Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

MOL construiește o fabrică de bitum-cauciuc în Tatarstan, cu sprijinul Ministerului Afacerilor Externe și Comerțului din Ungaria

MOL fabrică de bitum-cauciuc în Tatarstan

MOL și Tatneft, una dintre cele mai mari companii de petrol și gaze din Rusia, au lansat oficial un proiect comun pentru o fabrică de bitum-cauciuc în Republica Tatarstan. Cele două companii au convenit și cu privire la constituirea unei asocieri în participațiune care, în plus față de fabricarea și vânzarea bitumului-cauciuc, va deține autorizația de a comercializa licența tehnologică deținută de MOL în Comunitatea Statelor Independente. Investiția este parțial finanțată de Agenția pentru Dezvoltarea Exporturilor din Ungaria (HEPA).

Péter Szijjártó, Ministrul Afacerilor Externe și Comerțului din Ungaria, Rustam Minhihanov, Președintele Republicii Tatarstan și Președinte al Consiliului de Administrație al Tatneft, și Nail Maganov, Președintele Executiv al Tatneft și membru în Consiliului de Administrație al Tatneft, au lansat oficial proiectul comun derulat de MOL și Tatneft privind construcția fabricii de bitum-cauciuc. Obiectivul de investiții va fi amplasat în rafinăria TANECO a Tatneft din Republica Tatarstan, în localitatea Nizhnekamsk, la aproximativ 1.000 de kilometri de Moscova.

MOL fabrică de bitum-cauciuc în Tatarstan
MOL fabrică de bitum-cauciuc în Tatarstan

Fabrica, având o capacitate de producție de aproximativ 20.000 de tone pe an, va fi un demers comun al MOL și Tatneft, însă acesta este doar primul pas în cooperarea dintre cele două companii. MOL și TANECO, o filială care exploatează rafinăria Tatneft, au convenit și cu privire la crearea unei asocieri în participațiune (RMB-RUSS LLC) în care MOL va avea o participație majoritară de 51%. Scopul asocierii în participațiune este reprezentat de construcția fabricii utilizând tehnologia MOL de tratare a bitumului cu cauciuc, producția și vânzarea bitumului-cauciuc și comercializarea licenței tehnologice deținute de MOL în Comunitatea Statelor Independente.

Fabrica din Tatarstan, cât și investițiile care sunt avute în vedere în viitor, în aceeași regiune, va utiliza tehnologia de tratare a bitumului cu cauciuc, care a fost testată intensiv în rafinăria MOL din Zalaegerszeg, iar MOL își va pune la dispoziție cunoștințele și expertiza în conducerea fabricii pe bază de licență. Materiile prime, reprezentate de bitum brut și granule de cauciuc, vor fi asigurate de TANECO, în timp ce adaosul modificator special fabricat de MOL LUB va fi asigurat de Grupul MOL.

Investiția va fi finanțată de parteneri proporțional cu participația deținută de fiecare în companie. Proiectul beneficiază de finanțare și din partea Agenție pentru Dezvoltarea Exporturilor (HEPA) din Ungaria, aflată în administrarea Ministerului Afacerilor Externe și Comerțului, într-o proporție care acoperă aproximativ 50% din costurile investiției.

Cooperarea se aliniază celei mai recente strategii a Grupului MOL pentru perioada până după anul 2030, denumită SHAPE TOMORROW, de vreme ce, în viziunea companiei, viitorul aparține economiei circulare, iar tehnologia de tratare a bitumului cu cauciuc dezvoltată împreună cu Universitatea din Panonia oferă un exemplu excelent de prelungire a duratei de viață a produselor uzate. În plus față de punerea la dispoziției a tehnologiei, Grupul MOL va aduce în noua unitate tătară și experiența sa în exploatarea fabricii de bitum-cauciuc din Zalaegerszeg, care funcționează din anul 2012.

„Pentru mine, este întotdeauna un motiv de mândrie să văd cum cunoștințele și succesul bazinului carpatic sunt puse și la dispoziția altor națiuni. Tehnologia de tratare a bitumului cu cauciuc dezvoltată de cercetătorii MOL și cei ai Universității Panonia va ajuta acum și locuitorii Comunității Statelor Independente să dea un impuls economiei circulare prin reciclarea anvelopelor uzate, care până acum erau privite doar ca deșeuri, nicidecum ca materii prime. În ceea ce privește așteptările noastre, potențialul comercial al regiunii este uriaș, însă demersul nostru de cooperare are în vedere și obiective de sustenabilitate, în plus față de profit. Deși ne aflăm la mii de kilometri distanță unii de ceilalți, avem datoria de a răspunde problemelor de mediu în același mod”, a declarat în contextul referitor la proiectul de cooperare, Oszkár Világi, Director de Inovare al Grupului MOL și membru al Consiliului de Administrație al Grupului MOL.

Fabrica de bitum-cauciuc din Nizhnekamsk este primul proiect de cooperare pe segmentul Downstream (activitatea de prelucrare și comercializare a hidrocarburilor) derulat de Grupul MOL în Comunitatea Statelor Independente. Grupul MOL este prezent în regiune de câteva decenii, însă, până în prezent, activitățile sale s-au limitat în principal la activități locale în segmentul Upstream (explorarea și producția de hidrocarburi).

Pe scurt despre bitumul-cauciuc

La începutul anilor 2000, MOL, alături de Universitatea din Panonia, a demarat dezvoltarea tehnologiei bitumului-cauciuc, ecologice și de înaltă calitate. Tehnologia permite obținerea unui produs de calitate superioară și cu durabilitate extinsă, care necesită mai puțină întreținere și conține, în proporție de 15%, granulele de cauciuc uzatPrima fabrică de bitum-cauciuc a fost deschisă în Zalaegerszeg în anul 2012, cu o capacitate de 5.000 de tone pe an. De anul trecut, o nouă fabrică, cu o capacitate de 20.000 de tone pe an, a început să funcționeze în Zalaegerszeg, Acest material a fost folosit pentru a construi, spre exemplu, drumul de dig din districtul al-XVIII-lea din Budapesta, , de-a lungul Dunării.

Principalele avantaje ale utilizării bitumului-cauciuc:

  • Longevitate extinsă în comparație cu drumurile realizate cu bitum obișnuit;
  • Proprietăţi de anduranță excelente, prin urmare drumul asfaltat are mai puţine crăpături;
  • Capacitate de încărcare mai mare, tendinţă de uzură (afundare și brăzdare) mai mică;
  • Aderența sa excelentă la substanțe minerale reduce probabilitatea de formare a gropilor;
  • Durata prelungită de viață și rezistența superioară reduc costurile de întreținere;
  • Zgomotul produs de traficul auto este redus;
  • mai mare siguranță în trafic mulțumită capacității mai bune de drenare.
By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.