Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

mediaTRUST prezinta topul celor mai citate surse media in presa scrisa

Mediatrust

Hotnews.ro, Realitatea TV şi Antena 3 sunt cele mai citate surse media în presa scrisă, potrivit mediaTRUST. Raportul este realizat pe baza a 438 de materiale referitoare la publicaţii tipărite, online, posturi radio şi TV, care au apărut în perioada 01 – 31 mai 2013 în presa tipărită.

Prezenţă constantă pe primele locuri în clasament, Hotnews.ro a înregistrat 48 de menţiuni, în luna mai, fiind cea mai citată sursă media.

Postul de televiziune Realitatea TV ocupă locul doi în top, cu 35 de menţiuni, urmat îndeaproape de Antena 3 şi rtv.net, fiecare cu câte cu 33 de menţiuni. Sport.ro a urcat de pe locul 11, în luna aprilie, pe locul 5 în topul general actual, cu 31 de menţiuni. Pro TV ocupă locul şase, cu 29 de menţiuni, urmat de B1 TV, cu 23 menţiuni şi Ziare.com, cu 21.

România Liberă este, pentru a doua lună consecutiv, cea mai citată publicaţie print, cu 8 menţiuni. Locul doi este ocupat de Ziarul Financiar care a înregistrat 7 menţiuni, iar pe locul trei se află publicaţia Forbes, la egalitate cu Evenimentul Zilei, fiecare înregistrând câte 6 menţiuni.

În topul mediaTRUST se mai găsesc Libertatea (5 menţiuni), Adevărul (4), Click (4), Capital şi Jurnalul Naţional, fiecare cu câte 3 menţiuni.

În clasamentul celor mai citate posturi de televiziune, Realitatea Tv revine pe primul loc, cu 35 de menţiuni, urmat de Antena 3, cu 33 de menţiuni. Surpriza lunii mai este Sport.ro, care a înregistrat 31 de menţiuni, depăşind astfel posturile ProTV (29 menţiuni) şi B1 TV (23 menţiuni).

România TV coboară de pe locul doi, ocupat în luna aprilie, pe locul 6, cu 19 menţiuni, urmat de Kanal D (14 menţiuni), Antena 1 şi TVR 1, fiecare cu câte 6 menţiuni.

La categoria posturi de radio, Europa FM conduce topul, cu 6 menţiuni. Kiss FM, Radio ZU şi Pro FM au înregistrat fiecare câte o menţiune.

Hotnews.ro conduce şi la categoria celor mai citate portaluri online, cu 48 de menţiuni. Rtv.net este pe locul doi, cu 33 de menţiuni. Ziare.com a urcat pe locul trei, comparativ cu luna anterioară când ocupa locul cinci, înregistrând 21 de menţiuni. Realitatea.net ocupă poziţia a patra, cu 16 menţiuni, urmat de Libertatea.ro, Evz.ro şi Wowbiz.ro, fiecare cu câte 8 menţiuni.

Ziarul Financiar şi Capital.ro sunt cele mai citate publicaţii de business, fiecare înregistrând câte 7 menţiuni. Money.ro a înregistrat 6 menţiuni, la egalitate cu Forbes, ocupând astfel al doilea loc în clasament. Următoarea publicaţie este Zf.ro cu 4 menţiuni. Alte publicaţii de business prezente în top sunt Capital (3 menţiuni), Wallstreet.ro (2 menţiuni), Money Channel (2 menţiuni) şi Money Magazine (1 menţiune).

Citările surselor media s-au făcut în materiale care au avut ca principale subiecte: politica internă, viaţa mondenă, sportul, economia, sistemul juridic, etc.

Metodologie

Studiul “Cele mai citate produse media din Romania” oferă informaţii cu privire la numărul citărilor unor produse în media (print), fără a include şi agenţiile de presă. Cercetarea a fost realizată în perioada 01 -31 mai 2013.

