Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

MTV se implica

în „problema” Roşia Montană

MTV se implică în problemele sociale prin relansarea discuţiilor în cazul Roşia Montană

Postul de televiziune MTV România, a filmat pe data de 19 august 2006 la Costineşti, emisiunea “Choose or lose: MTV Forum” cu tema “Roşia Montană, pro şi contra”. Discuţiile de tip forum vor fi difuzate joi, 24 august, la MTV.

MTV România îşi propune să pornească o discuţie obiectivă care să prezinte publicului atât argumentele pro cât şi cele contra, legate de deschiderea exploatării miniere de la Roşia Montană. Invitaţii acestui show vor fi compania minieră Gabriel Resources, Ministrul Mediului şi Gospodăririi Apelor, organizaţia societăţii civile Alburnus Maior şi alte persoane implicate în proiect.

Problema Roşia Montană, a devenit din chestiune locală un fenomen mediatic, antrenând mişcările ecologiste ca Greenpeace, mass-media, societatea civilă şi vedetele autohtone. Ca răspuns, MTV pregăteşte o emisiune moderată de VJ Liviu care îşi propune să pună faţă în faţă părerile pro şi contra legate de acest subiect. Tema acestei dezbateri a fost preluată şi în presa internaţională, de către Reuters, BBC News, Sunday Times sau The New Yorker, beneficiind şi de expertiza care a dus la refuzul de a investi a “The International Finance Corporation” (World Bank).

În 1992, MTV a lansat o campanie pro-democraţie intitulată, “Choose Or Lose”, pentru a încuraja un număr de 25 de milioane de oameni să participe la vot. După câştigarea alegerilor, Bill Clinton a atribuit victoria sa apariţiei la MTV în cadrul acestei campanii.

Deschiderea exploatării miniere de la Roşia Montană a reuşit să capteze atenţia întregii societăţi româneşti de mai bine de patru ani. MTV România pune faţă în faţă atât suţinătorii cât şi opozanţii proiectului, în încercarea de a lăsa publicul să îşi formeze singur o părere bazată pe argumentele fiecărei părţi.

MTV şi-a dovedit implicarea socială de-a lungul timpului, prin emisiuni care au adus în atenţia telespectatorilor, problemele cu care se confruntă societatea. Postul de televiziune a dovedit, de multe ori, că este capabil să pună accentul pe problemele stringente trecând peste falsele pudori sau reţineri. De la lupta împotriva SIDA, susţinută de militanţi ca Pedro Zamora, la campanii de sprijin a participării la vot şi implicarea în campanii împotriva traficului de persoane, MTV a fost mereu acolo pentru a fi aproape de problemele cu care se confruntă societatea.

Bucuresti, 21.08.2006

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.