IAB România, UAPR (Uniunea Agențiilor de Publicitate din România) și ADC*RO (Art Directors Club România), au luat cunoștință din spațiul public despre declarațiile unuia dintre candidații din turul 2 al alegerilor prezidențiale 2025 prin care acesta induce ideea ca marketingul și promovarea înseamnă promisiuni false și inducerea oamenilor in eroare, fiind astfel prezentate ca sinonime cu minciuna.
Ca profesioniști în domeniul comunicării, publicității și marketingului, IAB Romania, UAPR și ADC*RO exprimă cu fermitate poziția împotriva acestor puncte de vedere ofensatoare și profund eronate.
Respingem orice tentativă de discreditare a unui întreg domeniu profesional care joacă un rol esențial în economia modernă. Marketingul nu este despre manipulare sau dezinformare, ci despre înțelegerea nevoilor reale ale oamenilor și răspunsul relevant, etic și creativ la acestea.
Industria noastră este una reglementată, ghidată de principii etice, susținută de creativitate și responsabilitate socială. A reduce tot acest efort la o etichetă falsă echivalează cu discreditarea a zeci de mii de profesioniști care muncesc onest în România și contribuie activ la dezvoltarea economică, antreprenorială și educațională a societății.
De asemenea, a induce ideea că “marketingul înseamnă minciună” este nu doar fals, ci și periculos. O astfel de afirmație nu face decât să alimenteze o cultură a neîncrederii în societatea românească.
Cerem candidaților la alegerile prezidențiale să manifeste respect față de industria marketingului și comunicării și, în același timp, îi încurajăm pe toți cei care activează în această industrie să nu accepte asemenea poziții în spațiul public.