PR Summit 2021

Manifestul de sustenabilitate al Nespresso ia forma unor instalații de artă amplasate în cele două magazine-concept din Calea Dorobanţi şi Băneasa Shopping City

Două dintre cele mai exclusiviste locații Nespresso din București, Nespresso Boutique Dorobanți și Nespresso Boutique Băneasa Shopping City, vor găzdui, în perioada 22 februarie–21 martie câte o instalație de artă realizată de Vlad Țenu, cunoscut pentru lucrările sale care îmbină arhitectura, designul, moda și tehnologia. Proiectul este curatoriat de Galeria Galateca, la inițiativa Nespresso România şi este menit să le reamintească iubitorilor cafelei Nespresso să recicleze capsulele de cafea utilizate, folosind infrastructura de colectare şi reciclare pe care Nespresso le-o pune la dispoziție gratuit, în cele șase magazine şi puncte de vânzare Nespresso din Bucureşti și Cluj sau prin intermediul curierului, oriunde în ţară.

Lucrările au fost inspirate de manifestul de sustenabilitate al Nespresso, „Fapte înainte de toate”, care reflectă ambiția brandului de a le oferi iubitorilor de cafea unele dintre cele mai bune cafele din lume, obţinute cu cea mai mare grijă faţă de mediul înconjurător și faţă de comunitățile de fermieri deopotrivă. Sub îndemnul „Fapte înainte de toate”, Nespresso reunește angajamentele pe care și le-a luat în ceea ce privește bunăstarea fermierilor de cafea, reducerea deșeurilor, reciclarea și refolosirea resurselor și, cel mai important, angajamentul că de anul viitor orice ceașcă de cafea Nespresso va avea o amprentă de carbon neutră.

„Am acceptat cu mult entuziasm invitația pe care mi-a înaintat-o Nespresso pentru a crea aceste instalații de artă. Sustenabilitatea este un principiu de bază în lucrările mele, așa că tema m-a inspirat încă de la început. Conceptul pe care l-am dezvoltat pentru acest proiect a plecat de la studiul unor pattern-uri din natură, care au căpătat forme organice tridimensionale și care au fost realizate din materiale reciclate, cu evitarea risipei în procesul de fabricație”, a declarat artistul Vlad Țenu cu privire la lucrările sale. Acestea au fost realizate din mai multe tipuri de materiale reciclate, printre care se numără lemnul, cartonul, hârtia, pluta, alături de capsule de cafea Nespresso utilizate.

Nespresso Fapte inainte de toate

Vlad Țenu este un arhitect român stabilit la Londra. A studiat arhitectura la Iași, Lisabona și Londra – la Bartlett, unde a obținut o diplomă de Master în Arhitectură adaptivă și computație și un certificat de cercetare avansată în arhitectură. Vlad activează și în domeniul academic, ca asistent universitar la Bartlett în cadrul Masterului de Arhitectură și computație și a susținut prezentări la diferite școli de profil precum Architectural Association, G.D. Hines College of Architecture din Houston sau Aarhus School of Architecture.

„Sistemul cafelei porționate le oferă iubitorilor de cafea posibilitatea de a prepara băutura preferată utilizând exact cantitatea de resurse necesare – cafea, apă, energie electrică – fără nicio risipă. Este însă important ca fiecare porţie de cafea să fie ambalată în aşa fel încât aceasta să-și păstreze prospețimea și calitățile intacte, dar este încă şi mai importantă modalitatea prin care gestionăm aceste ambalaje şi le asigurăm circularitatea – reducând risipa, refolosind și reciclând. Ca fiecare ceașcă de cafea Nespresso să aibă o amprentă de carbon neutră este foarte important ca iubitorii de cafea să recicleze capsulele utilizate. Din acest motiv avem propria infrastructură de colectare şi reciclare a capsulelor de cafea utilizate şi derulăm periodic campanii de promovare pentru un comportament responsabil”, a declarat Sonia Năstase, Business Executive Officer Nespresso România.

Capsulele de cafea utilizate colectate de Nespresso sunt transferate către un partener local, specializat în reciclare, pentru separarea învelişului din aluminiu de zaţul de cafea. Învelişul din aluminiu este reciclat pentru a fi transformat în alte obiecte, iar zaţul de cafea este utilizat de o companie specializată în realizarea de biogaz şi fertilizatori.

Lucrările expuse în vitrinele celor două magazine pot fi admirate până pe 21 martie, iar toți iubitorii de cafea de calitate și de artă sunt invitaţi să viziteze ambele locaţii și să aducă capsulele de cafea utilizate pentru a fi reciclate.

Toate aceste acțiuni simbol, alături de campaniile de promovare desfășurate de Nespresso au rolul de a evidenția și celebra comportamente responsabile îmbrățișate deja de mulți dintre iubitorii cafelei Nespresso, dar și de a arăta faptul că aceste gesturi mici au impact foarte mare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *