Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Mazda anunță o nouă viziune pe termen lung în ceea ce privește tehnologia – Sustainable Zoom-Zoom 2030

Mazda logo

• Compania anunță SKYACTIV-X, primul motor pe benzină din lume care va folosi aprindere prin compresie

Hiroshima/București, 8 august 2017. Mazda Motor Corporation a prezentat astăzi “Sustainable Zoom-Zoom 2030”, o nouă viziune pe termen lung în materie de dezvoltare tehnologică, care are ca țintă anul 2030. Ca parte din noua tehnologie menită să permită realizarea acestei viziuni, compania a anunțat planurile de a introduce un motor de generație viitoare, denumit SKYACTIV-X, în 2019. SKYACTIV-X va fi primul motor comercial pe benzină care va folosi aprinderea prin compresie.*

Sub conceptul original al viziunii “Sustainable Zoom-Zoom”, anunțate în 2007, compania a făcut eforturi să ofere atât plăcerea de a conduce, cât și performanțe de mediu și de siguranță remarcabile. Având în vedere schimbările rapide ce au loc în industria auto, noua viziune oferă o perspectivă pe termn lung și arată cum Mazda va folosi plăcerea de a conduce, sentimentul fundamental de atracție față de automobile, pentru a ajuta la rezolvarea problemelor cu care se confruntă oamenii, planeta și societatea.

Mazda logo

1. Sustainable Zoom-Zoom 2030

Mazda crede că misiunea sa este să facă posibilă o planetă mai frumoasă și să îmbogățească viețile oamenilor, dar și societatea. Compania va continua să caute modalități să inspire oamenii prin valorile integrate în mașini.

Pământul

Prin inițiative de conservare, să creăm un viitor sustenabil în care oamenii și mașinile coexistă cu o planetă frumoasă și prosperă.

Abordarea Mazda

• Extinderea măsurilor pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon din perspectivă “weel-to-wheel”, având în vedere emisiile pe parcursul întregului ciclu de viață al vehiculului.
• Stabilirea ca obiectiv a reducerii mediei “well-to-wheel” a emisiilor de dioxid de carbon ale companiei la 50% din nivelul din 2010 până în 2030 și atingerea unei reduceri cu 90% până în 2050.
• Atingerea acestor obiective cu ajutorul unei politici ce prioritizează măsuri de eficientizare pentru emisii mai curate, care se aplică în viața de zi cu zi.
• În concordanță cu această politică, se vor continua eforturile de a optimiza motorul cu ardere internă, care va propulsa majoritatea automobilelor la nivel global pentru mulți ani de acum înainte și, în consecință, poate avea cea mai mare contibuție la reducerea emisiilor de dioxid de cabon, și combinarea rezultatelor cu tehnologii electrice eficiente.
• Din 2019, lansarea de vehicule electrice și alte tehnologii electrice de mobilitate în regiuni care utilizează o pondere mare de energie din surse regenerabile sau restricționează anumite vehicule pentru a reduce poluarea aerului.

Societatea

Crearea unui sistem care să îmbogățească viețile oamenilor prin oferirea unei mobilități nelimitate, oriunde se află, cu ajutorul mașinilor și a unei societăți care oferă siguranță și elimină grijile.

Abordarea Mazda

• Dezvoltarea de tehnologii de siguranță mai avansate sub filosofia Mazda Proactive Safety, în direcția eliminării accidentelor din trafic.
• Îmbunătățirea în continuare a elementelor fundamentale de siguranță, cum ar fi poziția corectă la volan, așezarea pedalelor și vizibilitatea, și standardizarea acestora la toate modelele.
• Promovarea în continuare a standardizării echipamentelor avansate de siguranță i-ACTIVESENSE, care ajută șoferii să recunoască și să evalueze posibile pericole; în plus față de Japonia, unde deja devin standard, aceste tehnologii să devină gradual obișnuință și în alte piețe, cu începere din 2018.
• Începerea testării pentru tehnologii de condus autonom, aflate în curs de dezvoltare în concordanță cu Mazda Co-Pilot Concept** în 2020, cu scopul ca sistemul să devină standard pe toate modelele până în 2025.
• Utilizând tehnologii de conectare, sa creăm un nou model de business, care le permite posesorilor auto să asigure suportul necesar oamenilor în zone depopulate și celor greu deplasabili.

Oamenii

Să creștem starea de bine a clienților cu satisfacția faptului că protejează planeta și contribuie la societate printr-o mașină care oferă cu adevărat plăcerea de a conduce

Abordarea Mazda

• Să țintim o senzație Jinba-ittai îmbunătățită, care va elibera potențialul oamenilor și îi va revitaliza mental.
• Plecând de la conceptul de a “insufla viață mașinii”, linia de design KODO va evolua în continuare pentru a duce designul auto la un nivel de artă, care generează emoție tuturor celor ce îl observă.

2. Motoare SKYACTIV-X de generație viitoare

Inovații tehnologice

• SKYACTIV-X este primul motor comercial pe benzină din lume care folosește aprinderea prin compresie, în interiorul său amestecul de aer și combustibil aprinzându-se spontan prin compresia pistonului.
• Metoda nouă de combustie, denumită Spark Controlled Compression Ignition, a surmontat două probleme care împiedicau comercializarea motoarelor pe benzină cu aprindere prin compresie: maximizarea zonei în care aprinderea prin compresie este posibilă și obținere unei tranziții ușoare între aprindere cu scânteie și cea prin compresie.

Detalii

• Această nouă metodă de combustie patentată combină avantajele motoarelor pe benzină și diesel pentru a obține performanțe de mediu, putere și accelerație remarcabile.
• Aprinderea prin compresie și un compresor montat pentru a îmbunătăți economia de combustibil livrează un răspuns superior al motorului și cresc cuplul cu 10-30 de procente față de generația actuală de motoare pe benzină SKYACTIV-G***.
• Aprinderea prin compresie permite o ardere cu amestec foarte sărac**** care îmbunătățește eficiența motorului cu până la 20-30 de procente față de generația curentă SKYACTIV-G și cu până la 35-45% față de motorul Mazda pe benzină cu aceeași cilindree din 2008.
• Cu o eficiență ridicată pe o plajă largă de rotații și nivele de sarcină, motorul permite mai multă flexibilitate în selectarea vitezelor, oferind atât economie de combustibil cât și performanțe de condus superioare.

Privind înainte, Mazda speră să contribuie la crearea unui viitor în care oamenii, planeta și societatea pot coexista cu mașinile, pentru a le îmbogăți oamenilor viețile prin experiențele date de posesia unei mașini ce sărbătorește condusul, și pentru a deveni un brand cu care clienții simt o conexiune emoțională puternică.

* Din august 2017. Conform testelor proprii.
** Conceptul tehnologic propriu Mazda de condus autonom, centrat pe șofer. Oamenii care se bucură de condus în timp ce sunt energizați mental și psihologic. Totodată, mașina “conduce” cu un control ferm al mișcărilor șoferului și al mașinii. În situații neașteptate, cum ar fi o pierdere subită a cunoștiinței, mașina va prelua controlul, va contacta serviciile de urgență și va conduce în siguranță până le cea mai apropriata locație.
*** Motorul este încă în dezvoltare și cifrele se pot modifica.
**** O situație în care raportul de benzină la aer este redusă la un nivel care nu ar aprinde motorul în cazul unuia ce utilizează scânteie.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.