaşi carcasă, nu necesită întreţinere şi funcţionează fără a perturba motorul. Asemenea tuturor modelelor MINI, şi noile variante de motorizare turbodiesel îndeplinesc standardele EU5 cu privire la emisii.

Potenţialul noului concept turbodiesel prezent la MINI Cooper D este deosebit de impresionant. O putere maximă de 82 kW/112 CP la 4.000 rpm şi un vârf al cuplului de 270 Nm pe un interval al turaţiilor cuprins între 1.750 şi 2.250 rpm reprezintă reţeta unei reacţii instantanee şi a unei dezvoltări deosebite a puterii. Sprintul de la 0 la 100 km/h necesită aproximativ 9,7 secunde, totul spre o viteză maximă de 197 km/h. Noul MINI Cooper D atinge un nivel al consumului de combustibil în ciclul de testare EU5 de 3,8 litri per 100 km şi un maxim al emisiilor CO2 de 99 g per km.

MINI Clubman şi MINI Cabriolet stabilesc noi standard de eficienţă.

Dintre cele două variante turbodiesel, cea mai puternică din dotarea noului MINI Cooper D Clubman generează o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 10,2 secunde şi o viteză maximă de 197 km/h. Consumul mediu mixt al acestui model în ciclul de testare EU a fost redus la 3,9 litri per 100 km, combinat cu un nivel al emisiilor CO2 de 103 g per km.

Lansarea noii game MINI înseamnă şi premiera tehnologiei diesel la varianta de top a mărcii în versiune cabriolet. MINI Cooper D Cabriolet combină eficienţa remarcabilă a noului motor turbodiesel cu un nivel de neegalat al plăcerii condusului în segmentul automobilelor mici. MINI Cooper D Cabriolet accelerează de la 0 la 100 km/h în 10,3 secunde şi este capabilă să atingă o viteză maximă de 194 km/h. Aptitudinile sportive ale noii variante a modelului sunt completate de consumul mediu mixt de 4,0 litri per 100 km în ciclul de testare EU şi de nivelul emisiilor CO2 de 104 g per km.

MINI One D: un nou motor şi două variante de caroserie.

Cuplul impresionant disponibil de la un nivel redus al turaţiilor şi economia deosebită de combustibil sunt particularităţile definitorii ale acestui model diesel de bază pentru gama MINI. Motorul turbodiesel ce propulsează MINI One D dezvoltă 66 kW/90 CP la 4.000 rpm şi atinge cuplul maxim – 215 Nm – pe o plajă cuprinsă între 1.750 şi 2.500 rpm. MINI One D completează sprintul de la 0 la 100 km/h în 11,4 secunde, în timp ce viteza maximă atinsă este de 184 km/h. Consumul mediu mixt în ciclul de testare EU este de numai 3,8 litri per 100 km, iar emisiile CO2 sunt împinse până la o nouă valoare minimă de 99 g per km.

Noul motor diesel de bază este disponibil şi la MINI Clubman. Această versiune a modelului accelerează de la 0 la 100 km/h în 11,8 secunde şi atinge o viteză maximă de 182 km/h. Consumul mediu al modelului MINI One D Clubman în ciclul de testare EU este de 3,9 litri per 100 km, în timp ce emisiile CO2 sunt de 103 g per km.

Concepută pe baza eficienţei impresionante a noilor motoare diesel, tehnologia MINIMALISM – disponibilă standard – are propria ei contribuţie la reducerea suplimentară a consumului de combustibil şi a emisiilor. Tehnologia MINIMALISM este grupată în combinaţiile specifice fiecărui modelul şi include sisteme cum ar fi recuperarea energiei frânelor, funcţia Auto Start/Stop, indicatorul punctului de schimbare, servodirecţie electromecanică (EPS) şi operarea inteligentă a componentelor auxiliare electrice. O cutie de viteze manuală cu şase trepte, dotare standard, canalizează puterea motorului către roţi. Modelele dispun de un ambreiaj nou, autoreglabil. Ajustarea automată asigură că reacţia pe care o aştepţi din partea pedalei unui model MINI este aceeaşi pe întreaga durată de viaţă a automobilului. În plus, sincronizarea treptelor de viteză a fost şi ea optimizată suplimentar printr-un strat de carbon pentru căptuşirea ambreiajului.

Calităţi sportive, eficienţă şi versatilitate: seria de motoare pe benzină pentru noua gamă MINI.

Propulsorul cu patru cilindri, capacitate 1,6 litri, se poate mândri şi cu o serie de particularităţi tehnice a căror dezvoltare îşi are originile în experienţa bogată pe care BMW Group o deţine în domeniul motoarelor. Spectrul de putere al noii generaţii de motoare se întinde la 55 kW/75 CP sau 72 kW/98 CP pentru modelul MINI One până la 90 kW/122 CP pentru MINI Cooper şi 135 kW/184 CP în cazul versiunii MINI Cooper S.
Toate motoarele pe benzină sunt echipate cu gestiune complet variabilă a supapelor, bazată pe sistemul VALVETRONIC utilizat la propulsoarele BMW. Această tehnologie optimizează reacţia motorului şi, în acelaşi timp, reduce semnificativ consumul de combustibil şi nivelul emisiilor. La modelele MINI Cooper S, MINI Cooper S Clubman şi MINI Cooper S Cabriolet, sistemul se alătură injecţiei directe şi turbocompresorului twin scroll, ceea ce face ca motorul să fie cel mai eficient din categoria lui de cilindree. La MINI Cooper S, propulsorul permite o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 7,0 secunde, în timp ce consumul mediu în ciclul de testare EU este de numai 5,8 litri per 100 km, iar emisiile CO2 ating doar 136 g per km.

Pe lângă tehnologia MINIMALISM, care dispune de particularităţi precum recuperarea energiei frânelor, servodirecţie electromecanică, funcţia Auto Start/Stop şi indicator al punctului de schimbare, toate modelele din noua gamă MINI se pot mândri acum cu etanşeizare termică a întregului sistem de transmisie. Consumul de combustibil la plecarea la rece este redus semnificativ în perioada de încălzire. Măsurile de etanşeizare termică cuprind elemente de izolare de jur împrejurul capotei, al scutului ignifug şi al secţiunilor laterale, dar şi un sigiliu complet din cauciuc. Acestea permit şi o optimizare din punct de vedere aerodinamic, care contribuie şi la sporirea eficienţei. Utilizarea îmbunătăţită a căldurii are beneficii şi asupra confortului pasagerilor; atunci când temperaturile exterioare sunt scăzute, căldura stocată poate fi folosită eficient pentru încălzirea rapidă a interiorului automobilului.

Design modificat: un semn clar al performanţelor sportive şi al eleganţei.

Designul modificat cu exactitate al noilor MINI, MINI Clubman şi MINI Cabriolet demonstrează potenţialul sportiv îmbunătăţit al celor trei modele. Noua geometrie a barei faţă permite o respectare şi mai strictă a normelor de protecţie a pietonilor, iar zonele mari de deformare contribuie la reducerea riscului de contuzii în cazul unei coliziuni cu un pieton sau un biciclist. Designerii au oferit o senzaţie de lungime mai mare prin sculpturile tridimensionale ale noilor elemente de caroserie, astfel încât să se asigure că proporţiile obişnuite MINI, inclusiv consolele scurte, au fost păstrate intacte.

Modificările din secţiunea inferioară a spoilerului faţă sunt, fără îndoială, mai evidente. Aici, luminile poziţiilor şi ale proiectoarelor de ceaţă au contururi tridimensionale mai pronunţate.

Prizele de aer inferioare se bucură şi ele de o accentuare a impactului vizual. La MINI One şi MINI Cooper, un element transversal de culoare neagră accentuează lăţimea automobilului, în timp ce prizele de aer exterioare (opţional, pot avea rame cromate) de la MINI Cooper S direcţionează curentul de aer către discurile de frână şi adaugă un plus de forţă apariţiei sportive a acestei versiuni a modelului.

Farurile rotunde, emblematice pentru MINI, beneficiază de surse de lumină cu design modificat. Reflectoarele negre ale farurilor, care au fost prezentate în premieră la modelul aniversar MINI 50 Camden, sunt disponibile ca dotare opţională la toate modelele, cu excepţia versiunii MINI John Cooper Works.

Luminile LED pentru stopuri optimizează vizibilitatea şi dau o notă de modernism gamei MINI. Luminile dinamice de frână – disponibile standard – avertizează conducătorii auto din spate printr-o strălucire intermitentă de frecvenţă mare în momentul unei frânări bruşte. Alte particularităţi incluse sunt luminile pentru marşarier şi proiectoarele spate de ceaţă, acum localizate în secţiunea inferioară a barei spate. La MINI One şi MINI Cooper, acestea sunt amplasate într-o bandă luminoasă, de culoare roşie, poziţionată central şi cu un stil armonios. O bandă luminoasă suplimentară, ce se aprinde la frânare şi care este situată în bară, accentuează aranjamentul orizontal şi implicit lăţimea automobilului. În bara spate de la MINI Cooper S există o fantă de evacuare a cărei lăţime şi contururi le preia de la designul prizelor de aer din faţă. Luminile de marşarier şi proiectoarele de ceaţă din spate sunt integrate în zonele exterioare ale spatelui automobilului, ceea ce reflectă poziţionarea în faţă a galeriilor de aer pentru frâne.

Liniile puternice ale părţii spate de la MINI One Clubman şi MINI Cooper Clubman sunt accentuate de elementele largi de impact aflate pe fiecare parte laterală a numărului de înmatriculare. Difuzorul de la MINI Cooper S Clubman are o deschidere largă între cele două ţevi de eşapament, care sunt replica formei evacuării de aer şi au muchia cromată.

Stopurile de la MINI Clubman, foarte subţiri şi poziţionate vertical, sunt acum – la fel ca la MINI şi MINI Cabriolet – înconjurate de o bandă interioară cromată.

Apariţiile noi şi atractive în gama de culori şi jante oferă clienţilor posibilităţi suplimentare de personalizare a automobilului. Noile culori metalizate – British Racing Green, Spice Orange şi, pentru MINI Cooper S, Eclipse Grey – pot fi comandate încă de la lansare. Ice Blue va fi disponibilă la o dată ulterioară.

Performanţe sportive extreme, design exclusiv: MINI John Cooper Works.

Nuanţa Chili Red poate fi comandată acum în exclusivitate pentru MINI John Cooper Works şi MINI John Cooper Works Clubman ca şi culoare de contrast pentru acoperiş şi carcasele oglinzilor laterale, putând fi combinată cu Pepper White, Pure Silver, Midnight Black, British Racing Green şi Eclipse Grey pentru culori de caroserie. Şi pentru a completa efectul obţinut, jantele standard din aliaj uşor, de 17 ţoli, în design Cross Spoke Challenge pot fi comandate în finisare de culoare neagră, fără nici un cost suplimentar.

Interiorul acestor modele sport propulsate de un motor cu patru cilindri ce dezvoltă 155 kW/211 CP este completat de scaune sport negre care beneficiază de cusături contrastante de nuanţă roşie şi de elemente de echipare în nuanţa Chili Red. Cercul volanului, levierul schimbătorului de viteze şi cel al frânei de mână au şi ele cusături roşii, contrastante. O altă opţiune exclusivă pentru MINI John Cooper Works, MINI John Cooper Works Clubman şi MINI John Cooper Works Cabriolet sunt scaunele Lounge Leather cu vipuşti roşii.

Instrumentele acestor trei variante de modele sunt disponibile standard cu ceasuri în nuanţa gri antracit.

Universurile de design contribuie la realizarea personalizării detaliate.

Varietatea de tapiţerii pentru scaune, culori pentru interior, elemente de echipare şi palete de culoare pentru toate modelele noii game MINI a fost şi ea revizuită semnificativ. Printre opţiunile nou introduse se numără combinaţia de stofă şi piele Cross Check, nuanţa coloristică de interior Polar Beige, elementele de echipare în nuanţe Striped Alloy, Black Checkered şi Pepper White şi paletele de culoare Satellite Grey şi Toffy.

Selecţia de nuanţe disponibile şi de materiale este stabilită în funcţie de fiecare model în parte. Nu trebuie omis nici amănuntul că "universurile de design" Rally, Classic şi Scene au fost lansate în premieră ca bază pentru crearea unei configuraţii a modelelor MINI, MINI Clubman şi MINI Cabriolet. Fiecare dintre aceste universuri de design cuprinde o combinaţie aleasă cu grijă de finisări cromatice ale caroseriei, a acoperişului, design al jenţilor, nuanţe de interior, tapiţerie, elemente de echipare, palete coloristice şi alte detalii vizuale. Acestea reprezintă o recomandare din partea echipei de design MINI şi împrumută fiecărui automobil un caracter deosebit de coerent. În stilul mărcii, personalizări suplimentare – şi aproape fără limite – pot fi realizate prin varierea componentelor individuale ale fiecărui univers de design şi prin adăugarea unor elemente adiţionale din gama largă de echipamente şi accesorii opţionale.

Toate modele noii game MINI dispun, în echiparea standard, de o multitudine de particularităţi de interior. Designul distinctiv al cockpitului, butoanele de control şi pragurile uşilor întăresc nota de exclusivitate a fiecărui model MINI. Toate aceste butoane şi întrerupătoare (şi zona care le înconjoară) de pe consola centrală, aflată sub Centre Speedo (vitezometrul central) sunt de culoare neagră, la fel cum sunt şi butoanele de control şi rama afişajului de la sistemul audio. Butoanele de control de la aerul condiţionat sunt înrămate cu un inel cromat, iar un alt detaliu cromat poate fi găsit pe volan. Clapetele de schimbare a treptelor de viteză de pe volanul multifuncţional – o dotare opţională – sunt şi ele de culoare neagră.

Premieră MINI: faruri adaptive.

Toate modele pot fi comandate cu o selecţie de echipamente inovatoare al căror obiectiv este îmbunătăţirea confortului, a siguranţei şi a personalităţii specifice MINI. Farurile adaptive sunt disponibile în premieră la MINI în combinaţie cu luminile cu xenon, opţionale. Această tehnologie permite farurilor să urmeze trasa virajelor viitoare astfel încât să asigure iluminarea optimă a suprafeţei drumului. Unghiul de bracare al volanului şi viteza automobilului sunt factorii luaţi în calcul la determinarea unghiului fasciculului farurilor.

Lumina ambientală, o altă opţiune, utilizează acum trei LED-uri care acoperă nu mai puţin de 756 de nuanţe pentru interior.

MINI Clubman este echipat cu o nouă husă pentru portbagaj, retractabilă tip rulou. Adăugat la aceasta, ghidajul centurii de siguranţă a pasagerului din faţă a fost optimizat pentru a uşura urcarea şi coborârea pasagerilor prin uşa Clubdoor a modelului Clubman.

Entertainment şi comunicare de înaltă clasă.

Noile sisteme audio şi de navigaţie şi platformele opţionale de integrare a playerelor externe pentru muzică şi a telefoanelor mobile oferă soluţii de top pentru entertainment şi comunicare. Toate sistemele radio includ un player CD compatibil cu formatul MP3 şi o conexiune AUX IN prin care pot fi conectate playere muzicale externe la sistemul audio de la bord. Chiar şi radioul MINI CD – aflat în echiparea standard – dispune de şase difuzoare. Radioul opţional MINI Boost CD are butoane de control cu un design revizuit, iar controlul volumului de la radio şi selectorul de frecvenţă sunt acum poziţionate la acelaşi nivel.

Radioul MINI Visual Boost şi sistemul de navigaţie MINI sunt echipate cu un ecran de înaltă rezoluţie, cu diagonala de 6,5 ţoli (16,5 centimetri), dispus în Centre Speedo (vitezometrul central), şi cu facilitate Bluetooth hands-free şi interfaţă audio USB. Hărţile pentru sistemul de navigaţie MINI sunt stocate într-un dispozitiv de la bord, cu memorie Flash, şi pot fi actualizate prin intermediul interfeţei USB. Afişarea hărţii se poate face în modul zi şi în cel nocturn. De asemenea, atunci când automobilul staţionează, fişierele video stocate pentru un terminal compatibil Apple iPod pot fi vizualizate pe monitorul de bord.

În combinaţie cu kitul de pregătire Bluetooth pentru telefoane mobile cu interfaţă audio USB, care include şi un adaptor snap-in, cu funcţie de încărcare, în consola centrală şi o antenă de exterior, radioul MINI Visual Boost şi sistemul de navigaţie MINI permit utilizarea funcţiilor suplimentare suportate de un dispozitiv mobil conectat. Printre acestea se numără streaming audio via Bluetooth, afişarea coperţilor de albume pe monitorul de bord şi funcţii inovatoare din activitatea de birou. Spre exemplu, lista apelurilor stocate într-un telefon mobil şi cărţile de vizită din lista de contacte pot fi vizualizate pe monitorul de bord. În plus, funcţia opţională de redare vocală permite citirea înregistrărilor din calendarul unui terminal smartphone.

Bucuresti, 08.09.2010

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.