expoplast Sibiu 2019

Martie 2011 – 30 milioane de Euro investiti in publicitate in presa scrisa

In luna Martie 2011 publicitatea din presa scrisa a totalizat aprox. 30 milioane Euro (valoare estimata la preturile de lista), cu peste 22% mai mare fata de luna februarie 2011, conform ultimelor rezultate publicate de BRAT. 38% din aceasta suma o reprezinta promovarea unor produse media sau evenimente culturale, iar 11% o constituie valoarea anunturilor de mica publicitate. Majoritatea investitiilor sunt atrase de catre publicatiile platite, aprox. 80% din total, publicatiile distribuite gratuit beneficiind de 20% din sume.

Serviciile de comunicatii mobile au beneficiat de cele mai mari sume investite in publicitatea din presa scrisa, aproximativ 9% din totalul investitiilor. Alaturi de acestea, in topul produselor sau serviciilor promovate se situeaza: automobilele (7%), bauturile alcoolice (5%), serviciile bancare (5%), produsele pentru ingrijirea fetei (3%). Clientii care au investit cele mai mai mari sume in publicitate sunt: Vodafone, Orange, Heineken Romania, Loreal, Beiersdorf AG.

Considerand doar sumele investite in publicitatea comerciala, fara promovarea evenimentelor sau a unor produse media, cotidienele generaliste si cele de sport au insumat 20% din totalul sumelor investite, acestea fiind publicatiile cu cele mai mari investitii in publicitate, urmate de publicatiile economice, revistele adresate femeilor si tabloide.

Gazeta Sporturilor este singura publicatie care a depasit 1 milion de Euro (ratecard) din publicitate in luna Martie 2011. In topul publicatiilor pentru luna martie 2011 se gasesc: Adevarul de seara Bucuresti, Ziarul Financiar, Adevarul si Romania Libera. Dintre reviste, publicatiile cu cele mai mari investitii sunt: Cosmopolitan, Elle, The One, Sapte Seri Bucuresti, Business Magazin, Ciao!.

Studiul de Monitorizare a Investiilor in Publicitate pentru Presa Scrisa (MIPPS) se realizeaza in cadrul BRAT incepand cu ianuarie 2011. In luna martie 2011 au fost monitorizate un numar de 202 publicatii tiparite, apartinand a 57 de editori. Acces la rezultatele monitorizarii au in prezent 13 agentii de publicitate si 2 regii de publicitate.

Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) este o asociatie constituita in scopul masurarii si verificarii independente si obiective a performantei produselor media. In cei 12 ani de existenta BRAT a devenit recunoscut ca reperul pietei de publicitate pentru presa scrisa si mediul online in ceea ce priveste rezultatele de audienta, tirajul publicatiilor sau traficul siteurilor web.

Bucuresti, 12.04.2011

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *