Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Nokia – rezultate financiare

Nokia anunţă vânzări nete de 10,3 miliarde EUR şi câştiguri per acţiune de 0,25 EUR pentru trimestrul al IV-lea 2005, iar pentru întregul an 2005, vânzări nete de 34,2 miliarde EUR şi câştiguri per acţiune de 0,83 EUR
Creşterea cotelor de piaţă pe segmentul dispozitivelor mobile a determinat un plus de 16% pentru vânzările anuale şi de 20% pentru câştigurile per acţiune
 
Consiliul Director al companiei Nokia va propune acordarea unui dividend de 0,37 EUR per acţiune pentru anul 2005 (faţă de 0,33 per acţiune în 2004)

Textul integral al comunicatului de presă, însoţit de tabele, este disponibil la adresa //www.nokia.com/results2005Q4e.pdf

Financiar

Toate cifrele raportate pentru trimestrul al IV-lea, 2005 şi pentru întreg anul 2005 pot fi consultate la paginile 10-13, respectiv 19-23.
 
ÎNREGISTRĂRI EXCEPŢIONALE
Înregistrări excepţionale în trimestrul IV, 2005
–  Cheltuieli de 29 milioane EUR pentru restructurarea diviziei Enterprise Solutions (cu impact asupra profitului operaţional)
– Impozite restituite în valoare de 48 milioane EUR (sumă inclusă în impozite)
(Excluzând impactul net al acestor înregistrări, valoarea calculată a câştigurilor per acţiune este de 0,25 EUR)
 
Înregistrări excepţionale pentru întreg anul 2005
Următoarele înregistrări au avut un impact net pozitiv asupra profitului operaţional în valoare de 80 milioane EUR:
– Câştiguri de 45 milioane EUR din vânzări imobiliare, înregistrate în contabilitate la „alte venituri comune ale Grupului”
– Câştiguri de 61 milioane EUR, legate de vânzarea liniei de terminale Tetra a Nokia (42 de milioane EUR fiind incluse în raportările diviziei Networks şi 19 milioane EUR în raportările diviziei Multimedia)
– Câştiguri de 18 milioane EUR, rezultate din vânzarea parţială a unei participaţii minoritare (incluse în raportările diviziei Networks)
– Impact negativ de 15 milioane, legat de restructurarea din cadrul diviziei Multimedia
– Cheltuieli de 29 milioane EUR pentru restructurarea diviziei Enterprise Solutions
Alte înregistrări excepţionale:
– Câştiguri de 57 milioane EUR din vânzarea de obligaţiuni France Telecom (incluse în venitul financiar)
– Impozite restituite în valoare de 48 milioane EUR (sumă inclusă în impozite)

Înregistrări excepţionale în trimestrul al IV-lea, 2004
Următoarele intrări au avut un impact negativ net de 12 milioane EUR asupra profitului operaţional:
– O înregistrare pozitivă punctuală de 50 milioane EUR, reprezentând restituiri de prime în cadrul programului nostru de asigurare pluri-linear şi multi-anual, expirat în 2004  
– Reduceri de capital de 50 de milioane de EUR, rezultate din activităţi de cercetare şi dezvoltare, în cadrul diviziei Networks
– Pierderi de 12 milioane EUR din lichidarea Nextrom
Alte înregistrări:
– Câştiguri de 35 milioane EUR din vânzarea de obligaţiuni France Telecom (incluse în veniturile financiare)

Înregistrări excepţionale în 2004
Următoarele înregistrări au avut un impact pozitiv net de 33 milioane EUR asupra profitului operaţional:
– Înregistrări pozitive de 160 milioane EUR, reprezentând restituiri de prime în cadrul programului nostru de asigurare pluri-linear şi multi-anual, care a expirat în 2004  
– Reduceri de capital în valoare de 115 milioane EUR, legate de activităţi de cercetare şi dezvoltare din cadrul diviziei Networks
– Pierderi de 12 milioane EUR din lichidarea Nextrom
Alte înregistrări excepţionale:
– Câştiguri de 106 milioane EUR din vânzarea de obligaţiuni France Telecom (incluse în veniturile financiare)
*Noile Standarde Internaţionale de Raportare Financiară
Standardele Internaţionale de Raportare Financiară (IFRS) au suportat modificări începând de la data de 1 ianuarie, 2005. Raportările financiare ale companiei Nokia pentru trimestrul IV 2004 şi pentru întregul an 2004 reflectă implementarea retrospectivă a normelor IFRS 2 şi IAS 39 R.
 
REPERE ESENŢIALE ALE TRIMESTRULUI IV, 2005
–    Volumele de dispozitive mobile, la nivelul întregii industrii, au atins cifra de 244 milioane unităţi: o creştere de 23% faţă de trimestrul anterior şi de 25% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent
–    Volumele de dispozitive Nokia au atins cifra de 84 milioane unităţi: creştere de 26% faţă de trimestrul anterior şi de 27% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent
–    Cota de piaţă a companiei Nokia pe piaţa dispozitivelor mobile a atins nivelul de 34%: creştere de 1% faţă de trimestrul anterior şi nivel egal cu cel din aceeaşi perioadă a anului precedent
–    Compania Nokia, lider detaşat pe pieţele din Europa, zona Asia-Pacific, China, Orientul Mijlociu & Africa
–    Nokia a răscumpărat 121 milioane acţiuni (în total, 315 milioane de acţiuni răscumpărate în 2005)

JORMA OLLILA, CHAIRMAN ŞI CEO:
Sunt extrem de încântat de rezultatele obţinute de Nokia, atât în trimestrul IV, 2005, cât şi la nivelul întregului an 2005. Pentru prima dată în existenţa companiei, vânzările noastre trimestriale au depăşit cifra de 10 miliarde EUR. În plus, în acest an am reuşit să atingem volume record şi să obţinem creşteri solide ale cotelor de piaţă. Vânzările Nokia au crescut cu 16% în 2005, cea mai mare creştere de acest tip înregistrată din anul 2000 şi până acum. Câştigurile per acţiune au crescut cu 20% la nivel anual.

În ceea ce priveşte ansamblul industriei, putem spune că 2005 a reprezentat încă un an de creştere solidă a volumelor de dispozitive mobile. Nokia estimează că piaţa globală a dispozitivelor a crescut cu 24% în 2005, atingând nivelul de 795 milioane unităţi, pe întregul an. Estimăm, de asemenea, că la sfârşitul lui 2005 existau 2,2 miliarde de utilizatori de telefonie mobilă.

Volumele de dispozitive mobile ale Nokia au crescut cu 28% în 2005, atingând nivelul record de 265 de milioane de unităţi. Cota de piaţă globală a companiei a crescut, de asemenea, la 33% în 2005 – creştere impulsionată de progresele realizate în China, zona Asia-Pacific şi Europa. În acelaşi timp, ne-am mărit cota de piaţă pe segmentul WCMDA de mai mult de trei ori.

Sunt încântat de rezultatele obţinute per ansamblu de divizia Mobile Phones. Portofoliul de produse îmbunătăţit al acestei divizii şi poziţia puternică pe care o deţine pe pieţele emergente au contribuit în mod semnificativ la creşterea şi profitabilitatea înregistrate de companie în 2005. În ceea ce priveşte divizia Multimedia, creşterea vânzărilor cu 63% la nivel anual ne arată foarte clar că strategia companiei de a se adresa unor segmente noi ale pieţei comunicaţiilor mobile este o strategie care funcţionează.

În 2005, Nokia a avut un flux operaţional de lichidităţi de 4,1 miliarde EUR şi a distribuit acţionarilor suma record de 5,8 miliarde EUR, sub formă de dividende şi răscumpărări de acţiuni.

Încă o dată, în autenticul spirit Nokia, echipa noastră a fost la înălţimea provocărilor pe care le-a avut de înfruntat şi a reuşit să obţină rezultate foarte bune, pe o piaţă din ce în ce mai competitivă.
 
OLLI-PEKKA KALLASVUO, PREŞEDINTE ŞI COO
Trimestrul al IV-lea 2005 a reprezentat o perioadă de realizări importante pentru Nokia, pe numeroase pieţe cheie. În Statele Unite ale Americii, am înregistrat creşteri semnificative ale cotei de piaţă şi ale volumelor, faţă de trimestrul anterior. Ne-am menţinut, de asemenea, poziţia de lider în Europa, zona Asia-Pacific, China şi Orientul Mijlociu & Africa. În mare parte, acest succes se datorează extinderii portofoliului nostru de produse; la sfârşitul anului 2005, acesta includea o gamă largă de dispozitive, cu un design foarte variat şi cu preţuri diverse, pentru toate categoriile de utilizatori.

Vom continua să facem eforturi pentru a atinge o mai mare eficienţă şi un grad mai mare de utilitate finală a activităţilor noastre de cercetare şi dezvoltare. În 2005, am făcut progrese în acest sens, reuşind să reducem ponderea acestor cheltuieli de la 12,9% din vânzările nete (2004) la 11,2% din vânzările nete.

În trimestrul al IV-lea, divizia Networks a înregistrat rezultate foarte bune, facilitate de calitatea serviciilor oferite şi de vânzările ridicate, caracteristice acestei perioade a anului. În 2005, divizia Enterprise Solutions a luat o serie de măsuri pentru a răspunde mai bine nevoilor pieţei de utilizatori-companii. Printre aceste măsuri s-a numărat decizia de a achiziţiona compania Intellisync (operaţiune aflată în desfăşurare), unul din liderii industriei de software pentru mediul mobil şi de mesagerie prin conexiune fără fir, în medii platform-independent.  

PREVIZIUNI LA NIVELUL INDUSTRIEI ŞI LA NIVELUL COMPANIEI NOKIA, PENTRU TRIMESTRUL I, 2006
Nokia se aşteaptă ca volumele globale de dispozitive mobile din trimestrul I, 2006 să reflecte evoluţia sezonieră firească a industriei, după un trimestru IV (2005) cu vânzări foarte ridicate. Ne aşteptăm ca Nokia să obţină în trimestrul I, 2006, o cotă pe piaţa dispozitivelor care să fie egală sau uşor mai mare decât cea din trimestrul anterior. Faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, ne aşteptăm ca această cotă de piaţă să crească. Preconizăm, de asemenea, că preţul mediu de vânzare al dispozitivelor Nokia, în trimestrul I, 2006, va fi egal sau uşor mai scăzut faţă de trimestrul anterior, din cauza schimbărilor intervenite în ponderea pe care diverse regiuni geografice o au în rezultatele companiei. În ceea ce priveşte vânzările diviziei Networks, ne aşteptăm la o descreştere de natură sezonieră în trimestrul I, 2006, însă, faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, întrevedem o creştere.

PREVIZIUNI PENTRU 2006
Nokia se aşteaptă ca volumul pieţei de dispozitive mobile să înregistreze o creştere de peste 10% în 2006, de la cifra de 795 milioane unităţi, rezultată din estimările noastre preliminare pentru 2005. Ne aşteptăm, de asemenea, ca industria dispozitivelor mobile să crească şi valoric în 2006. Întrevedem însă o anumită descreştere a preţurilor medii de vânzare la nivelul industriei, fenomen care reflectă, în primul rând, influenţa din ce în ce mai mare a pieţelor emergente. Nokia prevede o creştere moderată a pieţei de infrastructură pentru mediul mobil (în termenii monedei europene), în 2006. Obiectivul Nokia este creşterea cotei sale de piaţă, atât pe piaţa de dispozitive mobile, cât şi pe cea de infrastructură pentru mediul mobil, pentru a-şi dezvolta poziţia de lider la nivelul industriei.

Despre Nokia
 Nokia este liderul mondial în domeniul comunicaţiilor mobile, stimulând procesul de creştere şi dezvoltare durabilă în cadrul mai larg al industriei mobilităţii. Nokia îi ajută pe oameni să comunice unul cu celălalt şi să se păstreze la curent cu informaţia care îi interesează, oferind produse inovatoare şi uşor de utilizat precum telefoane mobile, dispozitive şi soluţii pentru imagini, jocuri, informaţii şi afaceri. Nokia furnizează echipament, soluţii şi servicii pentru operatorii de reţele mobile şi pentru corporaţii.

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.