Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

MINI Paceman John Cooper Works prezentant in premiera la Bucuresti

Noul MINI Paceman John Cooper Works debutează la București în cadrul unui eveniment dedicat gamei MINI John Cooper Works.

În perioada 26-27 aprilie, în cadrul MINI John Cooper Works Days, clienți și pasionați ai mărcii au avut ocazia să descopere cele mai exclusive și sportive modele MINI – gama John Cooper Works. Într-o serie de exerciții care au pus în primplan calitățile dinamice, invitații au putut descoperi celebrul „go kart-feeling“ specific MINI.

Cu puteri între 211 CP și 218 CP, propulsate de motoare turbo cu tehnologie Twinscroll de 1,6 litri, modele care poartă numele faimosului designer de mașini de curse, John Cooper, reprezintă vârful de performanță din segment, neegalate de niciun alt model de serie. Manevrabilitatea este asigurată de designul cu roți amplasate în margini și console scurte, distribuția de mase și sistemul avansat de suspensie cu punte faţă cu combinată MacPherson și punte spate cu braţ central.

Evocând istoria puternică din spatele numelui „John Cooper”, imaginea evenimentului de la București a fost legendarul pilot de railuri finanlandez Rauno Aaltonen care, pilotând un Mini pregătit de John Cooper, reușea în 1967 a treia victorie a mărcii în Raliul Monte Carlo. Rauno Aaltonen deschidea un nou stil de pilotaj în lumea railurilor și avea să îți câștige renumele de „The Rally Professor”.

Instructorul și coordonatorul principal al evenimentului a fost tot un apreciat pilot de railuri, cu experiență în Campionatul Mondial, Claudiu David, singurul instructor român acreditat BMW și MINI Driving Experince, faimosul program de trainig de condus al BMW Group.

Evenimentul a marcat debutul pe piața din România al noului MINI Paceman John Cooper Works. Cel mai sportiv Paceman dispune de un propulsor de 218 CP și tracțiune integrală și este disponibil la un preț de 31300 Euro fără TVA.

Partener al evenimentului a fost GOODYEAR DUNLOP Tires România

Pentru a sublinia caracterul sportiv al eveniemntului, dar și pentru a readuce cât mai aproape de prezent istoria scrisă de modelele MINI echipat cu anvelope Dunlop în cursele de viteză, 8 dintre cele 14 modele MINI din cadrul evenimentului de la București au fost echipate cu anvelope DUNLOP, 4 fiind echipate cu Goodyear, iar 2 fiind prezentate cu echiparea originală DUNLOP.

La nivel internațional, DUNLOP furnizează anvelope pentru echipare originală pentru modelul Mini John Cooper Works Hatch R56. Anvelopele Dunlop livrate acestui model sunt RunOnFlat cu protecție suplimentară a jantei.

Pentru restul modelelor echiparea este Dunlop 205/45R17 84W SP SPORT 01 * ROF MFS și Goodyear 225/45R18 91Y EFFICIENTGRIP * ROF FP.

Despre MINI Paceman John Cooper Works

Cel de-al şaptelea model se alătură gamei de performanţă John Cooper Works, MINI John Cooper Works Paceman combină conceptul Sports Activity Coupé compact cu sistemul de propulsie şi tehnologia şasiului au la bază numeroşii ani de experienţă în motorsport. Este cel de-al doilea model John Cooper Works ce va fi echipat standard cu sistemul de tracţiune integrală MINI ALL4, pentru mai multă tracţiune şi stabilitate, precum şi mai multă agilitate în virajele abordate dinamic.

MINI John Cooper Works Paceman aduce, într-o manieră concentrată şi autentică, experienţa motorsport în segmentul compact premium; caroserie stil coupé, cu două uşi şi hayon mare: proporţiile puternice, liniile extinse dinamic şi particularităţile de design specifice John Cooper Works fac trimitere la calităţile sportive deosebite. Cea mai puternică versiune a motorului John Cooper Works din noua generaţie, cu patru cilindri şi o capacitate de 1,6 litri, turbocompresor twin-scroll, injecţie directă pe benzină şi gestiune complet variabilă a supapelor bazată pe tehnologia VALVETRONIC patentată de BMW Group, sistem sport de evacuare ca dotare standard.

Date tehnice

Motor pe benzină, cu patru cilindri, cu turbocompresor twin-scroll, injecţie directă şi gestiune complet variabilă a supapelor bazată pe tehnologia VALVETRONIC patentată de BMW Group.

Capacitate: 1.598 cmc, putere maximă: 160 kW/218 CP la 6.000 rpm, cuplu maxim: 280 Nm între 1.900 şi 5.000 rpm (cu funcţia Overboost: 300 Nm între 2.100 şi 4.500 rpm).

Acceleraţie (0-100 km/h): 6,9 secunde (transmisie automată: 6,9 secunde), viteză maximă: 226 km/h (transmisie automată: 224 km/h). Consum mediu în ciclul EU: 7,4 l/100 km (transmisie automată: 7,9 l/100 km), emisii CO2: 172 g/km (184 g/km).

Istoria MINI și John Cooper

MINI este mai mult decât un automobil. Este un obiect de cult, un fashion statement, pur britanic, personalizabil într-un număr nelimitat de opțiuni, cu o formă clasică, imediat recunoscută, cu inconfundabilul acoperiș în culoare contrastantă sau celebrele elemente de decor cu Union Jack, steagul Marii Britanii. Fascinează și inspiră, este deopotrivă ales de creatori de modă precum Mary Quandt sau Paul Smith, de muzicieni precum The Beatles sau de actori, de la Rowan Atkinson până la Steve McQueen.

Dar MINI înseamnă și tehnologie și sportivitate, acel bine cunoscut „go-kart feeling“, indisolubil asociat cu numele lui John Cooper, designerul de automobile de curse care a revoluționat lumea Formulei 1 cu primul monopost cu motor central. Acesta avea să transforme clasicul Mini într-un model cu adevărat sportiv care va domina lumea raliurilor în anii ’60. Se năștea Mini Cooper, un model care scria faima sportivă a mărcii cu nenumărate victorii în competiții importante. Acestea aveau să culmineze cu trei trofee la Railul din Monte Carlo în 1964, 1965 și 1967. Nume mari ale sportului cu motor au făcut performanță cu Mini: Paddy Hopkirk, Timo Mäkinen şi Rauno Aaltonen. În același timp, mulți viitori piloți de Formula 1 au debutat în cursele cu motor pe un Mini Cooper asemeni lui Niki Lauda, Graham Hill, Jackie Stewart, John Surtees, Jochen Rindt şi James Hunt.

Însă una dintre cele mai speciale victorii Mini în motorsport rămâne prima: în 1959 anul de debut al mărcii, Pat Moss, sora celebrului Stirling Moss, câștiga Mille Miglia National Rally. La trei ani distanță, tot Pat Moss scria prima victorie într-o competiție importantă: Raliul Lalelor în Olanda cu un Mini Cooper.

Din 2008, John Cooper Works a devenit un sub-brand MINI care definește cele mai performante și sportive modele din gamă. Toate cele 7 modele MINI au un reprezentant ultra peformant John Cooper Works. Același nume se regăsește și pe circuit, în raliuri sau în competițiile de rally raid, câștigând Raliul Dakar.

Bucuresti, 30.04.2013
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.