Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

“Marketing in Direct” – cum s-a facut prima editie

Nu foarte usor (desi, conform regulilor in comunicare, nu e ok sa incepi cu un ‚nu’ propozitia…)

In doar ~1,5 luni am realizat Conferinta cu tot ce implica un asemenea eveniment…mai putin partea grafica, ce fusese deja stabilita cu ceva timp inainte. Cel putin 10 oameni din agentie s-au ocupat dedicat de acest proiect, fiecare dintre noi asumandu-ne fie selectia si discutiile cu speakerii romani sau internationali (ca sa selectam 17 specialisti), stabilirea temelor pe care acestia sa le prezinte in speech-urile lor, abordarea potentialilor sponsori, negocierile cu partenerii media si furnizorii de servicii, contentul informational al website-ului si realizarea grafica, PR-ul evenimentului, baza de date cu cei peste 7000 directori din marcomm, comunicarea in valuri cu prospectii, contactarea telefonica a acestora, fie gasirea solutiilor optime pentru o multime de detalii logistice.

Si desi unele aspecte puteau iesi mai bine…ne-am dat seama de asta dupa eveniment… feedback-ul primit pe eveniment, atat de la participanti, cat si de la speakeri, a fost excelent. Nu ne asteptam la 250 participanti, la atata entuziam si efervescenta din partea acestora, la aproape 10 ore petrecute de ei alaturi de noi…dar toate acestea s-au intamplat intr-un mod fericit pentru „Marketing in Direct”. In seara respectiva, in drum spre casa, nedormita de 2 zile, poate si de oboseala dar in mod sigur si de fericire, aveam ochii umezi…Reusiseram…Poate c-am avut si noroc cu carul…trebuie sa recunosc. Pe vreme de criza, cu evenimente de 5-6 ori mai putine decat anul trecut, cu bugete de marketing subtiate considerabil (care nici vorba sa mai aiba ‚loc’ de sponsorizari sau participari la Conferinte contra-cost), cu un timp de executie drastic, cu lipsa de incredere cumulata de marketeri vis-a-vis de multe alte evenimente de acest gen, intr-un sezon destul de aglomerat pentru responsabilii de marketing (ocupati cu raportarile pentru anul acesta si bugetele de anul viitor), iata ca More than Pub a reusit de la prima editie sa impuna o Conferinta Internationala de Marketing Direct, primita foarte frumos si pozitionata ca un eveniment premium cu continut real de informatie, intr-o formula realmente interactiva. Au fost apreciate atat numele dat Conferintei, cat si sloganul, ansamblul de speakeri, temele abordate si felul in care a fost structurat si concentrat evenimentul (prima parte a zilei seminar, a doua workshop-uri).

Am avut placuta surpriza sa constatam ca pe langa aprecierile in special alocate speakerului John Griffiths, pe locul 2 s-a clasat nimeni altul decat romanul Marius Buiculescu, proprietarul ATIP Design, dealtfel si partenerul nostru de eveniment. Carisma lui a cucerit 60% din audienta. Apoi, workshopul condus de Marius, alaturi de doamna conferentiar Adela Rogojinaru, a iesit pe locul 1 din punctul de vedere al calificativelor acordate de participanti. Ne-am bucurat sa vedem ca surpriza facuta invitatilor, si-anume acrobatiile de echitatie, au fost excelent primite, alaturi de cadourile personalizate nominal, pe care fiecare invitat (mai putin cei inscrisi pe ultima suta de metri) le-au gasit in mapele primite la intrare. 90% din cei care-au raspuns la chestionar au apreciat ca informatiile primite ii ajuta, si 95% au afirmat ca organizarea evenimentului a fost ok (promitem la anul sa fie si mai bine!). Doar 1% ne-au spus ca nu vor veni la editia urmatoare…da Doamne asa sa fie 😉

Ne-a mai uns ceva la suflet: 85% au aflat de eveniment din comunicarea directa cu ei. Practic noi nu am facut altceva decat sa aplicam una din uneltele marketingului direct in promovarea unui eveniment de marketing direct: direct emailing-ul. Asa ca stim ce strategie de comunicare sa abordam si in 2010.

Cantitatea de informatie oferita in Conferinta a fost uriasa, iar noi stiam de la bun inceput ca acest lucru se va intampla. Motiv pentru care vom continua si in urmatoarele luni comunicarea cu directorii din marcomm prin newslettere regulate, in care vom selecta varii subiecte abordate de speakeri in aceasta prima editie si le vom expune intr-un mod concis, dozand sanatos informatiile.

Ce ne-am dorit? Desi poate suna prea altruist, sa stiti ca asa si este: sa contribuim la promovarea acestei unelte de comunicare, in care noi credem cu atata tarie. Sa scoatem de la intuneric marketingul direct, sa-l stergem de praf, sa-l lustruim putin si sa vi-l prezentam intr-o lumina favorabila, asa cum si merita. Este cel mai eficient, cost effective, masurabil si prompt canal de comunicare. Si iti ‚atinge’ doar clientii-prospectii de care ai nevoie pentru produsul-serviciul pe care il promovezi. Nu vorbeste aiurea cu tot poporul. Nu te lasa sa astepti la infinit rezultatele. Si iti aduce super profit! Bineinteles, cu cateva conditii: sa te adresezi unei liste de mailing corecte, careia sa ii transmiti mesajul corect…iar daca mai adaugi si putina creativitate, ai pus cireasa pe tort!

Personal, sunt indragostita de acest subiect. Mereu plin de noutati si mistere, mecanisme de descoperit, aplicatii interesante ce se amesteca armonios si cu alte unelte de marketing (BTL, PR), marketingul direct este o matematica pura in care, totusi, 1+1 nu face 2…ci 2000. Daca ai conceptul si mecanismul potrivit pentru campania ta!

Persoana de contact:

Mihaela Petrovan, General Manager MORE THAN PUB; E-mail: mihaela.petrovan@morethanpub.ro; Tel: 0745.972.387


Bucuresti, 29.10.2009

{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.