Creşterea cea mai mare s-a înregistrat pe zona de cash (retail / fee-for-service), în timp ce pe segmentul decontărilor cu CNAS veniturile au stagnat
MedLife, liderul pieţei serviciilor medicale private din România (după cifra de afaceri şi fluxul de pacienţi), a înregistrat în primul semestru al acestui an o cifră de afaceri în valoare de 23,8 milioane euro, în creştere cu 37% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2010, când valoarea cifrei de afaceri a fost de 17,35 milioane euro.
Creşterea veniturilor înregistrate în primele 6 luni din 2011 vine pe fondul investiţiilor susţinute pe segmentul de retail (fee-for-service), dar şi a achiziţiilor şi noilor investiţii greenfield derulate în ultimele 12 luni. Printre cele mai importante proiecte în acest sens se remarcă: lansarea unei noi linii de business – farmaciile PharmaLife, achiziţia pachetului majoritar de acţiuni a două entităţi medicale importante din ţară – PDR Brașov şi Genesys Medical Clinic, Arad, deschiderea Hyperclinicii MedLife Titan şi a Spitalului de Pediatrie MedLife, prima unitate de acest tip din Europa Centrală şi de Est.
„Primul semestru al acestui an a reprezentat pentru MedLife o perioadă de investiţii strategice, orientate în special către piaţa privată, independent de posibilităţile financiare accesate în parteneriat cu statul – de altfel, ponderea veniturilor înregistrate în baza fondurilor obţinute de la CNAS în structura cifrei noastre de afaceri reprezintă sub 8%, urmând ca acest procent să continue să se diminueze până la sfârşitul anului curent, în corelare cu noile măsuri legislative/ordine ale Ministerului Sănătăţii şi ale CNAS. Este de menţionat faptul că deşi aceste măsuri ale autorităţilor ne afectează direct veniturile, suntem multumiţi de această iniţiativă prin care se stipulează pentru prima dată obligativitatea păstrării uniformităţii în aplicarea acestora, fapt ce va conduce implicit la inexistenţa unor contracte semnate prin negociere directă, prin urmare la o transparenţă mai mare. Aceasta va constitui un avantaj competitiv major pentru firmele din domeniu care au un procent mic din cifra de afaceri cu statul român, prin urmare MedLife va fi prima avantajată în consolidarea cotei de piaţă, respectiv şi a poziţiei de lider pe piaţa din România”, a declarat Mihail Marcu, Preşedinte CA MedLife.
MedLife a înregistrat în primul semestru din 2011 un număr total de peste 475 mii de pacienți, numărul mediu al pacienţilor care accesează zilnic serviciile de ambulatoriu fiind de peste 4000 persoane.
Potrivit reprezentanților MedLife, segmentul de retail (fee-for-service) are o pondere de 66% din valoarea totală a cifrei de afaceri a companiei din primul semestru, acesta înregistrând o creștere în valoare absolută de 48% față de aceeași perioadă a anului trecut. Pe segmentul abonamentelor corporate, MedLife a reusit să îşi consolideze poziția de lider în special prin atragerea clienților deserviți anterior de concurență, în condiţiile în care această piaţă se află încă în scădere. Rezultatele din primele 6 luni arată că 500 de companii noi şi respectiv 20.000 de abonaţi au ales serviciile MedLife.
În semestrul al doilea, MedLife va accelera puternic investiţiile. Astfel, reprezentanţii companiei vor inaugura oficial două noi unităţi spitaliceşti în Bucureşti şi în ţară, vor da în exploatare un Centru de Excelenţă în Dermatologie parte a Hyperclinicii MedLife Băneasa şi vor extinde lanţul PharmaLife cu alte 4 unităţi.