Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Michelin le ofera tinerilor soferi o experienta unica pe Facebook:

Michelin

concursul de educatie rutiera Tom European Tour

Adoptând o abordare originală asupra securităţii rutiere, Grupul Michelin a organizat un concurs pe Facebook pentru tinerii şoferi. Victime principale ale accidentelor rutiere, tinerii, sunt de două ori mai predispuşi să fie implicaţi în accidente decât şoferii mai vârstnici şi mai experimentaţi. În fiecare an, în Uniunea Europeană sunt ucişi, în medie, aproape 5000 de tineri cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani1. În acelaşi timp, din moment ce aproape 80% dintre tinerii europeni cu vârsta cuprinsă între 16 şi 24 de ani folosesc în mod curent platformele de socializare online2, Facebook reprezintă o alegere logică pentru creşterea gradului de conştientizare asupra securităţii rutiere.

Numit Tom European Tour, jocul îi invită pe tinerii care conduc – sau învaţă să conducă – să călătorească, în pielea unui personaj virtual numit Tom, prin 7 ţări. Astfel, din 17 aprilie până pe 8 iunie 2012, utilizatorii pot urmări şi împărtăşi cu ceilalţi aventurile lui Tom prin Marea Britanie, Franţa, Germania, Polonia, Ungaria, România şi Spania. În fiecare etapă a călătoriei, participanţii vor răspunde la întrebări sau vor lua parte la un joc care va atinge principalele aspecte ale securităţii rutiere, precum respectarea semnelor de circulaţie şi a legislaţiei rutiere, anticiparea riscurilor, păstrarea vigilenţei, respectarea limitei de viteză, consumarea băuturilor în timpul condusului şi adaptarea la condiţiile meteorologice. Participanţii cu cel mai bun scor vor primi, simbolic, un permis de conducere pentru fiecare ţară vizitată. Câştigătorul jocului va fi ales în urma unei trageri la sorţi şi va primi un Citroën C1.

Aventura este special creată pentru a-i învăţa pe tineri reflexele şi comportamentul corect la volan, dar şi pentru a permite schimbul şi împărtăşirea de opinii de-a lungul Europei. Traversarea Europei împreună cu Tom le va oferi tinerilor oportunitatea de a învăţa mai multe despre regulile cheie de circulaţie, dar şi elemente specifice ale fiecărei ţări, încurajându-i astfel să trateze cu mai multă seriozitate securitatea rutieră.

Iniţiativa face parte din proiectul european ROSYPE (ROad Safety for Young People in Europe = Securitate Rutieră pentru Tinerii din Europa), care a fost lansat şi coordonat de Grupul Michelin cu sprijinul Comisiei Europene. Scopul proiectului este de a creşte gradul de conştientizare pentru siguranţa rutieră printre 730.000 de tineri europeni, cu vârste cuprinse între 6 şi 25 de ani, în 3 ani de zile. Proiectul se bazează pe un proces de învăţare continuă, prin care securitatea rutieră este învăţată treptat şi adaptată diferitelor etape ale vieţii. Pentru fiecare grupă de vârstă este adoptată o abordare specifică:
· De la 6 la 12 de ani: Descoperirea mobilităţii
· De la 13 la 16 de ani: Cunoaşterea străzii
· De la 17 la 25 de ani: Responsabilitatea şofatul

ROSYPE favorizează experimentarea bunelor practici de condus, favorizând astfel experienţa vieţii de zi cu zi în locul cunoştinţelor abstracte, teoretice.

În fiecare an sunt desfăşurate peste 30 de programe educaţionale în 15 ţări europene3. De exemplu în Franţa, Italia şi Ungaria, copiii învaţă legile de bază ale traficului şi importanţa purtării căştii de protecţie pe bicicletă. În Germania, Spania, Polonia şi Marea Britanie, Michelin foloseşte un simulator de condus pentru a atrage atenţia tinerilor asupra pericolului de a conduce cu anvelope uzate sau depresurizate şi pentru a promova o atitudine responsabilă la volan.

Proiectul ROSYPE reflectă angajamentul Michelin de a susţine o mobilitate durabilă care este mai sigură pentru toată lumea, în special pentru tineri care reprezintă şi cel mai vulnerabil grup demografic.

Descoperiţi jocul Tom European Tour pe www.facebook.com/tomeuropeantour.

Iniţiative parte din proiectul ROSYPE în România:
· Michelin Junior Bike este un eveniment care are ca scop sporirea gradului de conştientizare a siguranţei rutiere a copiilor cu vârste cuprinse între 4 şi 11 şi părinţii lor, în special printr-un obicei de bază şi de importanţă crucială: purtarea căştii de protecţie atunci când merg cu bicicleta. Michelin Junior Bike s-a organizat în 2011 în Ploieşti, în 2010 în Zalău şi în 2004 şi 2005 în Bucureşti, având peste 5000 de participanţi la toate cele 4 ediţii.
· Proiectului de educaţie rutieră «Eu şi strada!» este organizat în Zalău de către liceul «Gheorghe Şincai» în colaborare cu Poliţia Zalău şi Michelin Zalău. Scopul proiectului «Eu şi strada!» este cunoaşterea şi aplicarea regulilor de circulaţie pentru pietoni şi biciclişti şi reducerea numărului de accidente rutiere în care sunt implicaţi tinerii. Evenimentele din această ediţie se vor desfaşura în perioada februarie – iunie 2012 şi se adresează elevilor claselor IX-XII ai liceului «Gheorghe Şincai» din Zalău.
· Campania de educaţie rutieră «RESPECTĂ VIAŢA! ROAD SAFETY» este organizată de Michelin România împreună cu Societatea Studenţilor în Medicină din Bucureşti (SSMB). Campania şi-a dorit să-i responsabilizeze pe copiii din grădiniţele şi şcolile din Bucureşti implicându-i într-o serie de jocuri tematice privind educaţia şi siguranţa rutieră.
· În perioada 10 – 25 mai 2012 se desfăşoară concursul de desene pe tema siguranţei rutiere «Copilul tău desenează şi Michelin îl premiază» şi se adresează copiilor între 4 şi 11 ani din şcolile din Bucureşti şi din Ilfov înscrise în program. (ataşat posterul concursului)
· «Zilele Siguranţei Rutiere Michelin» se desfăşoara în perioada 15 – 16 mai la uzina Michelin Floreşti Anvelope (Prahova), 17 – 18 mai în parcul de la Politehnică (Bucureşti), 19 – 20 mai în parcul Herăstrau, intrarea pavilionului H (Bucureşti) şi pe 22 – 23 mai pe Platoul de Marmură din Zalău. În cadrul acestor evenimente, Michelin a pregătit mai multe spaţii dedicate edutaţiei privind siguranţa rutieră precum: Academia de Siguranţă Rutieră, Curs de Prim Ajutor, Atelier de Conducere Defensivă, Şcoala Auto Michelin, Istoria Siguranţei Michelin, Simulatorul de Presiune şi Verifică Presiunea. (ataşat posterele evenimentelor)

Informaţii despre întreaga gamă a iniţiativelor ROSYPE sunt disponibile pe //rosype.michelin.eu.

1 //ec.europa.eu/transport/road_safety/pdf/statistics/2010_age.pdf.
2 Eurostat: //epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_PUBLIC/4-14122010-BP/EN/4-14122010-BP-EN.PDF.
3 Austria, Belgia, Republica Cehă, Finlanda, Franţa, Germania, Italia, Ungaria, Olanda, Polonia, România, Slovacia, Slovenia, Spania şi Marea Britanie.

Bucuresti, 14.05.2012

{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.