Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

Miele isi mentine ritmul de crestere si ajunge la o cifra de afaceri de 3,22 de miliarde de euro

· Evoluția vânzărilor a fost susținută de reînnoirea integrală a gamelor de electrocasnice de uz casnic

Miele, compania numărul unu în producția de echipamente electrocasnice premium la nivel mondial, raportează afaceri în creștere pentru anul fiscal 2013/2014, încheiat la 30 iunie 2014. Compania a realizat în această perioadă o cifră de afaceri de 3,22 de miliarde de euro, înregistrând o creștere de 2,2% față de anul fiscal anterior, echivalentul a 69 de milioane de euro. În aceeași perioadă, Miele a realizat investiții de 188 de milioane de euro și a ajuns la un număr de 17.660 de angajați.

Pentru anul fiscal 2014/2015, Miele și-a propus menținerea unei creșteri a cifrei de afaceri similare celor înregistrate în anii anteriori.

Anul fiscal 2013/2014 reprezintă pentru Miele perioada celor mai importante lansări de produse în istoria de peste 113 ani a grupului, cu reînnoirea tuturor gamelor de electrocasnice de uz casnic. Aceste lansări au susținut evoluția vânzărilor pe principalele piețe de desfacere ale companiei, afectate de condiții economice nefavorabile. O monedă europeană mai puternică în special pe aceste piețe a avut un efect vizibil asupra exporturilor. Prin urmare, creșterea cifrei de afaceri în euro, luând în considerare efectele cursului valutar, ar fi depășit pragul de 5%. În acest context, rezultatele financiare înregistrare de Miele sunt importante, potrivit lui Olaf Bartsch, membru în Consiliul de Administrație și Director de Finanțe și Administrație Miele.

În Germania, Miele a înregistrat o majorare a cifrei de afaceri cu 23 de milioane de euro, atingând 978 de milioane de euro, în creștere cu 2,4% față de anul precedent. Germania este principala piață de desfacere a companiei, cu o cotă, în creștere, de 30,6% în vânzările înregistrate la nivel global.

Optimism pe toate palierele de business

„Miele și-a asigurat premisele unei creșteri viitoare pe toate palierele de business: cifra de afaceri, volumul de vânzări, cota de piață, chiar și în condiții economice mai puțin favorabile,” declară Dr. Markus Miele, director executiv și coproprietar al companiei. Principalele argumente sunt strategia pe termen lung caracteristică filozofiei Miele, care pune pe primul plan calitatea produselor și beneficiile aduse clienților, precum și o creștere organică a facilităților proprii de producție și accesul la finanțare pentru investiții din capitaluri proprii. „Fără să resimtă presiunea unor împrumuturi şi fiind în continuare o companie independentă de familie, Miele are confortul de a lua decizii de investiţii şi de a-și dezvolta strategia fără a depinde de o a treia entitate,” declară Dr. Reinhard Zinkann, director executiv şi coproprietar Miele.

Miele îşi menţine cu succes rolul de lider în crearea unui mix echilibrat de beneficii pentru client şi protecţie pentru mediu, pe de-o parte, prin oferirea de soluţii viabile şi inteligente, şi, pe de altă parte, prin lansarea unor funcţii exclusive. Un punct forte pentru viitor al electrocasnicelor Miele este garanţia celor mai bune rezultate cu maximă eficienţă energetică.

Recunoaștere globală a calității

Calităţile produselor Miele sunt evidenţiate şi de rezultatele unui studiu realizat de organizația de protecție a consumatorilor Stiftung Warentest: Miele a câştigat în clasamentul celor mai bune produse la aproape toate categoriile relevante de electrocasnice, precum maşini de spălat rufe, mașini de spălat rufe cu uscător, uscătoare de rufe, aspiratoare cu vacuum, cuptoare, frigidere şi maşini de spălat vase.

Campania „Edition 111”, lansată odată cu aniversarea a 111 ani de istorie Miele în îngrijirea hainelor, se dovedeşte a fi cea mai de succes derulată până acum, cu vânzări pe segmentul maşinilor de spălat şi a uscătoarelor de rufe mai mari de 1 miliard de dolari din toamna lui 2012 şi până în prezent.

Pe segmentul electrocasnicelor de bucătărie şi a aspiratoarelor cu vacuum, Miele a înregistrat în prima jumătate a anului 2014 o creştere a cotei de piaţă în Europa de Vest, potrivit companiei de cercetare de piaţă GfK.

