expoplast Sibiu 2019

Masina Auto Union Type C cu pedale

Omagiu adus erei curselor auto din trecut

    * Audi lansează din nou Type C cu pedale
    * Ediţie limitată pentru colecţionari, cu numai 999 maşini produse
    * Vârful de lance al colecţiei de articole de la quattro GmbH

O caroserie făcută din aluminiu, finisaje de piele lucrate manual şi un design extraordinar – vehiculul are darul de a-l trimite în extaz pe Hubert Waltl, directorul atelierelor Audi, atunci când priveşte noua creaţie: "Această maşină este ceva cu totul special". Şi, într-adevăr, maşina din faţa lui nu este una obişnuită – este Auto Union Type C cu pedale, pe care AUDI AG o aduce pe piaţă ca o noutate absolută. Nici un alt producător de automobile nu a mai oferit o maşină cu pedale construită aşa de amănunţit şi la un asemenea standard. Cum a avut Audi această idee? "Am avut nevoie de un punct de atracţie pentru colecţia noastră, care să transmită mesajul mărcii şi, în acelaşi timp, este suficient de spectaculos pentru a atrage destui cumpărători", a declarat Katharina Wicker, director de design pentru articolele lifestyle Audi. Şi acesta a fost modul în care a venit ideea de a concepe o maşină cu pedale care să reflecte istoria companiei încă de la prima impresie. Modelul Type C destinat Grand Prix-urilor a oferit genele cele mai potrivite pentru a realiza proiectul. "Săgeţile Argintii" Auto Union au dominat lumea curselor din 1936, totalizând zece victorii în diferite Grand Prix-uri. În plus, Type C este unul din cele mai bine vândute modele de epocă în gama de miniaturi Audi. Maşina cu pedale va fi o piesă de expoziţie pentru fanii "în creştere" ai mărcii.

Realizarea maşinii a necesitat un volum ridicat în ceea ce priveşte cunoştinţele tehnice şi cele de creativitate. Pentru început, cât de mare poate fi făcută o maşină cu pedale? Cât de exact poate fi respectat originalul pentru a demonstra calitatea şi măiestria adevăratului Audi? Care sunt materialele cele mai potrivite pentru a sublinia valorile mărcii Audi – rafinament, pregoresivitate şi sportivitate? "Cea mai mare provocare a fost transpunerea unui model istoric într-unul cu pedale, pentru copii, dar care să respecte cât mai exact originalul", povesteşte Achim Badstübner, director al studioului de design din München, cel care a creat primele schiţe. Cei responsabili pentru acest proiect au decis să construiască un model la scară 1:2 pentru a oferi destul spaţiu chiar şi pentru piloţi care au o înălţime de până la 1,35 metri.

Schiţele tehnice au fost produse chiar în atelierele Audi. Şi pentru a respecta conceptul "design creat de Audi, produs de Audi", unelte şi dispozitive speciale au fost concepute cu scopul de a realiza maşina cu pedale tot în atelierele Audi. În total, modelul pentru copii este compus din peste 900 de părţi distincte. Maşina dispune de frâne hidraulice cu două discuri, iar viteza este controlată printr-un arbore cu şapte trepte, cu funcţie de frânare pe spatele pedalei. Alte aspecte tehnice includ carcasa din aluminiu şi caroseria din panouri de aluminiu care, precum la modelele reale Audi, simbolizează experienţa mărcii în domeniul designului ultrauşor. Scaunele, cadrul şi volanul au fost tapiţate în piele de un producător de genţi, ca şi la Audi TT, în timp ce spiţele elegante ale volanului sunt individualizate. Şi pentru că maşina cu pedale caută să refacă, sub diferite aspecte, bolidul de curse din anii ’30, volanul poate fi scos pentru a uşura accesul şi ieşirea din cockpit, la fel ca la versiunea originală.

Prototipul maşinii cu pedale a fost prezentat publicului pentru prima dată la Salonul Auto de la Paris, în toamna anului 2006. Vizitatorii au fost fascinaţi încă de la prima vedere. "Multă lume a dorit să cumpere chiar modelul expus în stand!", îşi aminteşte Katharina Wicker.

Maşina cu pedale, care va fi produsă într-o serie de numai 999 unităţi şi care este mai mult decât un simplu model exclusivist de colecţie, a fost o bucurie de nedescris pentru toţi cei implicaţi în proiect. "Mi-am reamintit de anii copilăriei. Şi nu am fost singurul care mi-am redescoperit instinctul acesta", a spus, vădit încântat, Hubert Waltl, directorul atelierelor Audi. Achim Badstübner a fost de asemenea încântat de succesul proiectului: "Toată lumea a pus mult suflet în realizarea acestei maşini cu pedale. Iar aceasta este o mândrie pentru noi toţi".

Bucuresti, 14.08.2007

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *