Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

„Maldoror – biografia sentimentala a unui criminal in serie” – auditie cu public la Teatrul

Teatrul National Radiofonic va invita miercuri, 16 iunie 2010, ora 18.30, la Sala de Lectura a Teatrului Act, la auditia cu public a spectacolului „Maldoror – biografia sentimentala a unui criminal in serie”, castigator al premiului al II-lea la Festivalul International „Prix Marulic”.  
 
Creatia Ilincai Stihi, ’’Maldoror – biografia sentimentala a unui criminal in serie”, a fost distinsa cu premiul al II-lea si a avut doar cu un vot mai putin fata de spectacolul clasat pe primul loc – "Crima si pedeapsa", dupa Dostoievski (Suedia). Premiul al III-lea a revenit unei productii BBC: "Jurnalul unui opioman".
 
’’Maldoror – biografia…’’ face subiectul unei campanii de promovare care consta in auditii organizate in cafenele si spatii culturale neconventionale, din Bucuresti si din tara, cu scopul de a apropia ascultatorii de un alt mod de manifestare a sensibilitatii, exprimata prin forme artistice contemporane si in spectacolul radiofonic.
 
„Maldoror – biografia sentimentala a unui criminal in serie” trimite la personajul operei poetice a lui Lautréamont, „Les Chant de Maldoror”, si face parte dintr-un triptic sonor care cuprinde scenarii originale, semnate de Ilinca Stihi, pornind de la universuri poetice de mare anvergura. Urmatoarea lucrare este inspirata din „Un saison en enfer” de Arthur Rimbaud, iar ultima parte are ca punct de plecare „Aurélia” de Gérard de Nerval. Avand ca supra-titluri, Infernul, Purgatoriul si Paradisul artificial, fiecare eseu sonor contureaza, ca un arc peste timp, cate o dimensiune a spiritului contemporan in dialog direct cu reflexia ei poetica surprinsa de acuitatea artistului modern intr-un moment de mare sensibilitate si vizionarism al culturii franceze, in timpul celei de a doua jumatati a secolului XIX.
 
Eseul radiofonic ”Maldoror – biografia sentimentala a unui criminal in serie” propune un dialog teatral intre personajul Contelui de Lautréamont, Maldoror, din opera poetica ”Les Chants de Maldoror”, si un altul inspirat din realitatea contemporana romaneasca, Tanarul.
 
Interferentele intre universul liric al lui Lautréamont si lumea Tanarului se stabilesc avand drept punct central fascinatia exercitata de experimentarea raului; autoarea scenariului constata relativizarea tot mai accentuata a limitei dintre bine si rau, dizolvarea reperelor care le separa si care genereaza in cultura europeana moderna, ca si pentru cea contemporana, aparitia unor prezente imaginare in a caror serie luciferica se inscrie si Maldoror.
 
Undeva in Romania acestor zile, intr-un apartament ca atatea altele, Tanarul se simte sufocat de cliseele unei existente standardizate intre super-market si entertainment-ul devenit la fel de banal ca shopping-ul in consumismul generalizat; in acest context frustrant, singura evadare posibila pentru Tanar ramane aceea intr-un paradis iluzoriu, in care sursa de adrenalina este experienta comiterii interdictiei, a incalcarii Legii; doar asa senzualitatea mai poate fi facuta sa palpite. De aceea, personajul afirma: ‘’Ce altceva sa faci decat sa rupi gatul unuia, ca la pui, si sa te uiti cum curge sangele. De curiozitate, e ca la Discovery; de curiozitate poti sa-l tai si in doua si sa-l scotocesti prin maruntaie. Cool! Nuantele sunt vii’’. O viata fara orizont careia doar imaginea publicitara a Fetei de la pais’pe ii mai aduce ceva culoare.
 
Fata de la pai’spe, Mama, Tata, Groparul sunt personaje care apropie traseul Tanarului de cel al lui Maldoror si il completeaza.
 
„In spectacolul ”Maldoror – biografia …”, Ilinca Stihi construieste o continuitate intre confuzia disperata a Tanarului, atras de un experimentalism al ororii fara nici o masura in ordine morala, si placerea, distilata pana la cea mai pura esenta, incercata de Maldoror atunci cand faptuieste, cu delicii, gama intreaga a bestialitatii. Vocile reunite ale celor doua personaje realizeaza transferul temei din realitatea poetica a secolului al XIX-lea, in cea a lumii de astazi: raul experimentat din ratiuni fals estetice si din dorinta de a sfida Legea.” (Crenguta Manea)
 
Distributia: Zoltan-Octavian Butuc, Alex Vasilache, Manuela Ciucur, Gabriel Spahiu, Madalina Anea, Mihai Mos; asistenta tehnica: Mirela Anton; regia de studio: Milica Creiniceanu; regia muzicala: Madalin Cristescu; regia tehnica: Madalin Cristescu si Mihnea Chelaru; regia artistica: Ilinca Stihi; coordonator de proiect: Crenguta Manea.

Bucuresti, 14.06.2010

{mosloadposition user9}

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.