Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Noile modalitati de implementare a serviciului universal in sectorul comunicatiilor electronice

Ancom

din Romania supuse consultarii publice

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM)  supune consultarii publice un nou proiect de decizie privind implementarea serviciului universal in sectorul comunicatiilor electronice din Romania ca urmare a modificarii Strategiei nationale din acest domeniu.

Modificarile propuse de proiectul de decizie in conformitate cu noua strategie au vizat, in principal, inlocuirea masurii de asigurare a accesului la reteaua publica de telefonie, la un punct fix, prin intermediul telecentrelor, cu masura de asigurare a accesului si conectarii la un punct fix la retelele publice de telefonie si a accesului la un punct fix la serviciile de telefonie destinate publicului, la nivel de gospodarie.

Studiile realizate de ANCOM au evidentiat un nivel al acoperirii cu retele publice mobile de telefonie de aproape 100% din totalul populatiei si al gospodariilor din Romania, dar si faptul ca serviciile de acces de tip „homezone” furnizate prin intermediul acestor retele sunt substituibile cu serviciile de acces la un punct fix furnizate prin retelele publice fixe, datorita atat caracteristicilor functionale similare, cat si a tarifelor comparabile.

Conexiunea pusa la dispozitie de furnizorul de serviciu universal trebuie sa asigure servicii de telefonie destinate publicului la un punct fix, comunicatii prin fax si acces functional la internet. Ca urmare a cresterii volumului de trafic si a complexitatii continutului transmis, ANCOM a considerat necesara definirea serviciului de acces functional la internet ca fiind serviciul care permite o viteza maxima de transfer a datelor pentru descarcare (download) de cel putin 144kbps, si nu de 33kbps ca pana acum.

Totodata, ANCOM a identificat o serie de obligatii care pot fi impuse furnizorilor de serviciu universal pentru a asigura conditii echivalente de acces la aceste servicii si pentru utilizatorii cu handicap. Astfel, furnizorilor de serviciu universal li se vor putea impune obligatia de a transmite persoanelor cu deficiente de vedere, la cerere si gratuit, conditiile contractuale de prestare a serviciilor, facturile simple sau alte materiale promotionale tiparite cu fonturi mai mari, in limbaj Braille sau prin posta electronica intr-un format care este compatibil cu majoritatea programelor de citire a documentelor, de a asigura accesul facil in punctele proprii de lucru pentru persoanele cu deficiente locomotorii, de a asigura accesul prin mesaje scurte scrise sau text-relay la numarul unic pentru apeluri de urgenta, de a asigura pachete tarifare speciale pentru persoanele cu deficiente de vorbire sau de auz, de a amplasa telefoanele publice cu plata in asa fel incat sa fie permanent accesibile persoanelor cu deficiente locomotorii sau vizuale sau de a asigura accesul gratuit la serviciul de informatii privind abonatii pentru persoanele care se gasesc in imposibilitatea de a consulta registrul abonatilor din cauza deficientelor de vedere.

ANCOM propune, de asemenea, modificarea modalitatii de determinare a costului net si a mecanismului de finantare al acestuia, sumele necesare finantarii serviciului universal urmand a fi colectate doar dupa determinarea costului net al furnizarii serviciilor din sfera serviciului universal.

In ceea ce priveste procedura de desemnare a furnizorilor de serviciu universal, ANCOM a decis mentinerea procedurii de desemnare prin intermediul licitatiei publice deschise si a modificat perioada maxima de desemnare a furnizorului de serviciu universal extinzand-o la 10 ani, perioada concreta urmand a fi stabilita in cadrul fiecarei proceduri organizate.

Pentru atingerea obiectivelor prevazute in Strategia nationala privind implementarea serviciului universal in sectorul comunicatiilor electronice, ANCOM a realizat la sfarsitul anului 2009 un studiu cu privire la acoperirea cu servicii de telefonie a intregii tari. De asemenea, in perioada  19 martie – 19 aprilie 2010 toate persoanele interesate in furnizarea sau utilizarea serviciilor de comunicatii electronice incluse in sfera serviciului universal au avut posibilitatea sa raspunda unui chestionar cu privire la metodele cele mai potrivite pentru a implementa serviciul universal in Romania. Raspunsurile la acest chestionar au fost avute in vedere la elaborarea prezentului proiect de decizie. Dupa adoptarea deciziei, ANCOM, pe baza unor analize, va organiza licitatii pentru desemnarea de furnizori de serviciu universal doar in acele localitati si/sau doar pentru acele servicii pentru care piata, prin fortele proprii, nu a reusit satisfacerea cererii.

Proiectul de decizie poate fi consultat pe pagina de internet a ANCOM, persoanele interesate fiind invitate sa formuleze si sa transmita observatii si propuneri pana la data de 19.11.2010, pe adresa sediului central al ANCOM din Str. Delea Noua nr. 2, sector 3, Bucuresti, sau direct la registratura ANCOM. Observatiile si recomandarile pot fi transmise si prin fax la numarul +40.372.845.404 sau prin e-mail pe adresa consultare@ancom.org.ro.

Bucuresti, 18.10.2010

{mosloadposition user9}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.