Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Management cultural in artele vizuale contemporane – pentru profesionistii din institutiile

culturale muzeale si din organizatii cu profil artistic

Modulul de curs „Management cultural în artele vizuale contemporane” este dedicat profesioniștilor din instituțiile culturale muzeale și din organizațiile cu profil artistic, care au atribuții în domeniul managementului de proiect și organizării evenimentelor.

Obiectivul general al proiectului este prezentarea sistemului de lucru folosit de profesioniști din domeniul privat al culturii  și artelor contemporane angajaților instituțiilor culturale muzeale și ai organizațiilor cu profil artistic.

Obiective specifice
1. Prezentarea unor sisteme de lucru în domeniul cultural privat, profit și non-profit
2. Schimb de experiență și networking pentru manageri culturali din organizații culturale publice și private
3. Punerea bazelor unei rețele de profesioniști în domeniul culturii pentru viitoare parteneriate public-private eficiente și sustenabile.

Proiectul de curs informează asupra celor mai importante informații despre instrumentele și modalitățile de a lucra pe piața privată de artă vizuală din România.

Cursul durează 4 zile și conține informații despre:
· definirea joburilor tangențiale pieței de artă, coduri CAEN și COR, tipuri de contracte;
· arta ca produs cultural, obiect de privit, instrument social etc.;
· modalități de alegere a unor lucrări pentru un proiect expozițional (cercetare, selecție, concept, spațiu, tranzacție comericală și non-comercială);
· pregătirea documentației (certificat de autenticitate, certificat de expertiză, fișă tehnică, certificat de restaurare, contracte de reprezentare, contracte de vânzare-cumpărare, asigurare, transport, proces verbal de custodie și predare-primire);
· cum se expune (muzee, galerii comerciale și non-comerciale, spații alternative, spații deturnate), cum se face comunicarea (parteneriate, partneriate media, diseminare, rețele sociale);
· cum se aplică pentru fonduri nerambursabile pentru România și pentru străinătate, cum se aplică la bienale, târguri, muzee, spații expoziționale din străinătate;
· ce sunt rezidențele artistice și curatoriale și cum se aplică;
· cine cumpără și cine vinde (curator, galerist, dealer de artă, casă de licitație, colecționari, investitori, bănci, fonduri de investiții);
· ce este cota artistului și cum crește aceasta – reguli ale pieței de artă.

Detalii traineri:

Trainer: Cosmin Năsui, manager cultural, critic de artă, reprezentant de artiști, curator
Curs: „Arta, produsele ei și profesioniștii lucrători”
Locație: sediu Centrul pentru Pregătire Profesională în Cultură

Trainer: Oana Năsui, manager cultural și consultant comunicare și vânzări
Curs: „Finanțarea în artă”
Locație: sediu Centrul pentru Pregătire Profesională în Cultură

Trainer: Diana Dochia, manager galerie, economist şi istoric de artă, membru fondator în Rețeaua Națională a Muzeelor din România
Curs: „Activitatea artistică a unei galerii comerciale românești”
Locație: Anaid Art Gallery

Trainer: Petru Lucaci – președinte Uniunea Artiștilor Plastici și manager al galeriei Victoria Art Center
Curs: „Arta și instituțiile ei”
Locație: Victoria Art Center

Trainer: Francisc Chiuariu, artist
Curs: „Meseria de artist”
Locație: Atelier propriu

Trainer: Mihai Zgondoiu, manager galerie, doctorand, artist
Curs: „Crearea unui eveniment vizual într-o piață de artă difuză”
Locație: Atelier 030202

Trainer: Suzana Vasilescu, Consignment, Postmodernism & Contemporary Art – Relationship Manager casă de licitație, expert evaluator Asociația Evaluatorilor și Experților în artă
Curs: „Arta contemporană sau noua materie primă a căutătorilor de aur”
Locație: Casa de licitații Artmark

Trainer: Pavel Șușară, președinte Asociația Evaluatorilor și Experților în artă, scriitor, critic, istoric de artă
Curs: „Autentificarea, evaluarea și expertiza obiectului de artă”
Locație: Galeria Luchian 12

Modulul de curs se desfășoară zilnic în perioada 13 – 16 noiembrie 2012, în două părți în fiecare zi, în intervalele orare 10.00-12.00 și 14.00-16.00. Locațiile sunt diferite la fiecare trainer, acesta susținând cursul în mediul său de lucru. Toate locațiile se află în București.

Aplicațiile sunt deschise la nivel național către profesioniștii din instituțiile culturale muzeale și din organizații cu profil artistic, între 15 și 31 octombrie 2012, inclusiv.

Candidatura constă în trimiterea unui CV (cu date de contact incluse) și a unei scrisori de intenție astfel:
-pe email la adresa

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.