free download 78 travel guides written by experts

Marina Naprushkina in dialog cu Eugen Radescu

Cartea de colorat “My daddy is a policeman. What is he doing at work?” a aparut ca parte a campaniei “Beware, police!” a societatii civile, impotriva violentei exercitate de politie in Belarus.

O discutie despre o realitate aparent indepartata, despre o societate aparent inchisa si despre cum putem sa ne atribuim argumentele unei democratii autentice in conditiile esecului totalitar si al lectiilor democratice.

“The Office for Anti-Propaganda” a fost fondat in 2007 in Frankfurt. ”Biroul” produce o arhiva de filme, texte si alte materiale avand ca subiect propaganda politica. Atentia este indreptata catre Belarus deoarece modelul sau politic poate fi transferat altor țari din Europa de Est si din America Latina, țari de la care Belarus primeste suport politic. De asemenea, acest stat poate fi privit drept un exemplu remarcabil despre cum infiintezi un dictatoriat modern si cum fac fata democratiile vestice problemei. “The Office for Anti-Propaganada” este rezultatul unui proces indelungat de culegere si arhivare a materialelor propagandistice originale si a lucrarilor mai multor artisti. Lucrarea este prezentata ca o instalatie sub forma de arhiva, la care orice vizitator poate avea acces: poate sa aleaga si sa vizioneze video-urile, sa citeasca corespondenta dintre birou si autoritatile Germane, sau poate parcurge literatura ideologic-patriotica din Belarus.

Marina Naprushkina s-a nascut in 1981 in Minsk, Belarus. Lucrarile ei sunt un mix de domenii pornind de la pictura, video si instalatii menite sa dezvolte examinarea critica a puterii si structura Statului, utilizand adeseori materiale obtinute din Belarusul de astazi. O sursa bogata o reprezinta materialele propagandistice oferite de catre institutiile guvernamentale. Imaginile obtinute, fie ca se schimba rapid fie că pot fi introduse in contexte diferite cu scopul de a schimba mesajul original. Stradania artistei de a diseca structurile vizuale si lingvistice ale regimului autoritar, demonstreaza maniera in care autoritatea statala afecteaza societatea si transforma democratia intr-o iluzie a celor ce traiesc sub hegemonia persistenta a retelei de guvernamant.

Eugen Radescu (n. 1978) este politolog (specializat in relativism moral si etica politica), manager cultural, curator si teoretician. A scris pentru diferite reviste si ziare. A fost, printre altele, curatorul Bucharest Biennale 1, cu tema “Identity Factories” si al expozitiei “How Innocent Is That?” la Pavilion Bucuresti. A publicat cartea “How innocent is that?” la REVOLVER BOOKS, Berlin. Este co-editorul PAVILION – journal for politics and culture si co-directorul Bucharest Biennale (impreuna cu Razvan Ion) si președinte al board-ului organizational al PAVILION UNICREDIT si Bucharest Biennale. Este profesor la Universitatea Bucuresti si Universitatea Babes-Bolyai, Cluj Napoca. Locuieste si lucreaza in Bucuresti.

Bucuresti, 25.10.2011

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *