Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Noua gama Bosch „Efficiency Line” − alternatoare cu eficienta sporita cu pana la 77 la suta

Bosch adaugă la gama sa de produse noile alternatoare din gama „Efficiency Line” (EL), special create pentru autovehiculele dotate cu mai multe funcţii de siguranţă şi confort, care, în consecinţă, necesită o cantitate mai mare de energie electrică. Continuând îmbunătăţirea designului sistemelor electrice şi adăugând diode noi, inginerii Bosch au sporit eficienţa EL cu până la 77%. Astfel, alternatorul consumă mai puţin lucru mecanic pentru a produce aceeaşi cantitate de energie electrică. „În cazul condiţiilor reale de conducere, consumul de carburant şi nivelul emisiilor de CO2 pot fi reduse cu până la 2 procente”, a declarat Stefan Asenkerschbaumer, preşedintele Diviziei Demaroare şi Alternatoare din cadrul Bosch. Compania estimează că producţia acestei noi game va începe în anul 2010.

Valorile oficiale privind consumul de carburant al autovehiculelor sunt măsurate în cadrul testărilor tip test-drive, în laborator, parametrii fiind cei definiţi de Noul Ciclu European de Conducere (NCEC). Consumatorii de curent electric care sunt în funcţiune în timpul acestui ciclu folosesc doar 350 de waţi din energia furnizată de sistemul electric al autovehiculului. În cadrul ciclului urban al NCEC, testele au arătat faptul că alternatoarele EL realizează deja reducerea consumului de carburant cu aproximativ 0,5 procente. Totuşi, dacă se fac presupuneri mai realiste, în cazul în care consumul mediu de curent al consumatorilor electrici este de aproximativ 1000 de waţi, cantitatea de energie electrică economisită este de patru ori mai mare, ajungând până la 2 procente. O economie mai mare de carburant se realizează în cazul în care energia electrică este generată pe cât posibil în timpul rulării libere sau al frânării. În acest sens, este necesar controlul inteligent al alternatorului, acesta fiind asigurat de interfeţe analogice sau digitale. Un exemplu de astfel de interfaţă digitală este reţeaua locală interconectată, sau LIN. Alternatorul poate fi montat fără probleme şi în zone cu temperatură mai ridicată a motorului: noile alternatoare pot rezista la temperaturi de până la 125 de grade Celsius.

Combinare ideală cu sistemele start-stop

Alternatoarele EL sunt disponibile în trei variante, acoperind o gamă de intensităţi ale curentului situată între 130 şi 210 de amperi. În comparaţie cu modelele precedente, cantitatea de energie electrică generată a fost sporită chiar şi la turaţii reduse ale motorului, ceea ce face din aceste alternatoare completarea ideală a sistemelor start-stop. Acestea asigură încărcarea optimă a acumulatorului chiar dacă motorul funcţionează la ralanţi sau la turaţii reduse. Un acumulator încărcat la un nivel corespunzător este o condiţie esenţială pentru funcţia start-stop. Astfel, sistemul de economisire a carburantului poate fi utilizat mai frecvent, reducând şi mai mult consumul. În consecinţă, combinaţia dintre alternatorul Bosch EL şi sistemul start-stop poate reduce consumul de carburant şi, prin urmare, emisiile de CO2 în traficul urban cu până la 10 procente.

Bucuresti, 11.11.2009

{mosloadposition user9}

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.