Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Natalia, cel mai rapid velier de pe litoralul romanesc, a castigat Regata Beneteau

150 de navigatori, membri in diverse echipaje, şi-au aliniat yachturile pe 1 iulie la startul primei Regate Beneteau de pe litoralul romȃnesc. Din cele 17 ambarcaţiuni înscrise în concurs, velierul Natalia, un ClubSwan 42, fabricat în Finlanda, a ţinut un adevărat recital de tehnică şi rapiditate.

Ȋntre 1-3 iulie 2010, Portul Turistic Mangalia a fost punctul fierbinte al competiţiilor sportive pe mare. Echipaje s-au luptat cu vȃntul puternic şi valurile ca să ajungă la finish-ul uneia dintre cele mai palpitante regate desfăşurate pȃnă acum – Regata Beneteau 2010, organizată de NauticLife.

Competiţia a inclus trei etape – două curse inshore desfăşurate la Mangalia pe un traseu triunghiular şi o cursă offshore desfăşurată între Mangalia şi Costineşti pe un traseu liniar. La start s-au aliniat cele mai bune 17 yachturi din România, la bordul cărora peste 150 de participanţi s-au întrecut în probe de tehnică şi, mai ales, îndrăzneală, date fiind condiţiile meteo dificile. Ploaia, vȃntul care a suflat în rafale şi marea agitată au pus la încercare experienţa echipajelor atȃt la probele de viteză cȃt şi la cele de cruising.

Cu un echipaj puternic, care a obţinut deja numeroase premii la competiţiile pe mare din acest sezon, ambarcaţiunea Natalia s-a desprins ca o săgeată de celelalte yachturi participante, cȃştigȃnd detaşat toate cele trei probe. Mai mult decȃt atȃt, în una din etapele inshore, velierul a ajuns la linia de finish cu 58 de minute mai repede decȃt oricare alt yacht aflat în concurs.

„A fost un exerciţiu de performanţă nautică de excepţie. O competiţie în care tehnica, experienţa echipajelor dar şi performanţele ambarcaţiunilor au contat în aceeaşi măsură. Si asta am demonstrat cu Natalia, un velier Club Swan 42, care nu degeaba este apreciat ca una dintre cele mai rapide ambarcaţiuni de curse din lume. Ne-am antrenat pentru succes, iar aceasta regata este doar una din seria celor la care vom participa”, spune Robert Ambrozie, director al Blue Marine Yachts, reprezentant al producatorului Nautor Swan în România.

Deşi, conform regulamentului, celelalte ambarcaţiuni ar fi trebuit descalificate din cauza depăşirii timpului alocat, echipajele au fost premiate pentru pasiunea cu care au dus la capăt fiecare probă. Câștigătorii locului întâi la proba de viteză și de cruising, precum și ocupanțiI locurilor doi și trei au primit premiile în valoare de 7.000 de euro, acordate de organizatorii evenimentului, împreună cu Beneteau, Raymarine și Marine Pool.

”Ne bucurăm că am putut găzdui prima regată Beneteau – NauticLife și sperăm să transformăm această competiție într-o tradiție. A fost o surpriză să constatăm că standardele în concursuri au crescut foarte mult şi că echipajele sunt tot mai tehnice. De altfel, bărcile de agrement reprezintă un domeniu de viitor, de aceea ne dorim să promovăm competițiile de profil și în România”, spune Mihai Marcu, Președinte NauticLife.

Regata Beneteau 2010 a fost organizată în parteneriat cu Beneteau, Marinepool și Raymarine, cu sprijinul Primăriei Mangalia și Black Sea Magic Limanu.

Despre NauticLife:

NauticLife a luat ființă din pasiunea pentru navigație, pentru natură și pentru Delta Dunării, fiind gândit ca un proiect integrat de comerţ cu ambarcaţiuni şi turism nautic, care îşi doreşte să exploateze potenţialul turistic al Dunării şi al reţelei interne de râuri, precum și tendința de dezvoltare a activităților nautice pe litoralul românesc al Mării Negre. Proiectul include o reţea de showroom-uri de ambarcaţiuni, un complex rezidenţial în Deltă şi un hotel în Bulgaria.

NauticLife este distribuitorul unora dintre cele mai importante nume din industria nautică mondială.

Beneteau este cel mai mare producător de ambarcațiuni cu vele și motor.

· Velierele sunt structurate în două clase: Oceanis, care este o ambarcațiune pentru cruising cu dimensiuni de la 10m la 18m, și clasa First care este o ambarcațiune racer-cruiser cu dimensiuni de la 6m la 15m.
· Ambarcațiunile cu motor sunt atât outboard, cu lungimi între 5m și 8.50m, cât și inboard, cu lungimi de până la 17m (clasa Swift Trawler).

Raymarine este cel mai mare producător de echipamente electronice de navigație pentru ambarcațiuni de agrement, cu o gamă completă de produse: chartplotters, sonare, radare, pilot automat, stații VHF, echipamente pentru securitatea navigației etc.

Marine Pool este unul dintre cei mai importanți producători de îmbrăcăminte pentru navigație, dar și cu o linie fashion deosebit de apreciată pe plan mondial.

Mai trebuie amintit producătorul de hărți digitale Navionics, producătorul de accesorii nautice Trem și, nu în ultimul rând, Cabela’s – cel mai mare furnizor de produse pentru pescuit, vânătoare și outdoor.

Bucuresti, 06.07.2010

{mosloadposition user9}

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.