Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

Nokia Capital Market Days 2006

Nokia îşi actualizează obiectivele şi îşi prezintă strategia redefinită

Amsterdam, Tările de Jos – Ieri, în cadrul evenimentului anual Capital Market Days, Nokia a prezentat previziunile sale la nivelul industriei şi obiectivele financiare pentru următorii unu sau doi ani.

În discursul din deschiderea evenimentului, Olli-Pekka Kallasvuo, Preşedinte şi CEO Nokia, a declarat: „Pentru a profita la maximum de beneficiile creşterii continue estimate de Nokia la nivelul pieţei globale de dispozitive, am pus la punct o serie de acţiuni strategice şi schimbări organizaţionale importante şi am dirijat eforturile de marketing şi design asupra unor obiective mai clare. Prin aceste schimbări, şi cele ce vor urma, avem convingerea că Nokia are capacitatea de a dezvolta un portofoliu de dispozitive şi mai performant, care să ridice standardele industriei la un nou nivel.”

Olli-Pekka Kallasvuo a vorbit, de asemenea, despre oportunitatea unică pe care o întrevede pentru Nokia – şi anume, introducerea Internetului mobil la nivelul întregii pieţe. „Cu un număr de aproximativ 850 de milioane de utilizatori de dispozitive Nokia pe piaţa, avem posibilitatea de a conecta la Internet mai mulţi oameni decât orice altă companie. Ne aliniem în mod activ strategia, având în vizor această importantă oportunitate de afaceri.”
Previziunile Nokia la nivelul industriei :

– Nokia se aşteaptă ca volumele industriei de dispozitive mobile din 2007 să crească cu până la 10%, de la cifra de aproximativ 970 milioane unităţi estimate de Nokia pentru 2006. Creşterea de volum în 2007 se aşteaptă să fie de peste 15% în Asia Pacific, China, Orientul Mijlociu şi Africa, şi sub 10% în Europa, America Latină şi America de Nord.

– Nokia prevede o creştere valorică a industriei dispozitivelor mobile în 2007. Se întrevede însă o anumită descreştere a preţurilor medii de vânzare la nivelul industriei, fenomen care reflectă în primul rând influenţa din ce în ce mai mare a pieţelor emergente şi a factorilor competitivi în general.

– În acest moment, Nokia prevede că pragul de trei miliarde de utilizatori de telefonie mobilă va fi atins în 2007, şi nu 2008 aşa cum fusese estimat înainte.
– Nokia se aşteaptă la o creştere modestă a pieţei de insfrastructură pentru mediul mobil şi fix şi a serviciilor asociate (în termenii monedei europene), în 2007.

Obiective financiare :
– Nokia stabileşte un obiectiv de 15%  pentru marja operaţională în următorii unu sau doi ani. Acest obiectiv revizuieşte pe cel din decembrie 2005 care stabilea o marjă operaţională de 17% pentru următorii unu sau doi ani. Revizuirea se datorează expunerii crescute pe piaţa de infrastructură în aşteptarea demarării operaţiunilor Nokia Siemens Networks.

– Divizia Device (diviziile Mobile Phones şi Multimedia) ţinteşte o marjă operaţională de 17% în următorii unu sau doi ani. Acest nou obiectiv revizuieşte pe cel din decembrie 2005 care stabilea o marjă operaţională de 17-18% pentru următorii unu sau doi ani.

– Nokia Siemens Networks a stabilit un obiectiv de plus 10% pentru marja operaţională din următorii unu sau doi ani. Nokia Siemens Networks îşi menţine obiectivul pentru a atinge o marjă operaţională de peste 10% până la sfârşitul anului 2007, înainte de cheltuielile de restructurare.

– Nokia vizeză o îmbunătăţire în 2007, faţă de 2006 a raportului între marja brută şi cheltuielile pentru cercetare şi dezvoltare şi a raportului între marja brută şi cheltuielile de vânzări şi marketing.

– Nokia se aşteaptă să atingă, până la sfârşitul lui 2006, obiectivul deja stabilit de reducere a ponderii cheltuielilor pentru cercetare şi dezvoltare până la suma echivalentă cu 9%-10% din vânzările nete.

