Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Narcis Costache, Country Manager, WAWEL ROMANIA: Peste 65% dintre consumatorii de ciocolata

vor ramane la acelasi consum sau isi vor creste consumul in 2009

Studiul a fost realizat de catre Wawel Romania pe un esantion reprezantativ la nivelul intregii tari, persoanele chestionate fiind din categoria ESOMAR AB+

Wawel Romania da publicitatii un studiu mixt, ce vizeaza obiceiurile de consum de ciocolata si produse din ciocolata in general, cu referiri la modul in care se vor modifica aceste obiceiuri de consum in cursul anului 2009.
Referitor la consumul de ciocolata, praline, ciocolata neagra si orice fel de produse din ciocolata, peste 65 % din respondenti vor ramane la acelasi consum sau isi vor mari consumul in 2009. Numai 21 % dintre ei isi vor reduce consumul cu aproximativ 25-50 % din motive independente de criza. 7 % dintre consumatori vor cumpara mai putin cantitativ, dar vor alege un brand mai scump, in timp ce doar 4 % se vor muta catre un brand inferior.

In ceea ce priveste pozitia respondentilor in companie, 50 % dintre proprietarii de companii vor ramane la acelasi consum sau isi vor creste consumul, 25 % dintre acestia isi vor reduce consumul cu 25 %, iar 12.5 % vor migra catre un brand mai ieftin; in aceasi masura, 12.5 % isi vor reduce consumul cu 50 % din motive independente de criza.

Referitor la directorii generali si vicepresedintii de companii mari, 76.9 % din respondenti au decis sa consume aceeasi cantitate sau sa isi mareasca gradul de consum. 15.5 % dintre ei vor cumpara mai putina ciocolata, insa vor migra catre un brand mai scump, in timp ce numai 7.6 % dintre respondenti isi vor reduce consumul cu 25 % din motive independente de criza.

75.8 % dintre manageri vor consuma acceasi cantitate de ciocolata ca si pana acum si vor creste calitatea produselor pe care le cumpara in mod obisnuit. 13.7 % din ei isi vor reduce consumul cu 25%-50%, in timp ce un procent de 10.3 % va migra catre un brand mai ieftin – din segmentul de piata mediu.
Ceilalti angajati (specialistii, personal administrativ) au decis sa consume aceasi cantitate ca inainte sau sa isi creasca consumul in procent de 60.7 %. 25.7 % dintre participantii la studiu isi vor reduce consumul cu 25-50 %, in timp ce 10 % vor cumpara produse mai putin cantitativ, dar produse de calitate superioara. Numai 2 % dintre respondentii din aceasta categorie vor cumpara un brand mai ieftin.

In ce priveste profesia respondentilor, Wawel Romania a descoperit ca peste 66 % dintre persoanele cu studii superioare isi vor pastra sau isi vor creste consumul de ciocolata in anul 2009.

In ceea ce priveste mediul academic, jumatate din respondenti au declarat ca se vor pastra la acelasi nivel de consum sau il vor creste , in timp ce jumatatea cealalta a declarat ca vor cumpara mai putina ciocolata, insa de o calitate superioara.

100% dintre respondentii din domeniul de consultanta au raspuns ca se vor pastra la acelasi nivel de consum sau isi vor creste consumul.

66.6 % din participantii la studiu din cadrul sectorului de marketing au afirmat ca regimul lor de consum al ciocolatei va ramane neschimbat sau va creste cantitativ. 33.2 % dintre acestia au afirmat ca isi vor reduce consumul cu 25- 30 %.

In ceea ce priveste varsta, este interesant, spune Narcis Costache, Country Manager, Wawel Romania, sa vedem ca indiferent de varsta, peste 65% dintre consumatori vor ramane la acelasi nivel de consum sau il vor creste, indiferent de efectele crizei. Este de asemenea interesant de vazut faptul ca aceleasi perturbari economice au declansat cresteri ale consumului de ciocolata, atat in Marea Britanie, cat si in SUA, unele dintre tarile cele mai afectate de consecintele crizei; iata ca acest efect se produce si in Romania, continua Narcis Costache.

Referitor la rezultatele in functie de varsta respondentilor: in categoria de varsta 18-24 de ani, respondentii au afirmat, in procent de 71.4 %, ca isi vor pastra regimul de consum al ciocolatei, vor consuma, adica, la fel sau mai mult. 28.5 % au declarat ca isi vor reduce consumul cu 50 %.

Pentru categoria 25-34 de ani, 64.2 % dintre respondenti au afirmat ca vor consuma aceeasi cantitate sau isi vor mari consumul. 26.1 % isi vor reduce consumul cu 25-50 %. In ceea ce priveste schimbarile atitudinale, procentajul este aproape egal: 4.7 % au afirmat ca se vor orienta spre un brand mai ieftin, in timp ce 5 % dintre respondenti vor cumpara mai putina ciocolata, dar de o calitate superioara.

Pentru categoria de varsta 35-54 de ani, 65.5 % au declarat ca nu isi vor modifica regimul de consum al ciocolatei – consumul va ramane la acelasi nivel sau va creste -, in timp ce 20.6 % dintre respondenti isi vor reduce consumul cu 25-50 %. Numai 3.4 % dintre acestia se vor orienta spre un brand mai ieftin, in timp ce  10.5 % vor cumpara mai putina ciocolata, dar de o calitate superioara.

Ultima categorie de varsta, cea care cuprinde persoanele de peste 55 de ani, este mai stabila. 83.3 % dintre acestia au declarat ca vor consuma la fel sau mai multa ciocolata. 16.6 % au declarat ca isi vor reduce consumul cu 25 %.

Acest cosum crescut, spune reprezentantul Wawel, provine din faptul ca oamenii vor taia din bugetele pentru calatorii, imbracaminte sau alte cheltuieli, dar vor aloca mai multi bani pentru mancare.

In ceea ce priveste consumatorii de ciocolata in functie de gen – femeile sunt mai stabile in tendintele de consum fata de barbati, cele dintai declarand, in proportie de 72.7 %, faptul ca vor consuma la fel sau mai multa ciocolata in 2009. In acelasi timp, numai 47.8 % dintre barbati au declarat acest lucru. In ceea ce priveste scaderea consumului de ciocolata, femeile au afirmat, in procent de 21.1 %, ca vor scadea acest consum cu 25-50 %, iar barbatii, in procent de 26 %, pentru acelasi procent al consumului. Numai 3 % dintre femei ar prefera un brand mai ieftin, in timp ce, in cazul barbatilor, procentajul este considerabil mai mare, de 13 %. In acelasi timp, doar 3.2 % dintre femei ar cumpara mai putina ciocolata, de calitate superioara. Din nou, cazul barbatilor este diferit: 13.2 % dintre ei ar face acest pas.

Despre WAWEL
Cu o istorie de peste 100 de ani in fabricarea ciocolatei, WAWEL este lider de piata in grupul HOSTA International AG, un grup multinational cu sediul in Elvetia, din care fac parte urmatoarele companii: Droste (Olanda), Dulcinea (Spania), Hosta Italia, Hosta GmbH (Germania). In prezent, WAWEL are puncte de desfacere in Europa, Asia, Orientul Mijlociu si America de Nord.

In 2006, compania a deschis cea mai moderna fabrica de ciocolata din Europa, cu 24 de linii tehnologice de productie. Capacitatea de stocare in depozite cu temperatura controlata este de peste 4000 de paleti, echivalentul a peste 800 de tone de produse. Pentru aceasta fabrica lucreaza 700 de angajati.
De asemenea, recent, Wawel a achizitionat o fabrica de dulciuri in Lasoschy (Ucraina). Este preconizat ca aceasta va deveni cea mai importanta linie de productie din Estul Europei, targetul sau fiind, in principal, pietele din tarile fost sovietice.

Cifra de afaceri a companiei a fost,  in  anul 2007, de 100 de milioane USD, iar prognoza pe 2008 se plaseaza in jurul sumei de 110 milioane de USD; aceasta reprezinta o crestere de 10% anual, semnificativa, luand in considerare faptul ca Wawel activeaza in general pe piete mature, unde compania este foarte bine pozitionata.

Bucuresti, 30.01.2009

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.