Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Modelul pickup produs de Volkswagen Autovehicule Comerciale se numeste Amarok

·         În limba inuiţilor, termenul înseamnă "lup"
·         Numele simbolizează forţa şi rezistenţa
·         Lansarea pe piaţă la începutul anului 2010 în America de Sud
·         AMAROK va fi disponibil ulterior şi în Europa Noul pickup produs de Volkswagen se numeşte Amarok. În toamna anului 2009, primul pickup al unui producător european foarte important va fi prezentat pentru prima dată opiniei publice din întreaga lume, în America de Sud. Lansarea pe piaţă în America de Sud este prevăzută pentru primăvara anului 2010, iar în cursul verii AMAROK va fi disponibil şi în Europa. Cu AMAROK, Volkswagen intenţionează să pătrundă pe piaţa mondială a modelelor pickup, dominată până în prezent preponderent de producătorii japonezi. Cu ocazia ultimei ediţii a salonului de vehicule comerciale IAA, Volkswagen Autovehicule Comerciale a prezentat un concept impresionant pentru acest model şi, prin aceasta, a atras atenţia asupra noii clase, cea de-a patra realizată de acest producător. AMAROK va fi produs în fabrica Volkswagen din Agentina, „Pacheco“, în apropiere de Buenos Aires.

Numele Amarok provine din limba inuiţilor care trăiesc în nordul Canadei şi Groenlanda şi înseamnă lup. Pentru inuiţi, un grup etnic al eschimoşilor, lupul este considerat regele sălbăticiei şi impresionează prin forţă şi robusteţe, prin rezistenţă şi dominanţă.

În plus, această denumire este asociată textual cu expresia "iubitor de pietre”, în special în spaţiul vorbitor de limbi romanice – între care se numără şi pieţele principale Brazilia şi Argentina. Pe aceste pieţe, unde modelele pickup sunt considerate vehicule de agrement, utilizate frecvent graţie versatilităţii acestora, fiind una dintre cele mai căutate clase, capacitatea de a rula pe teren accidentat şi fiabilitatea oferite de Amarok vor reprezenta un argument important de cumpărare.

„Această denumire se potriveşte perfect cu caracteristicile modelului nostru pickup, care va impune noi standarde în clasa din care face parte. Am ales cu mare atenţie acest nume, care va fi utilizat la nivel mondial. Pentru că Amarok trebuie să conducă la asocieri pozitive pe toate pieţele internaţionale relevante şi să se impună încă de la lansarea pe piaţă în raport cu modelele concurente cunoscute“, subliniază Stephan Schaller, purtătorul de cuvânt al mărcii Volkswagen Autovehicule Comerciale.

Amarok  este primul pickup de acest gen realizat de un producător european important şi se confruntă la clasa modelelor de 1 tonă în special cu concurenţi asiatici. Cel de-al şaselea model realizat de marca Volkswagen Autovehicule Comerciale după Caddy, Transporter, respectiv Multivan şi Crafter, precum şi cele două modele comercializate exclusiv în America de Sud – Saveiro şi T2 este considerat o componentă importantă în strategia de dezvoltare a concernului Volkswagen şi permite Volkswagen să pătrundă într-un nou segment. Schaller: „AMAROK  conduce marca noastră într-o dimensiune nouă, cu valenţe internaţionale mai puternice. Volkswagen Autovehicule Comerciale îşi exprimă mândria că a creat, produce şi comercializează acest model cu importanţă deosebită pentru întregul concern, ceea ce permite o extindere concentrată a gamei de modele oferite pe plan mondial.“

Amarok de concepţie complet nouă va fi disponibil ca pickup cu cabină dublă şi tracţiune integrală. Ulterior va fi disponibilă şi versiunea cu o cabină simplă. Una dintre caracteristicile esenţiale, suplimentar faţă de tehnologia modernă, dar robustă, este reprezentată de motoarele economice şi designul actual al mărcii Volkswagen. Conceptul prezentat la IAA oferă o primă impresie asupra acestui model. Propulsia este asigurată de motoare turbodiesel (TDI) cu tehnologie Common-Rail de ultimă generaţie, puternice şi, în acelaşi timp, economice. Consumul şi nivelul de emisii al propulsorului Amarok vor impune noi standarde la clasa modelelor pickup.

Amarok va fi lansat pe piaţă în primăvara anului 2010, pentru început în America de Sud şi Centrală, ulterior fiind disponibil în Rusia şi Europa, precum şi în Africa şi Australia.

Informaţii suplimentare, precum şi imagini ale prototipului pickup şi un interviu cu Harald Schomburg, directorul de vânzări şi marketing la Volkswagen Autovehicule Comerciale, cu privire la denumirea acestui model sunt disponibile mai jos:

Întrebări adresate lui H. Schomburg cu privire la denumirea modelului

Domnule Schomburg, ce v-a inspirat acest nume şi care este explicaţia analogiei cu un lup?

Am căutat o denumire autentică, adaptată optim la caracteristicile modelului nostru pickup şi care să permită o aplicare la nivel mondial.

Amarok  este un autovehicul foarte puternic, robust şi fiabil, care se adaptează celor mai variate situaţii. Toate aceste caracteristici sunt specifice unui lup.

Modelul nostru pickup este ceva special, astfel încât am avut şi cerinţe deosebite pentru denumirea sa. Cred că am reuşit să satisfacem aceste exigenţe.

Cum se pronunţă denumirea şi aceasta justifică aceleaşi asocieri în întreaga lume?

Toate cele trei silabe sunt accentuate uniform.

Am optat în mod conştient pentru o denumire care să se regăsească fără probleme şi în spaţiul lingvistic romanic – ceea ce înseamnă, în special, în America de Sud. Pentru a garanta respectarea acestei cerinţe, toate pieţele principale au fost implicate intens în procesul de identificare a denumirii potrivite. Astfel, semnificaţia denumirii în limbile romanice „iubitorul de pietre“ se potriveşte perfect cu modelul nostru pickup.

Modelul se va numi Amarok pe toate pieţele sau vor exista şi excepţii?

Nu există un alt model Volkswagen care să fie comercializat pe un număr atât de mare de pieţe ca Amarok. Din acest motiv, prezenţa şi acceptarea pe plan mondial a denumirii au prezentat o importanţă deosebită. Nu sunt prevăzute excepţii.

Când va fi lansat pe piaţă acest model?

Vom începe lansarea pe piaţă în America de Sud. Premiera mondială va avea loc la finalul acestui an în Argentina. Astfel vom iniţia şi activităţile noastre pentru lansarea pe piaţă. Se estimează că Amarok va fi disponibil în America de Sud începând cu luna martie. În Europa, lansarea pe piaţă este prevăzută pentru vara anului 2010.

Hanovra / Bucureşti, 04.06.2009

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.