Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Noile masuri privind apelarea abuziva sau involuntara la 112 au fost agreate cu industria

Ancom

ANCOM şi reprezentanţii industriei de telecomunicaţii au agreat astăzi noile măsuri pentru combaterea apelurilor abuzive şi a celor involuntare la 112, precum şi noile măsuri de reglementare a pieţelor de gros corespunzătoare serviciilor de linii închiriate – segmente terminale.

ANCOM a considerat că este necesar să fie definit şi implementat un nou set de măsuri de combatere a apelării abuzive a serviciului de urgenţă 112 întrucât măsura provizorie de avertizare prin transmiterea unui număr de mesaje scurte, aplicată în perioada 20 martie – 20 iunie 2009, s-a dovedit a avea o eficacitate limitată, efectul ei tinzând să scadă în timp.

Astfel, abonaţii care vor origina mai mult de 2 apeluri abuzive zilnic din reţelele publice mobile de telefonie vor primi un mesaj în care vor fi avertizaţi cu privire la încălcarea legislaţiei în vigoare. În cazul abonaţilor care au apelat abuziv serviciul de urgenţă de cel puţin 6 ori în cursul aceleiaşi zile, suplimentar faţă de transmiterea mesajului scurt, apelurile vor fi redirecţionate, timp de 5 zile, către un serviciu automatizat IVR (Interactive Voice Response = Sistem de Răspuns Automat), înainte ca apelul să fie transferat către un operator 112.

Apelurile involuntare (apelurile „Linişte” şi apelurile „Număr greşit”) vor fi redirecţionate în mod automat, în cursul aceleiaşi zile, exclusiv pe durata acelei zile calendaristice, către un serviciu automatizat IVR prin intermediul căruia apelantul va fi informat printr-un mesaj preînregistrat că a apelat serviciul de urgenţă 112. În cazul în care apelantul doreşte să solicite serviciile de urgenţă, acestuia i se va solicita să apese tasta 5 de două ori. În cazul în care, după o aşteptare de 20 de secunde, apelantul nu efectuează procedura solicitată, este deconectat. Aceste măsuri vor fi implementare de administratorul SNUAU până la data de 1 mai 2011.

Furnizorii de reţele publice mobile au obligaţia de a pune la dispoziţia administratorului SNUAU până la data de 1 februarie 2011 posibilitatea de a transmite către abonaţii care au efectuat apeluri abuzive către serviciul de urgenţă 112 mesajul scurt de atenţionare, condiţiile tehnice şi economice urmând a fi stabilite de cele două părţi până la data de 15 ianuarie 2011.

Pentru evaluarea noilor măsuri impuse pentru descurajarea apelării abuzive a numărului 112, ANCOM a stabilit o mai bună raportare a statisticilor privind numărul apelurilor reale, abuzive, involuntare sau false. Acestea vor fi transmise semestrial ANCOM de către administratorul SNUAU.

Decizia va intra în vigoare în 3 zile de la momentul publicării în Monitorul Oficial.

Tot în cadrul întâlnirii, ANCOM şi reprezentanţii industriei de comunicaţii au agreat adoptarea noilor măsuri de reglementare a pieţelor de gros corespunzătoare serviciilor de linii închiriate – segmente terminale. Noua decizie identifică două pieţe distincte: piaţa serviciilor de linii închiriate – segmente terminale cu capacitatea de transmisie de până la şi inclusiv 2 Mbps şi piaţa serviciilor de linii închiriate – segmente terminale cu capacitatea de transmisie mai mare de 2Mbps.

Pe piaţa serviciilor de linii închiriate – segmente terminale cu capacitatea de transmisie de până la şi inclusiv 2 Mbps, ANCOM a identificat S.C. Romtelecom S.A. ca fiind operator cu putere semnificativă pe piaţă şi a decis impunerea în sarcina acestuia a următoarelor obligaţii: obligaţia de a permite accesul şi utilizarea unor elemente specifice ale reţelei şi a infrastructurii asociate, obligaţia de transparenţă, nediscriminare, obligaţia de evidenţă contabilă separată, precum şi obligaţia de control al tarifelor, inclusiv de fundamentare a tarifelor în funcţie de costuri, pe baza modelului de tip „bottom-up” de calculaţie a costurilor medii incrementale pe termen lung asociate reţelei de acces operate de Romtelecom, dezvoltat de către ANCOM.

De asemenea, întrucât pe piaţa serviciilor de linii închiriate – segmente terminale cu capacitatea de transmisie mai mare de 2 Mbps niciun operator nu deţine putere semnificativă, ANCOM propune retragerea tuturor obligaţiilor impuse Romtelecom în anul 2003, imediat după intrarea în vigoare a măsurilor agreate în Consiliul Consultativ.

ANCOM urmează să notifice Comisiei Europene şi autorităţilor naţionale de reglementare din celelalte state membre ale Uniunii Europene setul de măsuri propuse pe piaţa serviciilor de linii închiriate-segmente terminale. Comisia Europeană şi celelalte autorităţi de reglementare vor putea transmite ANCOM comentarii şi observaţii în termen de o lună de la data notificării.

Bucuresti, 18.11.2010

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.