Alte obiective Nokia:
– Creşterea cotei pe piaţa dispozitivelor în 2007.

Divizia Mobile Phones
Nokia şi-a afirmat poziţia de lider în segmentul de dispozitive de bază pentru pieţele emergente şi a prezentat noile priorităţi strategice pentru dezvoltarea dispozitivelor. Eforturile de dezvoltare ale companiei se vor îndrepta în special asupra anumitor dispozitive, o strategie care face parte dintr-o serie de noi reforme. Prin crearea unei noi abordări a designului, prin introducerea unui model de segmentare a portofoliului in functie de categoriile de utilizatori, şi prin concentrarea cheltuielilor de marketing, Nokia intenţionează să îşi consolideze poziţia de lider pe piaţa de dispozitive şi să îşi perfecţioneze în continuare portofoliul destinat segmentului de mijloc.

Divizia Multimedia
Nokia şi-a propus obiectivul valorificării convergenţei digitale, prin înglobarea beneficiilor categoriilor de produse cu funcţii unice – precum music player-ele, camerele foto şi computerele de buzunar – în gama de computere multimedia Nokia Nseries. Nokia are o cotă de piaţă de aproximativ 50% din segmentul de dispozitive convergente* în care se încadrează şi gama de computere multimedia. Astfel, Nokia este lider detaşat pe piaţa de dispozitive convergente care urmează să atingă aproape 100 de milioane de unităţi în 2006**.

Divizia Enterprise Solutions
Nokia şi-a trasat poziţia competitivă şi oportunităţile pe care le are pe piaţa emergentă a soluţiilor pentru companii. Până în prezent, gama de dispozitive Nokia Eseries a fost adoptată de peste 160 de operatori de reţea la nivel global, şi peste 1,6 milioane de unităţi au fost livrate. De asemenea, Nokia a vândut până în prezent peste un milion de licenţe pentru soluţia sa de email Intellisync Mobile Suite. Prin mărirea portofoliului de dispozitive Nokia Eseries, prin dezvoltarea platformelor deschise şi extensibile de software mobil, prin sistemul de distribuţie prin canale multiple şi beneficiile scalabile oferite, Nokia deţine elementele fundamentale pentru afirmarea succesului pe această piaţă.

Divizia Networks
Nokia afirmă că au fost realizate progrese în procesele de  structurare a companiei Nokia Siemens Networks, iar demararea operaţiunilor este preconizată pentru ianuarie 2007. Tranzacţia a primit aprobarea Comitetelor Antitrust din SUA şi Uniunea Europeană; a fost definitivat sistemul de administrare al noii companii, sistemul global de operare şi structura organizaţională; de asemenea, economiile de costuri operaţionale în urma fuziunii au fost estimate la 1,5 miliarde EUR pe an, până în 2010.
*Sursă : Gartner, septembrie 2006
**Sursă: Gartner, august 2006

Este de reţinut faptul că anumite declaraţii prezente în acest document care nu reprezintă fapte deja petrecute incluzându-le, fără nici o restricţie, pe cele referitoare la: A) momentul lansării şi livrării produselor şi serviciilor; B) capacitatea Companiei de a dezvolta, implementa şi comercializa noi produse, soluţii şi tehnologii; C) aşteptări legate de creşterea, evoluţia, schimbările structurale şi marjele pieţei; E) aşteptări şi obiective legate de rezultatele operaţiunilor noastre; F) rezultatul litigiilor în curs de soluţionare sau în curs de a fi înaintate; G) momentul, durata şi efectele, inclusiv economiile de costuri operaţionale rezultate în urma fuziunii companiilor furnizoare de servicii de comunicare din cadrul Nokia şi Siemens ; H) declaraţii precedate de verbele "a crede",  "a aştepta ", "a anticipa", "a prevedea", "a intenţiona", "a estima",  "a planifica ",  "a proiecta " , de adjectivul "conceput" sau de expresii similare sunt declaraţii anticipative. Deoarece asemenea declaraţii implică riscuri şi incertitudini, rezultatele reale pot diferi în mod tangibil de cele aşteptate în prezent de Companie. Factorii care ar putea cauza asemenea diferenţe includ, dar nu se limitează la: 1) gradul de dezvoltare a industriei comunicaţiilor mobile precum şi dezvoltarea şi profitabilitatea noilor segmente de piaţă în care intenţionăm să ne lansăm ; 2) disponibilitatea noilor produse şi servicii la operatorii de reţea sau alte părţi implicate în piaţă; 3) abilitatea Companiei de a identifica principalele curente de pe piaţă şi de a răspunde prompt şi cu succes necesităţilor utilizatorilor noştri; 4) impactul schimbărilor tehnologice şi abilitatea Companiei de a dezvolta sau achiziţiona tehnologii complexe în concordanţă cu cerinţele pieţei, cu drepturi depline de utilizare;5) competitivitatea portofoliului nostru de produse; 6) Comercializarea promptă şi cu succes de produse şi soluţii noi şi avansate ; 7) Reducerile de preţ şi gestionarea costurilor ; 8) intensitatea concurenţei pe piaţa comunicaţiilor mobile şi abilitatea Companiei de a menţine sau îmbunătăţi poziţia pe piaţă şi de a răspunde la schimbările intervenite în peisajul concurenţial ; 9) abilitatea Companiei de a menţine eficienţa în domeniul fabricaţiei şi logisticii, precum şi în asigurarea calităţii, siguranţei şi livrării prompte a produselor şi soluţiilor; 10) riscuri legate de gestionarea stocurilor, rezultate din schimbările înregistrate la nivelul cererii pieţei ; 11) capacitatea Companiei de a-şi procura componente de calitate fără întrerupere şi la preţuri acceptabile; 12) succesul Companiei în înţelegeri de colaborare legate de tehnologii, aplicaţii sau noi produse şi soluţii; 13) succesul, starea financiară şi rezultatele partenerilor, furnizorilor şi clienţilor Companiei; 14) orice întreruperi intervenite în sistemele IT şi reţelele pe care se bazează operaţiile efectuate de Companie; 15) capacitatea Companiei de a proteja tehnologiile complexe pe care Nokia sau alţii le dezvoltă sau pentru care Compania deţine patent în urma unor revendicări conform cărora s-au încălcat drepturile de proprietate intelectuale a unor terţi, precum şi utilizarea fără restricţii, în termeni comerciali acceptabili, a anumitor tehnologii din oferta noastră de produse şi soluţii. 16) condiţiile economice generale la nivel global şi, local, situaţia economică şi politică a ţărilor cu  pieţe emergente în care Compania are operaţiuni; 17) dezvoltări în cadrul contractelor extinse, pe termen lung, sau privind clienţi importanţi; 18) fluctuaţii ale cursurilor de schimb, în special fluctuaţiile cursului de schimb al monedei euro, care este moneda de raportare a Companiei, faţă de dolarul american, yuanul chinezesc, lira sterlină şi yenul japonez; 19) gestionarea expunerii create prin acordarea de facilităţi financiare clienţilor; 20) apacitatea Companiei de a recruta, păstra şi dezvolta angajaţi pregătiţi corespunzător; 21) mpactul schimbărilor politicilor guvernamentale, legilor şi reglementărilor ; 22) satisfacerea condiţiilor fuziunii companiilor furnizoare de servicii de comunicare din cadrul Nokia şi Simens şi a  finalizării tranzacţiei, precum şi capacitatea Nokia şi Simens de a integra cu succes operaţiunile şi angajaţii respectivelor companii; precum şi 23) factorii de risc enumeraţi în paginile 12 – 22 din raportul anual al Companiei la Ghidul 20-F pentru anul încheiat la 31 decembrie 2005, în cadrul capitolului "3:D Factori de Risc". Alţi factori necunoscuţi sau imprevizibili sau ipoteze fundamentale care se dovedesc a fi incorecte pot duce la modificarea rezultatelor reale faţă de rezultatele din declaraţiile anticipative. Nokia nu îşi asumă obligaţia de a actualiza în mod public sau de a revizui declaraţiile anticipative în urma apariţiei unor noi informaţii, în urma survenirii unor evenimente sau în orice alte situaţii decât cele stipulate de lege.

Bucuresti, 30.11.2006

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *