Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Martie 2011 – 30 milioane de Euro investiti in publicitate in presa scrisa

In luna Martie 2011 publicitatea din presa scrisa a totalizat aprox. 30 milioane Euro (valoare estimata la preturile de lista), cu peste 22% mai mare fata de luna februarie 2011, conform ultimelor rezultate publicate de BRAT. 38% din aceasta suma o reprezinta promovarea unor produse media sau evenimente culturale, iar 11% o constituie valoarea anunturilor de mica publicitate. Majoritatea investitiilor sunt atrase de catre publicatiile platite, aprox. 80% din total, publicatiile distribuite gratuit beneficiind de 20% din sume.

Serviciile de comunicatii mobile au beneficiat de cele mai mari sume investite in publicitatea din presa scrisa, aproximativ 9% din totalul investitiilor. Alaturi de acestea, in topul produselor sau serviciilor promovate se situeaza: automobilele (7%), bauturile alcoolice (5%), serviciile bancare (5%), produsele pentru ingrijirea fetei (3%). Clientii care au investit cele mai mai mari sume in publicitate sunt: Vodafone, Orange, Heineken Romania, Loreal, Beiersdorf AG.

Considerand doar sumele investite in publicitatea comerciala, fara promovarea evenimentelor sau a unor produse media, cotidienele generaliste si cele de sport au insumat 20% din totalul sumelor investite, acestea fiind publicatiile cu cele mai mari investitii in publicitate, urmate de publicatiile economice, revistele adresate femeilor si tabloide.

Gazeta Sporturilor este singura publicatie care a depasit 1 milion de Euro (ratecard) din publicitate in luna Martie 2011. In topul publicatiilor pentru luna martie 2011 se gasesc: Adevarul de seara Bucuresti, Ziarul Financiar, Adevarul si Romania Libera. Dintre reviste, publicatiile cu cele mai mari investitii sunt: Cosmopolitan, Elle, The One, Sapte Seri Bucuresti, Business Magazin, Ciao!.

Studiul de Monitorizare a Investiilor in Publicitate pentru Presa Scrisa (MIPPS) se realizeaza in cadrul BRAT incepand cu ianuarie 2011. In luna martie 2011 au fost monitorizate un numar de 202 publicatii tiparite, apartinand a 57 de editori. Acces la rezultatele monitorizarii au in prezent 13 agentii de publicitate si 2 regii de publicitate.

Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) este o asociatie constituita in scopul masurarii si verificarii independente si obiective a performantei produselor media. In cei 12 ani de existenta BRAT a devenit recunoscut ca reperul pietei de publicitate pentru presa scrisa si mediul online in ceea ce priveste rezultatele de audienta, tirajul publicatiilor sau traficul siteurilor web.

Bucuresti, 12.04.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.