Analiza include toate materialele din presa tipărită care au citat diferite media (publicaţii print, online, radio şi TV). Raportul include publicaţii care fac referire la articole, comentarii ţi declaraţii ce au apărut în diferite media, cu condiţia ca acestea să nu fie review-uri sau reprintări din alte media. Publicaţiile incluse în raport pot fi recunoscute după următoarele forme:
O declaraţie se află între ghilimele şi sursa este menţionată, în fraze care arată astfel: “Joi, Libertatea a scris că…”/ “jurnaliştii de la Adevarul au notat că…”/ “Radio România Actualităţi informează despre…”/ “în interviul de la Antena 3 X a spus că…”/ “potrivit unui studiu condus de saptămânalul Capital…”
Principalul criteriu conform căruia un anumit material poate fi acceptat, constă în referirea directă asupra unui articol, a unei declaraţii sau a unui comentariu publicat în alt ziar (print sau online) sau la un post de radio/TV.

Suma referirilor la anumite ziare sau posturi radio/TV nu include citările mutuale (ale publicaţiilor care fac parte din acelaşi trust):
Adevarul Holding, Biz Age, Cancan Media, Editura Evenimentul Zilei şi Capital, Media Sud Management, Editura Intact, Ringier Romania, M&C Strategy Development, Media Gamma Publishers, Mediafax Group, Intact Interactive, Intact Media Group, Antena TV Group, Antena 3, Ad Evolution, Hotnews.ro, Q2M, Internet Corp, Europe Development International, Grupul Media Camina, Radio XXI, Societatea Romana de Radiodifuziune, PRO TV, Lagardere, Realitatea Media, SBS Broadcasting Media, RCS&RDS, B1 TV Channel, Dogan Media International, Clas Media, Oglinda Television, Societatea Română de Televiziune

Dacă o referire la acelaşi ziar, post radio/TV, portal a apărut de mai multe într-un material, dar în diferite contexte, multiplicitatea citării, nu cea a referirilor la alt mediu, s-a luat în considerare în analiza finală.

Raportul nu include materiale care:
– fac referire la profilul de business al unui mediu particular sau includ informaţii care reprezintă comentarii ale jurnaliştilor, fără ca acestea să fie corelate cu ceea ce este scris în articolele respective;
– se referă la presa străină;
– sunt numite referinţe proprii – un ziar/post face referire la propriile sale informaţii sau articole, sau la cele din publicaţii aparţinând aceluiaşi trust;
– au fost publicate într-un ziar, al cărui conţinut cuprinde materiale republicate în alte ziare;
– citează publicaţii neactualizate (mai vechi de 3 ani), sau care se referă la media care nu mai există;
– se referă la informaţii de pe site-urile unor companii şi organizaţii;
– sunt repetiţii ale aceloraşi programe de la un anumit post TV sau radio;
– fac referire la filme difuzate de posturile de televiziune;
– sunt comentarii despre o fotografie sau o copertă
– sunt review-uri publicate în presă sau difuzate la TV sau radio.

Studiul nu include informaţii care provin de la agenţiile de presă: Mediafax, NewsIn şi Agerpres.

Analiza include 13 publicaţii tipărite (Adevărul, Biz, Business Magazin, Capital, Click, Curierul Naţional, Evenimentul Zilei, Forbes, Jurnalul Naţional, Libertatea, Money Express, România Liberă, Ziarul Financiar), posturi TV ( Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, Money TV.ro, N24 Plus, OTV, Prima TV, PRO TV, Realitatea TV, TVR 1, TVR 2), radio-uri (Bucureşti FM, Europa FM, Guerilla FM, Kiss FM, Magic FM, PRO FM, Radio 21, Radio ZU, Realitatea FM, Radio România Actualităţi) şi site-uri (adevarul.ro, antena1.ro, antena2.ro, businessmagazin.ro, cancan.ro, capital.ro, click.ro, curierulnational.ro, dailybusiness.ro, evz.ro, gandul.info, hotnews.ro, jurnalul.ro, libertatea.ro, moneyexpress.ro, paginademedia.ro, realitatea.net, romanialibera.ro, rtv.net, stirileprotv.ro, wall-street.ro, zf.ro, dcnews.ro, ziuanews.ro, ziare.com).

Detalii privind monitorizarea sunt disponibile pe www.mediatrust.ro.

Bucuresti, 28.06.2013
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.