Ma uit la mine cine-s eu
Si inteleg ca Dumnezeu
Nu pierde timpul de pomana
Nu pierde timpul de pomana
(Pavel Stratan – Viata moldovana)
Am trecut de mult de perioada in care existau companii unice care ofereau servicii de care toata lumea avea nevoie. Si am trecut si de perioada in care marca se putea reduce la un logo.
Dincolo de tot soiul de clasificari si definitii marca ramane marca. Si oamenii continua sa asocieze o companie cu logo-ul acesteia, cu sloganul, cu tipul de comunicare ales, cu numele, cu activitatile realizate. Exista fireste o conditie: organizatia sa intreprinda eforturi de a isi face cunoscuta imaginea, activitatile, de a comunica permanent. Dar asta-i alta mancare de peste – desi tot de carne alba – si de soi!
Cantecu’asta-i despre noi
E un cantec simplu
E un cantec simplu
(Fara zahar – De la sate)
Branding: de persoana, de companie, de tara, de firma, de biserica, in muzica – peste tot. Pozitionare, imagine comunicare, relatii publice – toate pentru ca „consumatorii/clientii” sa afle de si cat mai multe despre „tine”.
Dar e marca sau e brand?
Sau sunt fite? Mofturi? Obisnuinta, preferinta?
Ca pana la urma orice cuvant reprezinta exact ceea ce il lasam noi sa reprezinte. Si daca din punct de vedere semantic noi investim semnificatia strainului brand in romanescul marca, atunci ambele notiuni sunt identice ca inteles. Si-atunci folosim fara grija si marca si brand dar de fapt ne referim la acelasi lucru. Si terminam astfel o gramada de controverse despre care e mai tare din parcare.
Totul e de fapt o declaratie vizuala.
Toti vor ca sa castige in joc
Vor toti, dar nu au toti noroc…
Te doare, dar iara scoti si pui
(Pavel Stratan – Seca)
In Romania ca prin multe alte locuri sunt si realizari notabile la nivel de branding, si esecuri. Sunt semne de intrebare dar sunt si lucrari demne de lauda si stima.
Si la mai mare! e-a mea urare.
Marca, brand si identitate,
Nu toate-s vechi. Si nici noua toate.
Nu toate-s vechi. Si nici noua toate.
Si nu merg toate struna
Dar si laude din cand in cand se aduna.
Dar si laude din cand in cand se aduna.
Intreg unitar si-armonions
Care sa spuna duios
Ce e o companie,
Ce e si ce vrea sa fie,
Slogan, logo si nume
Toate pentr-un puternic renume!
Asta imi doresc eu mie
Asta iti doresc si tie!
Care sa spuna duios
Ce e o companie,
Ce e si ce vrea sa fie,
Slogan, logo si nume
Toate pentr-un puternic renume!
Asta imi doresc eu mie
Asta iti doresc si tie!
{mosloadposition user10}
Articole recomandate:
Coaching Executiv – menținerea în spațiul strategic
Coaching de Echipă – ce facem fără un scop clar definit?
Coaching executiv - presiunea rezultatelor versus mindset pentru viitor
Interviu Ioana Mircea, Growth Strategist: Mi-aș fi dorit să înțeleg că antreprenoriatul e un maraton...
PRwave: Viitorul Publicității Digitale în România: Perspectivele profesioniștilor din industriile He...
Decembrie în Timişoara: evenimente de neratat
Bi-interviu despre comunicarea proiectelor culturale
Viitorul Publicității Digitale în România: Perspectivele profesioniștilor din industria e-commerce