free download 78 travel guides written by experts

Noi inițiative create de români pe Facebook, în lupta cu COVID-19

De la strângeri de fonduri pentru cei care au nevoie de sprijin în această perioadă, la diferite activități adaptate zilelor în care #stămacasă, români din toată țara continuă să creeze noi inițiative pe Facebook, cu scopul de a aduce un impact pozitiv în lupta cu epidemia de COVID-19. Indiferent de tema abordată, acestea reușesc să folosească instrumentele online pentru a aduce împreună comunități și a găsi soluții la dificultățile cu care se confruntă.

Printre inițiativele de acest tip create în ultimele zile se numără:

1. Sprijin pentru comunitate
Fondul de urgență pentru spitale – Asociația Magic (prin RUF) este strângerea de fonduri organizată de Vlad Voiculescu cu scopul de a cumpăra materiale de protecție, consumabile, echipamente de spital și tot ce mai este nevoie pentru a traversa această perioadă critică. Până în prezent s-au strâns 1,5 milioane de lei din totalul de 4,8 milioane la care Asociația Magic speră să ajungă.
Uniți pentru Alba este un proiect recent lansat pe Facebook care reunește ONG-uri, inițiative civice, companii și autorități locale într-o platformă unică de comunicare, mobilizare de fonduri și acțiune locală în situații de urgență.

2. Rămânem în formă, de acasă
Marian Drăgulescu, unul dintre cei mai apreciați gimnaști români, oferă antrenamente zilnice, live pe Facebook, tuturor celor care își doresc să participe. Pentru aproape 1 oră, orice român poate spune că este antrenat de un atlet olimpic, chiar din confortul propriei case!
Kiki Constatinescu transmite live pe pagina ei de Facebook, cel puțin 1 dată pe săptămână, un nou antrenament. Printre cele realizat până acum se numără antrenamente de Kick Box, Intervale și Pilates.

Facebook logo

3. Parenting din Work from Home
• Pentru copii și părinți, cei de la Cărturești organizează, pe pagina lor de Facebook, episoade de citit. Fiecare episod este găzduit de un membru al echipei Cărturești, iar toate acestea sunt transmise live, pe Facebook.

4. Iar e ora mesei?
Și eu sunt producător local… este un grup de Facebook dedicat atât producătorilor, cât și cumpărătorilor care își doresc să îi susțină. În cadrul grupului, cumpărătorii pot identifica și selecta producătorii care le îndeplinesc cel mai bine nevoile, dar au acces și la sfaturi sau îndrumări din partea acestora în aventurile culinare pe care le încep.
Insitutul Polonez vine în ajutorul celor rămași fără inspirație prin intermediul evenimentului Gătește cu accent polonez. Timp de 9 săptămâni, Chef Lorek îi va ghida pe cei interesați într-un parcurs gastronomic polonez, în timp ce Institutul se ocupă de premii: în fiecare săptămână, autorul fotografiei cu cele mai multe like-uri va primi o carte cu rețete poloneze în engleză.

În această perioadă în care suntem mereu online, Facebook își propune să promoveze cele mai interesante acțiuni dezvoltate de utilizatorii din România, iar cele de mai sus sunt doar câteva dintre acestea. De la discuții video pe Messenger, la evenimente transmise live și la inițiative individuale sau colective care își propun să îi ajute pe cei care au cea mai mare nevoie, instrumentele de pe platformele Facebook sunt folosite în moduri noi și surprinzătoare, pentru a le permite comunităților și business-urile mici și medii să își adapteze activitatea la condițiile actuale.

Pentru a le mulțumi celor care transformă resurse de pe platformele sale în instrumente care aduc un impact pozitiv în lupta cu epidemia de COVID-19, Facebook își propune să îi încurajeze pe utilizatori, aducând la lumină cele mai interesante inițiative create de români. Grupuri locale care vin în sprijinul persoanelor vulnerabile, ședințe live de Yoga și Pilates sau discuții live cu sfaturi practice pentru viața casnică sunt doar câteva exemple de astfel de inițiative.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *