Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Netograf.ro: românii au descărcat date cu o viteză medie reală de 53,22 Mbps la internet fix în anul 2015

Potrivit statisticilor oficiale privind calitatea serviciului de internet fix și mobil din România generate de Netograf.ro – aplicația ANCOM pentru testarea calității serviciului de internet – în anul 2015 românii au experimentat viteze medii reale de 19,22 Mbps pentru download date internet mobil (17,4 Mbps pentru conexiunile de tip indoor și 28,52 Mbps pentru conexiunile de tip outdoor), respectiv 53,22 Mbps download date internet fix (75,49 Mbps pentru conexiunile de tip fir și 34,45 Mbps pentru conexiunile de tip wireless).

Vezi aici Raportul ANCOM privind calitatea serviciului de acces la internet în anul 2015 – parametri tehnici.

Viteze de download pe județe

Datele Netograf.ro arată că viteza medie de download pentru conexiunile de internet fix la nivel național a variat în anul 2015 de la 28,33 Mbps (județul Maramureș) la 69,16 Mbps (în București).


“Raportul pe care îl publicăm astăzi evidențiază valori în creștere ale indicatorilor tehnici de calitate de care beneficiază utilizatorii de internet din România, în special viteza transferului de date. Ne bucură că instrumente complexe create de Autoritate, precum Netograf, le asigură utilizatorilor acces la informații transparente despre ofertele operatorilor, stimulând în același timp concurența în piață prin oferirea de servicii de calitate și investiții în rețele din ce în ce mai performante”, a declarat Eduard LOVIN, Director Executiv Reglementare ANCOM.

Cum sunt generate statisticile Netograf.ro

Statisticile pentru internet fix și mobil în anul 2015 au fost generate de Netograf.ro pe baza unui număr de peste 170.000 de teste efectuate de utilizatori, dintre care aproximativ 135.000 au fost validate și utilizate în procesul de generare a statisticilor oficiale. Aplicația testează calitatea conexiunii între echipamentul terminal al utilizatorului final și un server de test amplasat într-un nod de tip internet interexchange. Măsurătorile indică o valoare a parametrilor aproape de experiența reală a utilizatorului în accesarea internetului, deoarece calea măsurată include toată rețeaua furnizorului, precum și, în cazul furnizorilor de talie mică, alte rețele interconectate cu rețeaua proprie.

Despre Netograf.ro

Netograf.ro este aplicația de monitorizare și evaluare a calității serviciului de acces la internet dezvoltată de ANCOM pentru a le oferi utilizatorilor din România un instrument independent (nu depinde de serverele puse la dispoziție de furnizori și/sau de amplasarea acestora), obiectiv (prezintă calitatea serviciului de acces la internet așa cum este ea experimentată de utilizator, aceasta măsurându-se în raport cu un punct unic pentru toți utilizatorii de servicii de acces la internet din România) și accesibil gratuit.

Despre Raportul ANCOM

Raportul privind calitatea serviciului de acces la internet în anul 2015 – parametri tehnici a fost elaborat de Autoritate în baza Deciziei nr.1201/2011 prin care furnizorilor de servicii de acces la internet li se impun obligații cu privire la transparența în relațiile cu utilizatorii finali. Astfel, raportul complet ANCOM conține detalii despre un set de indicatori de calitate tehnici (viteza de transfer a datelor, întârzierea de transfer a pachetelor de date, variația întârzierii de transfer a pachetelor de date), așa cum sunt aceștia generați de statisticile oficiale ale aplicației Netograf.ro.

În perioada următoare Autoritatea va publica, în baza aceleiași decizii, și un Raport cu privire la calitatea serviciului de acces la internet în anul 2015 din perspectiva parametrilor de calitate administrativi (termenul necesar pentru furnizarea serviciului de acces la internet, termenul de remediere a deranjamentelor, frecvența reclamațiilor utilizatorului final, frecvența reclamațiilor referitoare la deranjamente, frecvența reclamațiilor privind corectitudinea facturării, termenul de soluționare a reclamațiilor primite de la utilizatorii finali).

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.