Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Marketingul viral – success extraordinar pentru Volvo Trucks

Volvo Trucks Van Damme

Volvo Trucks Van DammeOdată cu ultima reclamă, “The Epic Split”, Volvo Trucks demonstrează că o abordare neconvenţională de marketing B2B funcţionează. Reclama s-a răspândit în toată lumea şi este deja, după doar patru săptămâni, cea mai vizionată reclamă auto din istoria Youtube.

Încă de la lansarea “The Epic Split” pe canalul Youtube în data de 14 noiembrie 2013, reclama a acumulat peste 59 milioane de vizualizări. S-a răspândit pe reţelele sociale şi canalele de ştiri, a fost subiectul a mii de discuţii şi chiar a devenit un fenomen în sine, inspirând crearea a numeroase reinterpretări proprii, atât din partea publicului, cât şi a celebrităţilor.

“Reacţia a fost copleşitoare. Sigur, speram să aibă success, dar nu ne-am aşteptat să fie atât de mare sau să se întâmple atât de repede. Până la urmă, “The Epic Split” este o reclamă pentru autocamioane”, spune Per Nilsson, Director PR Volvo Trucks.

Succes în cifre

“The Epic Split” nu a devenit doar reclama auto cea mai vizionată vreodată pe Youtube. Rezultatele după primele patru săptămâni pot fi măsurate în cifre pe mai multe paliere. “The Epic Split” şi povestea din spatele acestui film au obţinut:

  • Peste 6 milioane de distribuiri pe reţele sociale
  • Peste 10 milioane de afişări pe Google.com
  • Acoperire extinsă în mass-media din întreaga lume: reclama a făcut subiectul a circa 20.000 de editoriale online până acum
  • O valoare mass-media estimată la 70 milioane euro.

Mai inteligent, în loc de mai costisitor

Începând cu toamna anului 2012, Volvo Trucks a lansat şase filme creative pentru a prezenta inovaţiile incluse în cele cinci noi camioane lansate în aceeaşi perioadă. De exemplu, ”The Epic Split” scoate în evidenţă precizia şi stabilitatea Direcţiei Dinamice Volvo. De asemenea este filmul cu cel mai mare succes de până acum. ”Reuşita este în principal un rezultat al implicării publicului. Noi nu putem cheltui mai mult decât o fac competitorii noştri. În schimb, trebuie să facem lucrurile mai inteligent. Strategia noastră de comunicare rezultă din această abordare”, spune Per Nilsson.

Promovare de tip B2C pentru un produs B2B

Strategia de comunicare în sine este parte dintr-o schimbare importantă a modului în care Volvo Trucks îşi promovează produsele către un public mai larg. Simplu spus, este vorba de a folosi o comunicare tipică pentru produse de larg consum pentru a promova un produs pentru afaceri.

”Strategia noastră de marketing se bazează pe faptul că şi în B2B deciziile sunt luate de către persoanele fizice. Camioanele de astăzi sunt maşini ce înglobează tehnologie de vârf, fiind concepute pentru a uşura munca şoferului, pentru a-l proteja atât pe el, cât şi încărcătura şi împrejurimile şi pentru a fi cât mai profitabile posibil. Dar, pentru şoferi şi transportatori nu doar aceşti factori le influenţează alegerile. Şi imaginea camionului pe care il conduc este importantă”, spune Per Nilsson.

Volvo Trucks Van Damme

Eficienţa costurilor

Abordarile de marketing care au un impact asupra tuturor, vor ajunge, de asemenea, la mai mulţi şoferi de camion şi transportatori. Acestea rezonează cu Volvo Trucks şi funcţionează.

”Clienţii noştri fac referire la aceste reclame. Dar se merge chiar mai departe. Transportatorii care folosesc camioanele noastre au primit de la clienţii lor comentarii despre aceste filme”, adauga Per Nilsson.

”Ambiţia noastră este ca interacţiunea pe care filmul a stimulat-o să ducă la creşterea notorietăţii şi a cererii pentru camioanele noastre. Printr-o investiţie media relativ mică, am primit un răspuns uriaş. Strategia noastră s-a dovedit a fi un mod inteligent şi o cale foarte eficientă de a comunica folosind noul peisaj mass-media”, a încheiat Per Nilsson.

Bucuresti, 12.12.2013

{mosloadposition user9}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.