În continuare, Miele beneficiază de toate premisele unui parcurs de business de succes: menţinerea unui brand unic în portofoliu, poziţionarea globală în industria electrocasnicelor premium şi continuarea parteneriatelor cu distribuitori specializaţi, în măsură să le ofere clienţilor serviciile de calitate pentru care este recunoscut brandul Miele.

În acelaşi timp, Miele accesează noi canale de vânzări, precum online-ul. Fiind un brand premium, nu se concentrează pe acestea.

Reînnoirea gamei de produse

Lansarea la nivel global a noilor generaţii de produse Miele 6000 (electrocasnice incorporabile) şi W1/T1 (aparatură pentru îngrjirea şi spălarea rufelor) a avut efecte pozitive în vânzările companiei. Această tendinţă se va menţine şi pe viitor, pe măsură pe produsele vor fi introduse pe pieţe noi. În plus, primul aspirator-robot cu vacuum, Scout RX1, lansat în mai 2014, a avut vânzări peste aşteptări în majoritatea ţărilor în care este disponibil, inclusiv în Germania.

Mai mult, Miele a lansat o serie nouă de maşini de spălat şi uscătoare de rufe emblematice, cu funcţii suplimentare şi multe beneficii pentru consumator. Aceste modele au fost prezentate în cadrul salonului IFA Berlin 2014. Toate aspiratoarele Miele se relansează respectând legislaţia europeană privind etichetarea energetică, oferind în acelaşi timp beneficii suplimentare pentru consumatori.

SUA, China și Rusia, în topul celor mai performante piețe

În afara Germaniei, cifra de afaceri Miele a crescut cu 1,9%. Compania a raportat creşteri procetuale de două cifre pe pieţe strategice, precum SUA, China şi Rusia, în pofida unui schimb valutar negativ. Miele a raportat o creştere peste medie în Australia, a patra cea mai importantă piaţă de desfacere a companiei, după Germania, SUA şi Elveţia.

Într-o perspectivă optimistă, menţionăm că criza datoriilor în cele mai afectate ţări din sudul Europei nu s-a agravat în perioada analizată. La nivel global, compania Miele operează în mod direct în continuare în 47 de ţări şi este prezentă în alte 50 de ţări prin parteneriatele pe care le-a încheiat cu importatorii.

În pofida unui declin global la nivelul intenţiei de a investi, divizia Miele Professional a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri cu 3,9%, peste medie, până la 418 milioane de euro. Divizia de echipamente profesionale a contribuit cu 13% la cifra de afaceri totală realizată de Miele în anul fiscal 2013/2014. Dintre produsele acestei divizii, s-au remarcat maşinile de spălat vase pentru uz profesional cu cicluri rapide de funcţionare şi maşinile profesionale de spălat rufe, gamă ce a aniversat 90 de ani de la lansare, precum şi tehnologia medicală.

Număr record de angajați

La finele anului fiscal 2013/2014, Miele avea un număr de 17.660 de angajaţi la nivel global, cu 409 mai mulţi comparativ cu anul precedent. Cei mai mulţi dintre aceștia lucrează în Germania, adică 10.411 de persoane.

Investiţiile Miele din acelaşi an fiscal se ridică la aproximativ 188 de milioane de euro, cu 25 de milioane mai puţin raportat la sumele investite în anul anterior, când Miele a lansat cele mai multe produse şi tehnologii innovative din istoria companiei şi a atins maximum de investiţii realizate într-un an.

Obiectivele de investiţii pentru ultimul an fiscal au presupus modernizarea şi echiparea facilităţilor de producţie, noi spaţii de birouri şi extinderea depozitului central de mărfuri de la Gütersloh. Investiţiile în creşterea capacităţii spaţiilor logistice de la Gütersloh vor continua şi în anul fiscal 2014/2015.

La nivel de management, Miele a anunţat la 1 august că va avea un nou director de Marketing şi Vânzări. Dr. Axel Kniehl, fost vice preşedinte în cadrul Whirlpool Corporation şi CEO Bauknecht, îl înlocuiește pe Heiner Olbrich, care se va retrage din motive personale începând cu 30 septembrie 2014.

Bucuresti, 17.09.2014
{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *